printlogo


کد خبر: 162750تاریخ: 1395/6/7 00:00
نیمکت

فانی در آستانه استیضاح است
فعالیت پر ابهام هلدینگ آموزش‌وپرورش!
این روزها در حالی که کمتر از یک ماه به آغاز سال تحصیلی جدید، مانده است، درباره سکانداری وزارت آموزش‌وپرورش حرف و حدیث‌های فراوانی بر سر زبان‌هاست. اواسط مرداد ماه امسال، تعدادی از نمایندگان مجلس پای برگه استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش را امضا کردند تا بتوانند به مشکلات بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین وزارتخانه کشور مانند ابهامات صندوق ذخیره فرهنگیان رسیدگی کنند.
عزم جزم نمایندگان برای استیضاح
استیضاح‌کنندگان درباره این اقدام معتقدند، هدف از استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش حفظ منافع حدود یک میلیون فرهنگی و 12 میلیون دانش‌آموز و انتقال فرهنگ اصیل ایرانی - اسلامی به نسل آینده و مبارزه با تهاجم فرهنگی است که 25  دلیل برای آن مطرح شده که نبود برنامه‌ریزی درباره مسائل تربیتی، توجه نداشتن به شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، نارضایتی معلمان و مدیران مدارس، اجرایی نشدن سند بنیاد تحول آموزش‌وپرورش، اجرایی نشدن نظام هماهنگ پرداخت حقوق،  نگاه سیاسی و جناحی و باندی در آموزش‌وپرورش، وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان و دریافت وجه هنگام ثبت‌نام در مدارس دولتی از مهم‌ترین دلایلی است که عزم نمایندگان را برای استیضاح فانی جزم کرده است.
برگزاری جلسات متعدد در بهارستان
همزمان با مطرح شدن موضوع استیضاح، وزیر آموزش‌وپرورش با حضور در جلسات تکی و چند نفره با نمایندگان مجلس، به پاسخگویی به آنها پرداخت. این در حالی است بیشترین وقت جلسه بررسی استیضاح وزیر در کمیسیون آموزش و تحقیقات به رسیدگی به وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان اختصاص یافت.  به گزارش فارس، بیش از 90 درصد فرهنگیان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان هستند و هر ماه میلیاردها تومان پول از جیب فرهنگیان به صندوق ذخیره روانه می‌شود تا بتوانند از سود آن در نهایت بهره کافی را داشته باشند اما بیشتر فرهنگیان از این صندوق راضی نیستند.
اکنون باید بررسی کرد که بزرگ‌ترین هلدینگ اقتصادی وزارت آموزش‌وپرورش مشغول چه کاری است؟ چرا که این هلدینگ با پول معلمان اداره می‌شود اما مدیران و کارکنان این صندوق در اولویت اول قرار دارند در حالی که یک معلم برای دریافت 5 میلیون تومان وام باید سال‌ها در صف انتظار بیاستد.
پروژه‌های متعدد صندوق فرهنگیان
فعالیت‌های این موسسه در بخش صنعت و بنگاه‌های اقتصادی، املاک و مستغلات، بانک و بیمه،  بورس و سایر نهادهاست. در همین حال گستره دامنه فعالیت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان و اعتبارات گسترده جابه‌جا شده در این صندوق همواره طی سال‌های گذشته با حرف و حدیث‌های فراوان همراه بوده و درباره نوع قراردادها، انتصاب افراد و سوددهی صندوق بحث‌های متعددی مطرح شده است.  بر این اساس صندوق ذخیره فرهنگیان آنقدر ابهام برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایجاد کرد که حتی بیشترین زمان دفاع وزیر آموزش‌وپرورش در جلسه استیضاح را به خود اختصاص داد و فرصت دفاع را از فانی گرفت؛ حال این موضوع به ذهن متبادر می‌شود که مشکلات صندوق ذخیره و ابهامات آن استیضاح فانی را جلوتر انداخته است. در هر حال وزیر آموزش‌وپرورش باز هم در یک قدمی استیضاح است.

استیضاح فانی امروز تعیین تکلیف می‌شود
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره جزئیات استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش توضیحاتی ارائه کرد. اسدالله عباسی، عضو کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس با اشاره به آخرین جزئیات استیضاح علی‌اصغرفانی وزیر آموزش‌وپرورش، اظهار داشت: نمایندگان استیضاح‌کننده وزیر بر سر ۱۴ پرسش از مجموع ۲۵ پرسش مطرح‌شده به نتیجه نرسیدند. وی به خبرگزاری دانشجو عنوان کرد: به همین  دلیل کمیسیون مربوطه این نامه را به هیات‌رئیسه ارجاع داده و قرار است هیات‌رئیسه درباره آن تصمیم‌گیری کند. عباسی افزود: هیات‌رئیسه یکشنبه (امروز) تصمیم خواهد گرفت که این نامه اعلام وصول شود یا پس از تعطیلات خانه ملت مورد بررسی قرار گیرد یا اینکه دوباره جلسه‌ای با حضور هیات‌رئیسه و فانی تشکیل شود.


Page Generated in 0/0042 sec