printlogo


کد خبر: 162761تاریخ: 1395/6/7 00:00
رویدادها

زنوزی‌جلالی:
همه کتاب‌ها شبیه هم شده‌اند
فیروز زنوزی‌جلالی  گفت: چه ضرورتی دارد نویسنده‌ای که ایده‌ای ندارد دست به قلم ببرد. به گزارش ایسنا، زنوزی‌جلالی با اشاره به اینکه «این روزها خاطره‌نویسی بیداد می‌کند»، اظهار کرد: زندگینامه‌نویسی، آدم‌های تکراری، زندگی‌های تکراری، خواب‌های تکراری، اسم‌های تکراری و... همه کتاب‌ها شبیه هم شده‌اند. شخصیت‌های داستان‌ها مقدس‌مآب، پاک و پاکیزه و پر از افکار تطهیرشده‌اند اما کدام انسانی چنین است؟ ما چرا خودمان را گول می‌زنیم؟ وقتی یک‌بعدی به انسان‌های نخ‌نما نگاه می‌کنیم، آثار هم بر جامعه تاثیر نمی‌گذارند. او با تأکید بر کم شدن مخاطبان داستان‌های ایرانی بیان کرد: بزودی از ادبیات زده می‌شویم چنان‌که بسیاری زده شده‌اند. یکی از بخش‌هایی که مطالعه در کشور ما زیاد جدی گرفته نمی‌شود دقیقاً همین‌جاست. مخاطب با  یکسری کتاب روبه‌رو می‌شود که شخصیت‌پردازی، دیالوگ‌نویسی، موضوع خوب و نقد نیرومند ندارند. مخاطب این کارها را می‌خواند و به همان سوال «خب که چی؟» برمی‌خورد. این نویسنده درباره علت کم شدن مخاطب داستان‌های ایرانی گفت: وقتی نتوانیم نیاز فکری مخاطب خودمان را برطرف کنیم او به آثار دیگر ملل نگاه می‌کند. متأسفانه خیلی از دوستان ما نوشتن را دست کم گرفته‌اند. واقعا این کاری که می‌کنیم نوشتن نیست.

بهرام عظیمی خبر داد
برگزاری آخرین جشن مستقل انیمیشن
مسؤول برگزاری جشن انیمیشن هجدهمین جشن خانه سینما با اشاره به اهدای
۷ جایزه در این جشن بیان کرد امسال آخرین سالی است که جشن مستقل انیمیشن برگزار می‌شود. به گزارش مهر، بهرام عظیمی، مسؤول جشن انیمیشن هجدهمین جشن خانه سینما درباره این رویداد گفت: این مراسم ساعت ۲۰ سه‌شنبه نهم شهریورماه در سالن ایوان شمس برگزار می‌شود. همچنین اجرای این مراسم برعهده امیرحسین مدرس است. وی تاکید کرد: در این دوره از جشن انیمیشن، برای نخستین‌بار جایزه‌ای برای بخش فیلم‌های سینمایی انیمیشن در نظر گرفته شده است که به بهترین فیلم اهدا می‌شود. در واقع این جایزه به این دلیل انتخاب شده است که فیلم‌های سینمایی انیمیشن باید در بخش داوری از فیلم‌های کوتاه جدا باشند. مسؤول جشن انیمیشن هجدهمین جشن خانه سینما بیان کرد: در این دوره از جشن، ۳۸ اثر به بخش مسابقه راه پیدا کرده‌اند که در نهایت ۷ جایزه اصلی اهدا می‌شود. عظیمی با اشاره به اینکه در این مراسم بزرگداشت یا تجلیلی نخواهند داشت، گفت: امسال آخرین سالی است که جشن انیمیشن به صورت مستقل برگزار می‌شود و از سال دیگر این جشن در دل جشن خانه سینما خواهد بود.

دیوارنگاری‌هایی به یاد مدافعان حرم
سرپرست معاونت فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران از اجرای ۵ طرح دیوارنگاری با موضوع مدافعان حرم و برپایی سمپوزیوم یادمانی هفته دفاع‌مقدس خبر داد. به گزارش مهر، سیدمجتبی موسوی، سرپرست معاونت فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران درباره اجرای دیوارنگاری شهری با موضوع مدافعان حرم گفت: ما در حوزه دیوارنگاری شهری برنامه‌های متعددی داریم که از ابتدای سال برخی از آنها را در سطح شهر اجرا کردیم. یکی از آنها فراخوانی برای اجرای نقاشی دیواری با موضوع مدافعان حرم بود که هفته گذشته داوری طرح‌های رسیده توسط شورای هنری سازمان زیباسازی انجام شد. وی افزود: ما یک دیوار را در تقاطع خیابان کارگر شمالی و بلوار کشاورز معرفی کرده بودیم و یک طرح را برای این مکان انتخاب کردیم اما به انتخاب شورای هنری 4 طرح دیگر هم برگزیده شد تا در مجموع 5 طرح در سطح شهر با موضوع شهدای مدافع حرم اجرا شود و حتما طی چند ماه آینده فرآیند اجرایی شدن این طرح‌ها انجام می‌گیرد. او در پاسخ به اینکه آیا این طرح‌ها شهدای مشخصی را به تصویر می‌کشند یا به شکل نمادین کار می‌شود نیز گفت: طرح اصلی یادمانی برای همه شهدای مدافع حرم است اما برای شهدای خاصی مثل شهید همدانی طرح‌های خاصی داریم که به یاد ایشان اجرا می‌کنیم. این مدیر هنری درباره فراخوان نقاشی دیواری به یاد شهدای منا بیان کرد: ما فراخوانی با موضوع یادمان شهدای منا نیز اعلام کرده‌ایم که هنرمندان برای شرکت در این فراخوان هنوز فرصت دارند طرح‌های‌شان را ارائه دهند. این طرح را نیز تا پایان سال عملیاتی می‌کنیم.


Page Generated in 0/0078 sec