printlogo


کد خبر: 162767تاریخ: 1395/6/7 00:00
چهارگوشه

مرگ 22 سرباز افغان  در حملات آمریکا
به گفته مقام‌های محلی در افغانستان، حمله پهپادهای آمریکایی در جنوب این کشور به کشته شدن 22 سرباز افغان منجر شده است. شورای ولایت هلمند واقع در جنوب افغانستان اعلام کرد این سربازان در اسارت طالبان بودند. در همین حال، گروه طالبان نیز با انتشار بیانیه‌ای مرگ این 22 نفر را تایید کرده است. این در حالی است که نیروهای آمریکایی انجام 2 حمله پهپادی در این ولایت را تایید کرده‌اند.

عزای عمومی در ایتالیا
ایتالیا به منظور گرامیداشت یاد قربانیان زمین‌لرزه اخیر در این کشور یک روز عزای عمومی اعلام کرده است. براین اساس، شمار قربانیان این زمین‌لرزه‌ 2/6 ریشتری که بامداد روز چهارشنبه مناطق شمال شرق رم، پایتخت ایتالیا، را لرزاند به 290 نفر رسیده است. روز شنبه همزمان با آغاز مراسم تدفین و خاکسپاری قربانیان، پرچم‌های این کشور به حالت نیمه‌افراشته درآمد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، در این زمین‌لرزه حدود 400 نفر زخمی شده‌اند.

پرواز تجاری میان آمریکا و کوبا
با پرواز شرکت هوایی جت بلو آمریکا طی هفته جاری، پرواز تجاری میان آمریکا و کوبا پس از گذشت بیش از نیم قرن از سر گرفته می‌شود. با ازسرگیری این پرواز، برنامه پروازی جدیدی میان 2 کشور مشتمل بر 110 پرواز آغاز می‌شود. در حال حاضر مجوز 90 پرواز در 9 فرودگاه کوبا به توافق 2 کشور رسیده است. واشنگتن از سال 1961 روابط دیپلماتیک خود را با کوبا قطع و در سال 1962 به طور رسمی این کشور را تحریم کرده بود.

پاکسازی گسترده البغدادی در داعش
یک مقام محلی در استان نینوا فاش کرد رهبر داعش دست به بزرگ‌ترین عملیات پاکسازی در سیستم امنیتی‌اش زده و سمت‌های اکثیر رهبران عراقی را بویژه در موصل و حومه آن به افرادی با تابعیت خارجی و عربی محول کرده است. این منبع گفت:‌ ابوبکر البغدادی آن دسته از افراد در تشکیلات امنیتی این گروه را کنار گذاشته که نزدیکان‌شان در حال حاضر یا در سیستم‌های امنیتی عراق یا از نیروهای داوطلب مردمی یا از مقامات دولتی هستند تا مانع از وقوع هرگونه درز اطلاعات از این گروه به خارج شود.

رزمایش بزرگ روسیه در دریای سیاه و بالتیک
ارتش فدرال روسیه با پیشاهنگی نیروی دریایی این کشور و یگان‌های زمینی ارتش، از دیروز رزمایش بزرگی را در آب‌های دریای سیاه در جنوب و دریای بالتیک در غرب این کشور شروع کرده است. هدف از این رزمایش، ارتقای توان عملیات آبی و خاکی نیروهای نظامی روسیه عنوان شده که در حقیقت پاسخی است به تحرکات نظامی گسترده ناتو در این مناطق. صدها دستگاه تانک و نفربر و دیگر تجهیزات زرهی و توپخانه‌ای به همراه چندین شناور بزرگ و کوچک نیروی دریایی روسیه در این رزمایش، توان رزمی خود را آزمایش می‌کنند.

لغو حکومت نظامی در مناطق جنوبی ترکیه
 فرماندار دیاربکر در جنوب ترکیه اعلام کرد وضعیت حکومت نظامی و منع ‌آمدوشد در این شهر که به مدت 8 ماه ادامه داشت، روز شنبه پایان یافت. بنابر اعلام دفتر فرمانداری دیاربکر، این محدودیت‌ها در 6 منطقه از مناطق هفتگانه این شهر برداشته خواهد شد اما در منطقه 7 به دلیل «افزایش فعالیت‌های تروریستی» و اطمینان حاصل کردن از امنیت جان و مال مردم، حکومت نظامی باقی خواهد ماند.

انتقال نبیل رجب به بیمارستان
منابع بحرینی اعلام کردند نبیل رجب، رئیس مرکز حقوق بشر بحرین بعد از احساس درد در ناحیه سینه به بیمارستان منتقل شد. فرزند نبیل رجب گفت  شرایط بد زندان باعث وخامت جسمی پدرش شده است. حکومت بحرین، سیزدهم ماه ژوئن گذشته به خانه نبیل رجب در منطقه بنی‌جمره یورش برده و وی را بازداشت و وسایل و تجهیزات شخصی‌اش را با خود برد. بسیاری از کشورها و نهادهای حقوق بشری خواهان آزادی فوری نبیل رجب شده‌اند.
 


Page Generated in 0/0079 sec