printlogo


کد خبر: 162778تاریخ: 1395/6/7 00:00
اخبار

درآمد ۷۴ هزار میلیارد تومانی دولت از تسعیر ارز
درآمد دولت از محل تسعیر دارایی‌های ارزی بانک مرکزی 74 هزار میلیارد تومان است. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این مطلب اظهار داشت: باتوجه به اینکه 45 هزار میلیارد تومان از درآمد تسعیر صرف بازپرداخت بدهی و افزایش سرمایه بانک‌های دولتی می‌شود، 29 هزار میلیارد تومان برای تسویه بخشی از بدهی بدهکاران ارزی (براساس ماده 46 قانون رفع موانع تولید)، مازاد تسعیر ناشی از منابع ارزی بلاوصول یا بلوکه‌ یا مصادره بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و تأمین هزینه‌های یکسان‌سازی نرخ ارز منظور شد. محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که با اجازه مجلس، دولت مجاز به تسویه بدهی خود به بانک مرکزی از محل تسعیر نرخ ارز می‌شود، افزود: در قانون رفع موانع تولید در ماده 45 در نظر گرفته شده بود بدهی فعالان اقتصادی که به‌دلیل نوسانات ارزی با مشکل روبه‌رو شده بودند، از محل تسعیر دارایی‌های ارزی تسویه شود و برای این ماده آیین‌نامه اجرایی هم تدوین شد. وی ادامه داد: طبق برآورد انجام شده 30 هزار میلیارد تومان از بدهی‌های بدهکاران ارزی در این قالب تسویه می‌شود اما طبق گزارشی که به مجلس ارائه شده تاکنون 600 میلیارد تومان از این بدهی‌ها تسویه شده است.


وام ۳۰۰ میلیاردی به معادن کوچک و متوسط
رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی از پرداخت وام‌های ۳۰۰ میلیارد تومانی به معادن کوچک و متوسط بخش خصوصی خبر داد. مهدی کرباسیان در نشست خبری گفت: به دلیل رکود پیشنهاد کردیم حقوق دولتی معادن در بودجه ۹۶ از ۱۲۰۰ به ۵۰۰ میلیارد تومان کاهش یابد. به گزارش «وطن‌امروز»، مهدی کرباسیان اظهار داشت: طبق قراردادی که بین بانک ملت و صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی امضا شد، در برابر 100 میلیارد تومان سرمایه، 300 میلیارد تومان وام به معادن کوچک و متوسط بخش خصوصی پرداخت خواهد شد. وی تصریح کرد: در حال حاضر 12 قرارداد در مرحله عملیاتی شدن قرار گرفته است. کرباسیان با اشاره به افزایش سرمایه صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی به 110 میلیارد تومان، گفت: قرارداد بانک ملت و صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی حدود 7 ماه معطل مانده بود که 2 هفته پیش نهایی شد. وی در ادامه از پیشنهاد ایمیدرو برای اختصاص وام 3 تا 4 میلیارد یورویی به این سازمان در برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: در صورت تخصیص این منابع، می‌توانیم 3 برابر این رقم، جذب سرمایه‌گذاری خارجی داشته باشیم. کرباسیان همچنین از پیش‌بینی جذب 30 میلیارد یورو سرمایه‌گذاری خارجی در برنامه ششم توسعه خبر داد. وی درباره حقوق‌های نجومی هم گفت: نام من و هیچ کدام از کارکنان ایمیدرو در فهرست حقوق‌های نجومی نبوده است. حتی قرار بود حقوق 50 درصد از پرسنل ایمیدرو 22 درصد افزایش یابد که من گفتم این افزایش نیز اعمال نشود. وی همچنین از به بهره‌برداری رسیدن 4 طرح از 7 طرح فولادی در سال جاری خبر داد.


برخورد انتظامی  با فروشندگان غیرمجاز سیگار
رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات از آغاز برخوردهای قهری و شدید با فروشندگان غیرمجاز سیگار خبر داد. علی‌اصغر رمزی در این‌باره به ایسنا گفت: فقط واحدهایی که تحت پوشش اتحادیه‌های سوپرمارکت‌ها، خواربارفروشان و سقط‌فروشان هستند، اجازه فروش سیگار را دارند و دکه‌های روزنامه‌فروشی حق فروش سیگار و محصولات دخانی را ندارند. رمزی با اشاره به اجرایی نشدن آخرین وعده برخورد با توزیع‌کنندگان غیرمجاز سیگار و دخانیات که اول مرداد بود، افزود: قرار بود از اول مرداد امسال، دستگاه‌های نظارتی هنگام بررسی واحدهای خرده‌فروشی مجوز این واحدها را بررسی کنند اما پیشنهاد شد ماه اول به‌صورت تذکری باشد. وی تصریح کرد: مهلت دریافت مجوز تاکنون 2 بار تمدید شده و براساس آخرین آمار از سامانه ایرانیان اصناف، حدود ۲۰ هزار خرده‌فروش برای دریافت مجوز اقدام کرده‌اند. وی با بیان اینکه براساس قانون انحصار دخانیات، به تولیدکنندگان و واردکنندگان ابلاغ شد که اگر توزیع‌کنندگان طرف قرارداد آنها که استانی و شرکتی هستند، سیگارها را تحویل خرده‌فروشانی دهند که پروانه خرده‌فروشی ندارد، مجوز آن توزیع‌کننده باطل خواهد شد، عنوان کرد: از اول این ماه برخوردهای قهری و تند طبق قانون با متخلفان صورت خواهد گرفت.
 


Page Generated in 0/0069 sec