printlogo


کد خبر: 162786تاریخ: 1395/6/7 00:00
اخبار

هند در موضوع کشمیر خویشتنداری کند
دبیر شورایعالی امنیت ملی در موضوع بحران کشمیر بر ضرورت خویشتنداری دولت هند در برابر حوادث جاری تاکید کرد. به گزارش دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی، علی شمخانی در دیدار«اجیت دوال» مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر این کشور به ضرورت تحکیم سازوکارهای موجود به منظور تسریع در تبادل دیدگاه‌ها، اتخاذ مواضع مشترک و همکاری نزدیک در حوزه‌های مورد علاقه 2 کشور اظهار داشت: عدم خرسندی برخی قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی از روابط نزدیک و سازنده ایران و هند لزوم افزایش هوشیاری و مقابله با عوامل بازدارنده در روابط متقابل را اجتناب‌ناپذیر کرده است. وی با تبیین تاثیرات مخاطره‌آمیز افراط‌گرایی و تروریسم تکفیری بر امنیت منطقه و تهدیداتی که از این منظر متوجه شبه قاره هند و آسیای مرکزی است، افزود: مقابله همزمان با گروه‌های تروریستی و کشورهایی که با حمایت فکری، تسلیحاتی و مالی از آنها، تروریسم را به ابزار تحمیل اراده سیاسی خود مبدل کرده‌اند وظیفه مشترک جامعه بین‌المللی برای حفاظت از صلح و ثبات است. شمخانی در موضوع بحران کشمیر بر ضرورت خویشتنداری دولت هند در برابر حوادث جاری تاکید کرد و گفت: تداوم خدمات‌رسانی دولت هند به مردم این منطقه و از میان بردن احساس تبعیض و محرومیت در مردم این منطقه در مقایسه با سایر شهروندان هند می‌تواند در ایجاد آرامش پایدار در کشمیر تعیین‌کننده باشد.

ایران صد درصد مخالف تجزیه عراق است
رئیس مجلس در دیدار دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء عراق گفت: ایران
صد درصد مخالف تجزیه عراق است.  به گزارش تسنیم، علی لاریجانی در دیدار حجت الاسلام «اکرم الکعبی» دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء عراق اظهار داشت: عربستان سعودی در این موقعیت جغرافیایی فعالیت‌های منفی زیادی دارد اما مهم این است که عربستان همواره ناموفق بوده و با شکست مواجه شده است. وی ادامه داد: یک سال و نیم است عربستان با کشور یمن در حال جنگ است اما همانطور که مشاهده می‌کنید، در این جنگ پیشرفتی نداشته است. سعودی‌ها در موضوع سوریه هم گفتند طی 2 هفته کار این کشور تمام است و اکنون از آن حرف 5 سال می‌گذرد. رئیس قوه مقننه درباره موضع ایران در بحث آینده عراق تصریح کرد: ما صد درصد مخالف تجزیه عراق هستیم، همان‌طور که مرجعیت عراق این موضع را اتخاذ کرده است. لاریجانی خاطرنشان کرد: ما پس از انقلاب بحران‌های امنیتی در مناطق مختلف کشور همچون کردستان داشتیم. نیروهای سپاه و بسیج در آن زمان علاوه بر کار نظامی، کار فرهنگی انجام می‌دادند و این رمز پیروزی آنها بود. حجت‌الاسلام شیخ اکرم الکعبی نیز با اشاره به کمک‌های ملت ایران به مردم عراق اظهار کرد: من از ملت ایران و مقام معظم رهبری که در عراق و سوریه در کنار ما ایستاده‌اند، تشکر می‌کنم. در این 2 کشور خون رزمندگان ایرانی در کنار خون رزمندگان عراقی و سوری در جریان مبارزه با گروه‌های تروریستی ریخته شد.

برخورد با تعدادی از مدیران شبکه‌های اجتماعی در کردستان
روابط عمومی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان از برخورد با تعدادی از مدیران شبکه‌های اجتماعی در سطح استان کردستان توسط سربازان گمنام سازمان اطلاعات این سپاه خبر داد. به گزارش ایسنا، در بخشی از اطلاعیه روابط عمومی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان آمده است: «در پی غفلت دستگاه‌های فرهنگی و ناآگاهی صنوف و اتحادیه‌ها؛ عکاسان و آرایشگران، مزون و طراحی لباس به مکان ترویج فساد و فحشا تبدیل شده و به تولید و انتشار تصاویر مبتذل و غیراخلاقی از افراد و خانواده‌ها در فضای مجازی مبادرت می‌کردند. این فعالیت‌های مجرمانه با برنامه‌ریزی دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی و در راستای گسترش بی‌حجابی، ولنگاری فرهنگی و ارتباطات غیراخلاقی بوده و هدف اصلی آن نیز وارد آوردن ضربات مهلک به بنیان خانواده‌های ایرانی - اسلامی است. این افراد در دام عناصر بیگانه و پروژه نفوذ فرهنگی گرفتار شده بودند و با اقدامات اطلاعاتی و رصد فعالیت‌های این افراد در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام، بیش از 50 نفر که در حوزه مدلینگ، آرایشگاه زنانه، آتلیه و خالکوبی فعال بودند در سطح استان شناسایی شدند و با آنان برخورد شد.».


Page Generated in 0/0060 sec