printlogo


کد خبر: 162808تاریخ: 1395/6/8 00:00
رویدادها

انتشار داستان کودکانه‌ای با عنوان «ازدواج با خورشید»
احمد اکبرپور از انتشار جدیدترین آثار داستانی خود برای کودکان خبر داد. به‌گزارش مهر به نقل از روابط عمومی کتاب‌های طوطی، «ازدواج با خورشید» و «مترسک ترسو» عنوان 2 داستان تصویری است که بزودی توسط کتاب‌های طوطی (بخش کودک و نوجوان انتشارات فاطمی) وارد بازار کتاب کودک می‌شود. براساس این گزارش، احمد اکبرپور نویسنده نام‌آشنای حوزه کودک و نوجوان داستان ازدواج با خورشید را با تکیه بر یکی از آثار فولکلور خلق کرده است. به گفته او این اثر که قرار است به هویت بخشی و افزایش اعتماد به نفس در کودکان بینجامد روایت موش کوچکی است که به دنبال قوی‌ترین موجود دنیا می‌گردد. او به سراغ خورشید و ابر و کوه می‌رود اما همچنان موفق نمی‌شود به هدف خود برسد. انتشارات فاطمی که در سالیان دور کتاب‌هایی را در حوزه ادبیات کودک و نوجوان به انتشار می‌رساند از چندی قبل آغاز به کار دوباره این واحد را اعلام کرده است. قرار است این کتاب‌ها با نام مستقل «کتاب‌های طوطی» به انتشار برسد.
 
بازیگران «برادر»  به «فروشگاه‌های بزرگ» می‌روند
کارگردان سریال «برادر» گفت: بازیگران سریال «فروشگاه‌های بزرگ» به فراخور قصه انتخاب خواهند شد و این احتمال وجود دارد تا همه بازیگرهای سریال «برادر» به فراخور قصه در این سریال حاضر شوند. جواد افشار، کارگردان سریال «برادر» که ساخت سریالی جدید با عنوان «فروشگاه‌های بزرگ» را به عهده دارد، در این باره گفت: سریال «فروشگاه‌های بزرگ» به تهیه‌کنندگی نعمت چگینی و نویسندگی آرش قادری در مرحله نگارش قرار دارد که طی صحبت‌هایی که با چگینی داشتم، قرار است کارگردانی آن به عهده من باشد. وی ادامه داد: هنوز فیلمنامه را نخواندم و به این دلیل که بعد از 3 سریال «مادرانه»، «کیمیا» و «برادر» استراحت کافی نداشتم و نتوانستم در کنار خانواده‌ام باشم، تا پایان تعطیلات تابستان ترجیح می‌دهم استراحت کنم و از اول مهرماه شروع به کار کنم. کارگردان سریال «مادرانه» افزود: همیشه قصه سریال‌هایی که قرار است بسازم را در جایگاه یک مخاطب می‌خوانم و اگر دوست داشته باشم کارگردانی‌اش را می‌پذیرم و الان نیز منتظر کامل شدن چند قسمت از فیلمنامه هستم تا آن را بخوانم.
 
بازخوانی توصیه‌های امام خمینی(ره) به نسل امروز در شبکه «افق»
مجموعه «عصر خمینی» با موضوع اندیشه‌های امام راحل و نسل سوم انقلاب و با حضور محمدحسین جعفریان، مستندساز ایرانی دوشنبه 8 شهریور از شبکه افق پخش می‌شود. به گزارش مهر، مجموعه گفت‌وگومحور«عصر خمینی» هر هفته با موضوع اندیشه‌های امام امت در ارتباط با مسائل گوناگون و با حضور شخصیت‌هایی از میان مسؤولان نظام اسلامی در اوایل پیروزی انقلاب، کارشناسان حوزه‌های مختلف و برخی چهره‌های نزدیک با افکار و آرای امام خمینی(ره) روی آنتن شبکه افق می‌رود. محمدحسین جعفریان، مستندساز میهمان برنامه این هفته خواهد بود. زمان پخش این برنامه، دوشنبه ۸ شهریورماه ساعت ۱۷ خواهد بود و تکرار آن هم روز بعد در ساعت‌های ۷ و ۱۳:۳۰ روی آنتن می‌رود.
 
تقدیر از رامبد جوان در اختتامیه جشنواره فیلم «سلامت»
نخستین جشنواره فیلم سلامت با شعار «جوان نمی‌توان ماند؛ ولی سالم چرا» با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف پایان یافت. در مراسم اختتامیه، ابراهیم داروغه‌زاده، دبیر این جشنواره عنوان کرد: بیش از یک سال است برای برگزاری این جشنواره تلاش می‌کنیم و سعی داریم با سایر جشنواره‌هایی که در طول سال برگزار می‌شود، تفاوت داشته باشیم. متاسفانه حوزه سلامت در کشورمان مغفول واقع شده است و ما سعی داریم با جشنواره سلامت قدری بیشتر به این  مقوله بپردازیم. در ادامه از رامبد جوان برای ترویج فرهنگ سلامت و نشاط و پوران درخشنده برای تولید فیلم سینمایی با موضوع سلامت تقدیر به عمل آمد. در پایان مراسم نیز جوایز بخش‌های مختلف جشنواره به برگزیدگان نخستین جشنواره فیلم سلامت اهدا شد.
 

Page Generated in 0/0056 sec