printlogo


کد خبر: 162816تاریخ: 1395/6/8 00:00
اخبار

دولت ممنوعیت واردات برنج  را  دور می‌زند!
رئیس انجمن واردکنندگان برنج با بیان اینکه به‌رغم ممنوعیت واردات برنج، واردات این کالا از طریق مناطق آزاد، ته‌لنجی و تعاونی مرزنشینان امکانپذیر است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی نباید مجوز قرنطینه‌ای واردات برنج را در فصل ممنوعیت واردات صادر می‌کرد. سیداحمد بحق در گفت‌وگو با فارس، درباره واردات برنج از مناطق آزاد گفت: پیش از ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت، برنج از این مناطق به کشور وارد می‌شد اما با اعمال ممنوعیت واردات برنج، مقدار بیشتری از این کالا از مناطق آزاد وارد می‌شود. رئیس انجمن واردکنندگان برنج افزود: واردکنندگان برنج به بهانه انجام کارهایی مانند بسته‌بندی برنج با کمک نیروی کار ایرانی و ایجاد ارزش افزوده، این کالا را به مناطق آزاد وارد می‌کنند و سپس بخشی از آن از طریق عبور از گمرک منطقه آزاد به سرزمین اصلی وارد می‌کنند. وی بیان داشت: قطعا واردات برنج از این مناطق به داخل سرزمین اصلی و ورود آن از گمرک با مجوز نهادهای رسمی و تصمیمات نماینده گمرک و نماینده مناطق آزاد داده می‌شود. بحق اظهار داشت: البته بخشی از برنج وارداتی به این مناطق در منطقه آزاد عرضه می‌شود اما به بهانه ایجاد ارزش افزوده واردکنندگان برنج با استفاده از تخفیف عوارض گمرکی برنج را به سرزمین اصلی وارد می‌کنند. رئیس انجمن واردکنندگان برنج با بیان اینکه واردات برنج از طریق مناطق آزاد دور زدن قانون سرزمین اصلی است، بیان داشت: وقتی ممنوعیت برای واردات برنج یا هر کالای دیگری اعمال می‌شود، نباید در آن استثنا وجود داشته باشد. وی بیان داشت: در حال حاضر واردات برنج از طریق ته‌لنجی، تعاونی مرزنشینان و همچنین مناطق آزاد امکانپذیر است که این موضوع با بخشنامه ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت که توسط وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده است مغایرت دارد. بحق بیان داشت: البته وزارت جهاد کشاورزی بتازگی برای واردات برنج از طریق تعاونی مرزنشینان و همچنین مناطق آزاد مجوز قرنطینه‌ای صادر کرده است. وی افزود: با این اتفاق این سوال پیش می‌آید چرا در حالی که وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از تولید داخلی واردات برنج را در فصل برداشت صادر کرده و از اول مردادماه به مدت 4 ماه واردات آن را ممنوع کرده است، مجوز قرنطینه‌ای آفات نباتی برنج را برای واردات این کالا از طریق تعاونی مرزنشینان و همچنین مناطق آزاد صادر کرده است؟!
 
 
افزایش سرعت  قطار تهران- مشهد
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۲۰۰۰ کیلومتر خط آهن دوخطه می‌شود، گفت: سرعت سیر قطارها در مسیر تهران- مشهد به کمتر از ۱۰ ساعت رسیده است. محسن پورسیدآقایی افزود: اکنون توانسته‌ایم ۷۰۰ کیلومتر خط حومه‌ای احداث کنیم.  در این راستا تهران- گرمسار و تهران- کرج چهارخطه شده و اهواز- سربندر دوخطه شده است همچنین مسیر قزوین هم دوخطه می‌شود. وی با اشاره به اینکه این خطوط غیر از ۲۰۰۰ کیلومتری است که در حال ساخت است، گفت: در حال حاضر قطارها در این مسیر کمتر از ۱۰ ساعت سیر دارند که قبلاً این زمان ۱۲ ساعت بود.  با حذف قطارهایی با سرعت کم که ۱۲۰ کیلومتر بودند و جایگزینی قطارهایی با سرعت ۱۴۰ کیلومتر، سرعت سیر را افزایش دادیم. معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۲۵۳ واگن جدید امسال وارد خط می‌شود، گفت: مجوزهای ورود واگن برای دولت قبل است که برخی از این واگن‌های جدید بازسازی شده و بخشی دیگر نو هستند.
عرضه مکانیزه بلیت قطارهای حومه‌‌ای ‌
همچنین در راستای ارتقای سطح خدمات به مسافران عرضه بلیت قطارهای حومه‌‌ای مکانیزه می‌شود. ‌به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا ‌در فاز آزمایشی این پروژه‌ از 23 مردادماه سال جاری، صدور بلیت‌های مسیر‌های تهران- هشتگرد و تهران- قزوین از طریق دستگاه‌های  «Cashless» در ایستگاه تهران آغاز شده است. پس از انجام تست‌‌های اولیه، این روش فروش بلیت بزودی برای مسیرهای تهران-پرند، تهران-پیشوا و تهران-کرج نیز در ایستگاه تهران راه‌اندازی خواهد شد. از مزایای این سیستم می‌توان به افزایش سرعت و سهولت در فرآیند خرید بلیت، حذف پول کاغذی و کمک به حفظ محیط‌زیست، سهولت در امر کنترل بلیت و صرفه‌جویی در نیروی انسانی‌ اشاره کرد.

Page Generated in 0/0078 sec