printlogo


کد خبر: 162819تاریخ: 1395/6/8 00:00
اخبار

حذف یارانه‌ها پس از  شناسایی ۸۵ درصدی مشمولان 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این وزارتخانه پس از شناسایی ۸۵ درصدی مشمولان حذف یارانه دست به کار خواهد شد. به گزارش فارس، علی ربیعی در یک برنامه تلویزیونی با پرداختن به موضوع مهم یارانه گفت: یارانه از پیچیده‌ترین مسائل و مشکلات دولت بوده و هست زیرا این مقوله بدون در نظر گرفتن تورم سالانه اجرا شده است و ادامه دارد.  ربیعی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی پارسال حذف 6 میلیون یارانه‌بگیر و امسال 30 میلیون نفر را برای وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی تکلیف کرده است.  وی اذعان کرد شناسایی این تعداد یارانه‌بگیر بسیار دشوار است و احتیاط فراوانی می‌طلبد. وزیر تعاون گفت: احتیاط در حذف یارانه‌بگیران آن هم در موسم انتخابات ریاست‌جمهوری را قبول ندارم.  اگر احتیاطی مشاهده می‌شود به منظور جلوگیری از ضایع شدن حقوق نیازمندان واقعی است. ربیعی با بیان اینکه این وزارتخانه پس از شناسایی 85درصدی مشمولان حذف یارانه دست به کار خواهد شد و اقدام خواهد کرد، افزود: به منظور شناسایی بهتر و دقیق‌تر مشمولان، پایگاه اطلاعاتی دقیقی را تدوین کرده‌ایم که این خود یک گام مثبت و پرقدرت اجتماعی محسوب می‌شود. وی تاکید کرد دولت به حذف افراد غیرنیازمند از فهرست یارانه‌بگیران اعتقاد راسخ دارد و افزود: یارانه حق اقشار کم‌درآمد و دهک پایین جامعه است. ربیعی گفت: قبول داریم که کارگران، کارمندان و بازنشستگان زندگی سخت و دشواری دارند و باید فکری برای‌شان کرد، پس باقیمانده منابع مالی حاصله از حذف یارانه‌بگیران را به این قشر از جامعه بویژه کارگاه‌های اقتصادی کوچک که ایجاد اشتغال را به همراه دارند اختصاص خواهیم داد.  او تاکید کرد: یارانه باید به اشتغال، درمان و بهداشت جامعه وارد شود.  
 
 
نرخ سود وام کشاورزی؛ 15 درصد
مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: تاکنون بیش از 2/11 میلیون تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان کشور به ارزش
14 هزار میلیارد تومان خریداری شده است که تاکنون 6 هزار میلیارد تومان از این رقم پرداخت شده است. مرتضی شهیدزاده در جمع خبرنگاران گفت: بخش کشاورزی با توجه به آمارهای موجود، بالاترین نرخ رشد را در اقتصاد کشور داشته است. مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به رقابت تنگاتنگی که در بازار بانکی کشور وجود دارد، تصریح کرد: با همه اینها توانسته‌ایم بیشترین منابع را جمع‌آوری کرده و در بخش اقتصادی بالاترین رشد اقتصادی را داشته‌ایم تا حدی که اکنون بیش از 10 ماه ذخیره استراتژیک در محصولات اساسی کشاورزی داریم. وی از کاهش نرخ تسهیلات سرمایه‌گذاری این بانک از 18 درصد به 15 درصد در بخش کشاورزی خبر داد و گفت: به‌‌رغم آنکه نرخ تمام‌شده ما بالاتر از اینهاست اما توافق کردیم نرخ تسهیلات را کاهش دهیم، تا حدی که در تسهیل کارکرد رتبه اول را در بین بانک‌ها داریم و تا 15 شهریور کل تعهدات‌مان را در ارتباط با بنگاه‌های کوچک و متوسط انجام می‌دهیم. شهیدزاده از اختصاص 500 میلیون دلار ارز از محل صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: این ارز با مصوبه مجلس در اختیار بانک کشاورزی با بهره کم قرار داده شده است.
 
 
گروکشی جدید بنگاه‌های املاک
برخی دفاتر مشاوران املاک شهر تهران، دریافت کمیسیون یک درصدی از هر طرف قرارداد را پیش‌شرط جوش دادن معامله می‌گذارند. به گزارش ایسنا، کسادی این روزهای معاملات مسکن شهر تهران، برخی بنگاهی‌ها و مشاوران املاک را به فکر دور زدن قانون برای کسب درآمد انداخته است؛ تا جایی که با متعاملین، بویژه فروشندگان شرط می‌کنند تنها در صورتی که 2 برابر تعرفه مجازشان، یعنی یک درصد از ارزش قرارداد را به عنوان حق کمیسیون بگیرند برای ملک مشتری پیدا می‌کنند؛ این در حالی است که مبلغ کمیسیون برای املاک دارای ارزش کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان نیم درصد از هر طرف معامله است. گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد معامله‌گران این روزهای مسکن در تهران از سنگ‌هایی که بنگاهی‌ها سر راه‌شان می‌اندازند دل خوشی ندارند. در حالی که برخی فروشندگان به دلیل رکود بازار مسکن حاضرند با قیمت‌هایی کمتر از عرف بازار، ملک خود را بفروشند، طمع بعضی بنگاهی‌ها آنها را در مسیری 2 سر باخت قرار می‌دهد و در شرایطی که اغلب خانه‌های زیر قیمت توسط دلالان املاک خریداری می‌شود، با دریافت حق بنگاهی دوبله، سود مضاعف به جیب واسطه‌گران سرازیر می‌شود.
 

Page Generated in 0/0056 sec