printlogo


کد خبر: 162827تاریخ: 1395/6/8 00:00
آوای شهر

شهرداری تهران اعلام کرد 
تأکید بر واگذاری قانونی املاک  در شهرداری
شهرداری تهران اعلام کرد هیچ ملکی بدون رعایت قوانین و مقررات به کسی واگذار نشده است و اگر تخفیفی  در نظر گرفته شده حدود ۵۰ میلیون تومان بوده است. به گزارش فارس، هفته گذشته در صحن علنی شورای شهر 2 نفر از اعضای شورا درباره نامه محرمانه سازمان بازرسی کل کشور به شهرداری پیرامون واگذاری املاک، بدون رعایت موازین قانونی به برخی افراد هشدار دادند. پس از آن برخی رسانه‌ها اسامی برخی افراد را منتشر کردند که واکنش شهرداری را به دنبال داشت. بر این اساس، شهرداری تهران اعلام کرد: به دنبال انتشار خبر کذبی در یکی از رسانه‌ها مبنی بر واگذاری املاک شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی و نشر آن از سوی عده‌ای خاص در فضای مجازی، شهرداری تهران ضمن تکذیب خبر این رسانه و پیگیری حقوقی و قضایی آن اعلام می‌کند که هیچ ملکی بدون رعایت قوانین و مقررات در شهرداری تهران به کسی واگذار نشده و کمک‌های شهرداری تهران براساس مقررات و مصوبات شورای اسلامی شهر به تعاونی مسکن کارکنان بوده است.
واگذاری قانونی زمین به تعاونی‌ها
واگذاری زمین و واحدهای مسکونی در شهرداری تهران همانند سایر نهادهای دولتی و عمومی سابقه دیرینه دارد و طی دهه‌های گذشته نیز صورت گرفته است. 
براساس ماده 36 آیین‌نامه استخدامی شهرداری تهران و ماده واحده «‌الزام شهرداری تهران به تهیه و اجرای دستورالعمل خدمات فرهنگی، اجتماعی، رفاهی و بهداشتی و درمانی، تفریحی و ورزشی به کارکنان شهرداری تهران» ابلاغی سال 84، طرح جامع خدمات رفاهی کارکنان شهرداری تهران‌ تهیه و در سال 85 به شورای اسلامی شهر تهران ارسال شده است. 
چند نکته مهم درباره ساماندهی مسکن
با توجه به قانونی بودن این موضوع لازم است درباره ساماندهی امور مسکن کارکنان شهرداری نیز به موارد مهمی توجه شود. 
1- آیین‌نامه ساماندهی مسکن کارکنان به منظور ایجاد قاعده مشخص تدوین شد تا همه کارکنان بنا بر جایگاه و سنوات خدمتی خود از مسکن مناسب برخوردار شوند که این موضوع با توجه به مستندات قانونی صورت  گرفته است.
2- روشن است که هدف از واگذاری اراضی، انتفاع اشخاص خاص یا تقسیم امتیازات ویژه نبوده است، چرا که افرادی که به دنبال تقسیم منافع باشند، برای آن آیین‌نامه یا سندی تدوین یا تنظیم نمی‌کنند.
3- شهرداری تهران تحت نظارت شورای اسلامی شهر تهران و سایر نهادهای نظارتی است و هر ساله مورد حسابرسی قرار می‌گیرد.
4- در راستای طرح رفاهی کارکنان، شهرداری تهران به بیش از 30 هزار خانواده از کارگران، کارمندان و مدیرانش زمین و مسکن واگذار کرده که شرایط لازم را داشته‌اند، یعنی بخش بزرگی از کسانی که دارای شرایط دریافت مسکن بوده‌اند از مسکن برخوردار شده‌اند.
5- باید به این نکته اصلی توجه کرد که امتیاز تعاونی مسکن تنها برای یک بار به هر یک از کارکنان اعطا شده به عبارت ساده‌تر هر یک از آنها طی 30سال خدمت، تنها یک بار از امتیاز مسکن برخوردار می‌شوند.
 
تقدیر از کاسب‌های نمونه  محلات پایتخت
«کاسب؛ حبیب خدا»، آیین تجلیل از کاسبان خوشنام شهر تهران، با هدف ارتقای فرهنگ و اخلاق شهروندی و الگوسازی برای کسب رزق و روزی حلال و سبک زندگی ایرانی - اسلامی به همت سازمان فرهنگی- هنری شهر تهران برگزار می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران، از برگزاری ویژه‌برنامه «کاسب؛ حبیب خدا» خبر داد و گفت: این برنامه برای تجلیل از کاسبان و با هدف ارتقای فرهنگ وجدان کاری و رزق حلال، ترویج فضایل دینی و ارزش‌های انسانی و از همه مهم‌تر ارتقای نقش اصناف و بازاریان در بهبود تعامل با مدیریت شهری، در ادامه ویژه‌برنامه‌های جشنواره تابستانی برگزار می‌شود. به گفته معاون فرهنگی سازمان فرهنگی- هنری، آیین تجلیل از کاسبان خوشنام شهر تهران در راستای شعار «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» انجام می‌شود که در این برنامه افراد شاخص از میان واحدهای صنفی «سوپرمارکت و مواد پروتئینی» و «نانوایان» در 3 سطح محلات، مناطق و سطح شهر تهران شناسایی می‌شوند. 

Page Generated in 0/0071 sec