printlogo


کد خبر: 162834تاریخ: 1395/6/8 00:00
چهارگوشه

انفجار در هواپیمای آمریکایی
 انفجار در موتور هواپیمای خطوط هوایی سوث‌وست آمریکا هنگام پرواز بر فراز این کشور، آن را وادار به فرود اضطراری کرد. سی‌ان‌ان با انتشار این خبر نوشت: پرواز شماره 3472 خطوط هوایی سوث‌وست که یک هواپیمای مسافری از نوع بوئینگ 737 بود، پس از انفجار در یکی از موتورهایش در فرودگاهی در ایالت فلوریدا با درخواست فرود اضطراری بر زمین نشست. به گفته مسؤولان خطوط هوایی سوث‌وست، در این سانحه به هیچ‌یک از سرنشینان صدمه وارد نشده است. خطوط هوایی آمریکا طی هفته‌های گذشته با پاره‌ای مشکلات مواجه بوده است. 
 
عملیات انتحاری ناموفق در اندونزی
به گزارش منابع رسانه‌ای در اندونزی، روز شنبه فردی در شمال سوماترا با بمب وارد کلیسایی شد و قصد عملیات انتحاری داشت اما ناموفق بود و تنها 4 فرد مجروح شدند.  طبق این گزارش، این فرد با حمله به سوی کشیشی حاضر در این کلیسا قصد داشت وی را به قتل برساند اما موفق نشد. پلیس اندونزی گفته است یک تروریست با چاقو به کشیشی طی مراسم مذهبی در کلیسایی حمله‌ور شد و یک کوله‌پشتی به همراه داشت که حدس زده می‌شود حامل بمب باشد.
 
حمله داعش به زندانی در فیلیپین
تحرکات داعش در دل اقیانوس آرام و جزایر فیلیپین هم گسترش یافته است. تعدادی از هواداران  این گروه تروریستی تکفیری با حمله به زندانی در جنوب فیلیپین، 28 زندانی  را فراری دادند. به گفته آگوستین تلو، از مقامات پلیس ایالت ایلیگان، حدود 50 تن از اعضای مسلح گروهی موسوم به «مائوته» که تحت بیعت داعش است،  شنبه این هفته به زندانی محلی ماراوی حمله کردند و  28 تن از جمله 8  تن از همقطاران خود را که هفته گذشته به جرم حمل مواد منفجره بازداشت شده بودند، آزاد کردند.
 
دادگاه شیخ عیسی قاسم؛ 25 شهریور 
جلسه محاکمه غیابی شیخ عیسی قاسم، رهبر و پدر معنوی شیعیان بحرینی به 25 شهریور موکول شده است. رژیم سرکوبگر آل‌خلیفه شیخ عیسی قاسم را به پولشویی متهم و تابعیت بحرینی وی را سلب کرده است که این اقدام اعتراض‌ها و محکومیت‌های گسترده داخلی و خارجی را در پی داشته است.  رژیم بحرین در دور جدید اقدامات سرکوبگرانه خود، علمای دینی و چهره‌های سرشناس بحرینی را هدف گرفته و تاکنون ده‌ها تن از آنها را احضار و بازداشت کرده است.
 
دانشگاه نظامی «ضد امپریالیستی» در بولیوی
در بولیوی یک دانشگاه نظامی «ضد امپریالیستی» با حضور اوو مورالس، رئیس‌جمهور این کشور گشایش یافته که هدفش مقابله با سیاست‌های امپریالیستی آمریکاست. به گزارش  پرس‌تی‌وی، حدود 200 دانشجوی افسری در این دانشگاه دوره‌هایی شامل دروس تاریخ، جغرافیای سیاسی و استراتژی نظامی با رویکردی 
ضد امپریالیستی خواهند گذراند. مورالس در جریان گشایش دانشگاه ضد امپریالیستی در شهر وارنس در مرکز بولیوی گفت: این آکادمی «تفکر ضد‌استعماری و ضدسرمایه‌داری» را تشویق می‌کند و مدارس آمریکایی را که مردم بومی را هدف قرار داده‌اند، نفی خواهد کرد. اولین رئیس‌جمهور بومی بولیوی گفت: «اگر امپراتوری (امپریالیسم) سلطه بر جهان را از مدارس نظامی خود آموزش می‌دهد، ما هم از این مدرسه (دانشگاه ضد‌امپریالیستی) آزاد کردن خود از ظلم و ستم امپریالیستی را می‌آموزیم». مورالس در این مراسم که با حضور وزرای دفاع ونزوئلا و نیکاراگوئه برگزار شد، افزود: «با این دانشگاه می‌خواهیم تفکر ضداستعماری و ضدسرمایه‌داری بسازیم که نیروهای مسلح را به جنبش‌های اجتماعی پیوند دهد و با نفوذ مدارس آمریکایی‌ که همیشه بومیان را به عنوان دشمنان داخلی می‌نگرند مقابله کنیم». مورالس که سفیر آمریکا و برخی دیگر از مقامات این کشور در بولیوی را در سال 2008 اخراج کرد، واشنگتن را به تلاش برای «کودتا» علیه دولت‌های مردمی کشورهای آمریکای لاتین متهم می‌کند. همچنین رئیس‌جمهور بولیوی با اشاره به ظهور و فعالیت گروه تروریستی داعش گفت آمریکا از طریق مداخلات نظامی در کشورها، تروریسم جهانی را ترویج می‌کند.
 

Page Generated in 0/0059 sec