printlogo


کد خبر: 162877تاریخ: 1395/6/9 00:00
اخبار

آب امسال گران نمی‌شود
آخرین بار اواسط سال 1394 پس از 5/1 سال که تعرفه‌های آب ثابت مانده بود، شاهد افزایش در قیمت آب‌بها بودیم. علیرضا دائمی، معاون وزیر نیرو در این‌باره به ایرنا گفت: مجلس شورای اسلامی با تغییر جزیی در قانون براساس اصلاحیه بند «ج» تبصره 6 لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1395، سقف منابعی را که برای آبفای روستایی هزینه می‌شد از 39 به 70 میلیارد تومان افزایش داده است. دائمی خاطرنشان کرد: این موضوع تغییر در تعرفه نیست و اطمینان داده می‌شود تا پایان امسال نیز هیچ افزایشی در آب‌بهای مشترکان لحاظ نخواهد شد و هرگونه افزایشی باید با مجوز دولت و شورای اقتصاد باشد. وی یادآور شد: براساس اصلاحیه بند «ج» تبصره 6 لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1395 به دولت اجازه داده شده از آب توزیع شده در شهرها به ازای هر مترمکعب 15 تومان دریافت کرده و صرف توسعه و آبادانی روستاها کند اما دریافت این مبلغ هیچ ارتباطی به قبض مشترکان ندارد و در آن اعمال نمی‌شود، بلکه آنچه پیش‌تر به خزانه واریز می‌شد امروز به وزارت نیرو بازمی‌گردد.


افزایش مالیات واردات لغو شود
گروه اقتصادی: نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران در نامه‌ای از وزیر اقتصاد خواست افزایش ۲ درصدی مالیات علی‌الحساب واردات لغو شود. به گزارش «وطن امروز»، پدرام سلطانی، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در نامه‌ای به وزیر امور اقتصادی و دارایی از دریافت 4 درصدی مالیات علی‌الحساب واردات قطعی کالا انتقاد کرد و از طرف اتاق ایران به نمایندگی از فعالان اقتصادی و تشکل‌های اقتصادی خواستار لغو این بخشنامه توسط گمرک شد. در این نامه آمده که وصول این مبلغ از واردات قطعی در شرایط فعلی، عوارض و پیامدهای منفی از جمله «افزایش ناگهانی قیمت تمام شده کالاهای وارداتی، بروز آثار تورمی مربوطه در اقتصاد کشور، تشدید کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای اقتصادی، نامساعد شدن بیشتر محیط کسب و کار و تنزل رتبه جهانی کشور در شاخص تجارت فرامرزی، گران‌تر شدن فرآیند واردات قانونی کالا و در نتیجه شیوع بیشتر قاچاق کالا و ایجاد زمینه فساد اداری با توجه به تفسیربردار بودن بخشنامه مزبور» را به همراه دارد. گفتنی است گمرک ایران در بخشنامه‌ای به تاریخ 4 شهریورماه 1395 اعلام کرده مالیات علی‌الحساب واردات از 2 درصد به 4 درصد افزایش یابد؛ موضوعی که امروز با انتقاد مظفر علیخانی، معاون فنی و خدمات بازرگانی اتاق ایران روبه‌رو شد. وی در این باره گفته است: «سازمان امور مالیاتی کشور پیشنهاد افزایش مالیات را مطرح کرده و اتاق ایران با این پیشنهاد مخالف است».


منع واردات لوازم خانگی نیمه‌مونتاژ
مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت از طرح وزارت صنعت برای ممنوعیت واردات لوازم خانگی به صورت اس‌کی‌دی خبر داد. عباس هاشمی در این‌باره گفت: برای واردات قطعات به صورت سی‌کی‌دی نیز یک جدول تعرفه‌ای تنظیم شده و در حال هماهنگی با گمرک هستیم. هاشمی در گفت‌وگو با فارس درباره پیش‌بینی‌های انجام شده برای صنعت لوازم خانگی در برنامه ششم توسعه، اظهار داشت: برای صنعت لوازم خانگی یک استراتژی 10ساله تدوین شده است. وی افزود: تولیدکنندگان لوازم خانگی براساس میزان داخلی‌سازی محصولات خود از مزایای واردات قطعات برخوردار می‌شوند. هاشمی با بیان اینکه نظر وزیر صنعت نسبت به این پیشنهاد مثبت بوده است، ادامه داد: در راستای اجرای این طرح، با گمرک در حال هماهنگی‌ هستیم تا نحوه واردات و نظارت بر آن را ساماندهی کنند و براساس جداولی که ما به آنها ارائه می‌دهیم، عمل کنند. وی اضافه کرد: طرح کارت عام یک کارت برای خرید همه محصولات و خدمات است و محدود به چند شرکت نمی‌شود.


ضبط ۷۰۰ دستگاه پورشه، بنز و آزرا
مدیرکل گمرکات مازندران جزئیات ضبط ۷۰۰دستگاه پورشه، بنز و آزرا در نوشهر را تشریح کرد. به گزارش مهر، ابوالقاسم یوسفی‌نژاد در این‌باره گفت: با اجرایی شدن سامانه تجارت الکترونیکی گمرک نسبت به شناسایی کارت‌های اجاره بازرگانی اقدام شده است. وی تشریح کرد: در یک مورد با سوءاستفاده از وکالت و صدور کارت بازرگانی به‌نام یک زن روستایی که زندگی کاملا فقیرانه داشته، مبادرت به واردات حدود ۷۰۰خودرو از نوع پورشه، بنز و آزرا در گمرک نوشهر می‌کنند که به هیچ وجه این زن روستایی از واردات خودرو خبر نداشته است. وی ادامه داد: در مورد دیگر نیز با کارت بازرگانی اجاره‌ای یک نانوا ۲۲میلیارد تومان کالا وارد شده که اصلا این فرد خبر از کارت بازرگانی نداشته است.


Page Generated in 0/0056 sec