با آغاز طرح امکان ترابردپذیری اپراتورهای تلفن همراه این امکان برای میلیونها مشترک این خدمات فراهم شده که با ثابت نگه داشتن شماره خود بتوانند اپراتور خود را تغییر دهند. در این میان گویا یکی از اپراتورها دنبال پیشی گرفتن از دیگر رقباست و با کلید واژه « # دنیا تو تغییر بده» کمپین کاملی را در این باره آغاز کرده است. این «اپراتور زرد» تلفن همراه در این سالها تلاش کرده است با طراحی و سرمایهگذاری انبوه در زیرساختهای موبایلی و ارائه خدمات متفاوت به مشترکانش تغییر کند. اپراتور مورد اشاره با رونمایی از اینترنت 4G در ایران و ارائه خدمات متفاوت به مشترکان ایرانی میخواهد تصویری جدید و متفاوت از خود بسازد اما تا چه اندازه موفق به ایجاد این تصویر جدید در میان انبوه مشترکان تلفن همراه خواهد شد؟ در سری تیزرهای کمپین جدید این اپراتور با شعار «دنیاتو تغییر بده» در ابتدا ما با طرح یک مساله روزمره که ممکن است برای هر کاربر اینترنت موبایل پیش آید، روبهرو میشویم و در ادامه میبینیم که در صورت بروز اختلال در ارضای این نیاز قرن جدید با چه مخاطراتی روبهرو خواهیم شد. در یکی از این تیزرها با نمایش و طرح مساله سرعت پایین اینترنت مواجهیم، در یکی دیگر با عدم پوششدهی مناسب و استفاده از اینترنت موبایل در مکانهای خارج شهری برخورد میکنیم و در تیزر دیگر با عدم تنوع محصولات مختلف اپراتورها درگیر میشویم. اما آیا میتوان گفت این «اپراتور زرد» با این کمپین یکپارچه، خودش نیز در یک دنیای جدید پا گذاشته است؟ یا اگر بخواهیم بهتر بگوییم آیا تغییر را با خودش آغاز کرده است؟ تنها چیزی که مشخص است این است که برای تغییر باید از خود شروع کنیم. گفتنی است در طرح ترابردپذیری تلفن همراه که از ابتدای شهریور امسال به طور رسمی در کشور آغاز به کار کرد مشترکان تلفن همراه میتوانند با تغییر اپراتور خود از خدمات متنوع آن اپراتور استفاده کنند.