printlogo


کد خبر: 162887تاریخ: 1395/6/9 00:00
رویدادها

تقدیر جشنواره عمار از افخمی جوزانی و زندباف
در مراسم جشن پیوند هنر انقلابی ایران و آمریکای لاتین که به همت دبیرخانه بخش بین‌الملل جشنواره عمار برگزار می‌شود از فیلمسازانی که در کارنامه خود آثار ضدآمریکایی دارند تقدیر می‌شود.
به گزارش فارس، در مراسم بزرگداشت «میگل لیتین»، فیلمساز مطرح ضدکودتای شیلیایی که امروز 9 شهریور برگزار می‌شود، از بهروز افخمی، مسعود جعفری‌جوزانی و حسین زندباف تقدیر به عمل می‌آید. در این مراسم که ساعت 16 در تالار ابن‌سینای دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران برگزار می‌شود، از مسعود جعفری‌جوزانی به خاطر فیلم شیر سنگی، حسین زندباف به خاطر ساخت فیلم دست شیطان و بهروز افخمی به خاطر ساخت فیلم روز شیطان که آثار ضدآمریکایی و ضداستعماری است، تجلیل و تقدیر می‌شود. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند پیش از آغاز رسمی این مراسم که از ساعت 18 برگزار می‌شود، فیلم سینمایی «آلنده در پیچ‌وخم‌ها»، آخرین ساخته «میگل لیتین»، فیلمساز شیلیایی را برای نخستین‌بار در ایران تماشا کنند. قرار است در این مراسم چهره‌های هنری و انقلابی چون نادر طالب‌زاده، ابوالقاسم طالبی، مسعود شجاعی‌طباطبایی، محمدحسین نیرومند، عزت‌الله مطهری(شاهی)، سیدسلیم غفوری، انسیه شاه‌حسینی و سینا واحد، رایزن فرهنگی سابق ایران در آرژانتین حضور داشته باشند.

ورود «آقای نخست‌وزیر» به شبکه نمایش خانگی
در فهرست اعلامی شورای صدور پروانه نمایش خانگی، نام مستند «آقای نخست‌وزیر» جزو ۱۰ عنوان از آثاری است که مجوز حضور در این شبکه را دریافت کرده است. به گزارش فارس، در جلسه 31مرداد شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، با عرضه فیلم‌های «پایان خدمت»، «گاهی»، «خنده‌های آتوسا»، «خاکستر و برف»، «عالیجناب»، قسمت 13 سریال «آسپرین»، «با من خوش می‌گذره قسمت یک»، «پرواز 956»، «اطراف آرامش» و «آقای نخست‌وزیر» موافقت به عمل آمد. مستند «آقای نخست‌وزیر» که چندی پیش رونمایی شد به تهیه‌کنندگی  امین حسنی و به کارگردانی محمدرضا امامقلی تولید شده است.

«سردار» به تئاتر شهر می‌آید
نادر برهانی‌مرند نمایش «سردار» را در قالب اجرای عمومی در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌برد. به گزارش مهر، این نمایشنامه‌نویس و کارگردان شناخته‌شده تئاتر ایران که نمایش «سردار» را در بخش ویژه یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی به صحنه برد درباره وضعیت اجرای عمومی این اثر نمایشی گفت: خوشبختانه با پیشنهاد اجرای عمومی نمایش «سردار» در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر مواجه شدیم و قرار شد این اثر نمایشی را بعد از پایان اجرای عمومی نمایش «سه خواهر و دیگران» به کارگردانی حمید امجد در سالن اصلی به صحنه ببریم. وی افزود: ما این نمایش را برای سالن کوچک طراحی کرده بودیم ولی حالا امیدواریم در فرصتی که داریم، بتوانیم شکل و شمایل کار را برای اجرا در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر آماده کنیم. لازم به یادآوری است، نمایش «سردار» با موضوع دفاع‌مقدس، قصه سرداری را روایت می‌کند که در بیمارستانی در شهر مشهد و در مجاورت حرم امام رضا(ع) در کما به سر می‌برد. قصه نمایش در اتاق بیمارستان روایت و مخاطب با فضای ذهنی این سردار همراه می‌شود.

سریال «لبخند رخساره»  کلید می‌‌خورد
با پایان بخش عمده‌ای از مراحل پیش‌تولید، ساخت سریال پربازیگر «لبخند رخساره» آخر هفته جاری کلید خواهد خورد. به گزارش مهر، انتخاب بازیگران سریال «لبخند رخساره» با پیوستن مهدی سلطانی به گروه تولید پایان یافت و بزودی تصویربرداری مجموعه در تهران آغاز خواهد شد. ملودرام اجتماعی «لبخند رخساره» به کارگردانی بهرنگ توفیقی با فیلمنامه‌ای از سعید نعمت‌الله و به تهیه‌کنندگی زینب تقوایی جلوی دوربین می‌رود. در خلاصه قصه سریال آمده است: هیچگاه دوری، دوستی نمی‌آورد و خانواده قصه «لبخند رخساره» قبل از آنکه دیر شود به همدلی می‌رسند. این مجموعه دومین همکاری بهرنگ توفیقی و سعید نعمت‌الله پس از سریال «پشت‌بام تهران» خواهد بود.


Page Generated in 0/0055 sec