printlogo


کد خبر: 162899تاریخ: 1395/6/9 00:00
چهارگوشه

60 کشته در حمله داعش در عدن
انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در شهر بندری عدن، اصلی‌ترین شهر تحت کنترل دولت مستعفی یمن دست‌کم 60 کشته و چندین زخمی بر جای گذاشته است. این حمله انتحاری، صبح دیروز در محل تجمع نیروهای وابسته به دولت مستعفی منصور هادی در شمال عدن رخ داد. گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای که ‌شبه‌خبرگزاری اعماق، بازوی رسانه‌ای این گروه آن را منتشر کرده، مسؤولیت حمله عدن را بر عهده گرفته است.

156 کشته در پی وقوع سیل در هند
سیل ویرانگر در ولایت بیهار در شرق هند، 156 کشته و بیش از یک‌میلیون آواره بر جای گذاشت. براساس اعلام اداره ملی مبارزه با حوادث طبیعی، در 2 هفته گذشته افزون بر آواره شدن حدود یک‌میلیون و 400 هزار نفر، دست‌کم 156 نفر قربانی شدند. این سیل 8 میلیون هکتار از زمین‌های کشاورزی را فراگرفت و راه‌های عمومی و ده‌ها پل را تخریب کرد. گروه‌های امداد نیز 556 هزار نفر را از مناطق مورد تهدید منتقل کرده و 303 هزار نفر را نیز به حدود 600  پناهگاه موقت انتقال داده‌اند.

مرگ وزیر جنگ اسبق صهیونیست‌ها
یکشنبه، مرکز پزشکی سوراسکی تل‌آویو با انتشار بیانیه‌ای خبر مرگ بنیامین بن‌الیعازر، سیاستمدار اسرائیلی ۸۰ ساله را تایید کرد. این چهره سیاسی رژیم صهیونیستی که بتازگی به دریافت رشوه نیز متهم شده بود، سمت‌هایی نظیر وزیر جنگ و رهبر حزب راستگرای کارگر را در این رژیم برعهده داشت. کارنامه این وزیر اسبق رژیم صهیونیستی مملو از جنایت‌ها و کشتارهایی است که علیه ملت‌های فلسطین، مصر و لبنان انجام داده است و از جمله آنها می‌توان به جنایت‌های دیر یاسین، یافا، سینا، قانا، جنین و... اشاره کرد.

سفرهای منطقه‌ای انصارالله یمن
هیاتی از انصارالله به ریاست محمد عبدالسلام، سخنگوی این گروه، یکشنبه عمان را به مقصد بغداد ترک کردند. این سفر که مهم ارزیابی شده علاوه بر عراق شامل چند کشور دیگر خواهد شد و قرار است طی آن انصارالله با سفر به عراق، سوریه و لبنان تایید این کشورها درباره شورای سیاسی تشکیل شده از سوی انصارالله و کنگره مردمی را جلب کند. ماه گذشته انصارالله و کنگره مردمی یمن اعلام کردند با تشکیل شورای سیاسی امور کشور را اداره خواهند کرد.


حصر تروریست‌های جنوب حلب  دوباره کامل شد
عملیات  جدید جیش‌الفتح با چراغ سبز آمریکا
در تحولی مهم در جنوب غربی حلب، نیروهای ارتش سوریه و محور مقاومت توانستند دوباره جاده «خان طومان- راموسه» را مسدود کنند. نیروهای متحد با تثبیت مواضع در بلندی‌های «ام القرع» در جنوب حلب و پاکسازی حومه شهر ارتباط تروریست‌ها را در جاده «خان طومان» به منطقه راهبردی «الراموسه» به طور کامل قطع کردند. پس از قطع این جاده از روز گذشته تروریست‌ها امکان تردد از جنوب حلب به مرکز شهر را نداشته‌اند. بدین ترتیب عملا حلقه محاصره تروریست‌ها دوباره تکمیل شده است. اما با آنکه پس از شکست‌های متوالی ائتلاف تروریستی «جیش الفتح» برای شکستن حصر در جنوب غرب شهر حلب، مسکو و واشنگتن برای آتش بس به توافق دست یافته بودند اما آمریکایی‌ها مانند ماه‌های گذشته بار دیگر بدعهدی کردند و تروریست‌های تحت حمایت‌شان در شهر حماه در جنوب ادلب به نیروهای متحد سوری و مقاومت حمله کردند. آخرین خبرها از شمال استان حماه حکایت از عملیات گسترده تروریست‌های جیش‌الفتح دارد که برای برهم زدن تمرکز ارتش در جنوب حلب، جبهه جدیدی گشوده‌اند.  عملیات تروریست‌ها صبح دیروز تحت عنوان «خشم حماه، پیروزی برای حلب» آغاز شده و با حملات انتحاری و شلیک ده‌ها خمپاره و موشک از جنوب استان ادلب علیه مواضع ارتش سوریه در شمال استان حماه از جمله شهرک‌های المصاصنه، البویضه، زلین و الغربال همراه بوده است که البته نیروهای متحد این حملات را دفع کرده‌اند.


Page Generated in 0/0065 sec