printlogo


کد خبر: 162917تاریخ: 1395/6/9 00:00
پارلمان

۱۵۸ تشکل دانشجویی در نامه‌ای به لاریجانی:
قراردادهای نفتی مثل برجام ۲۰ دقیقه‌ای تصویب نشود
۱۵۸ تشکل دانشجویی در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی از وی خواستند تا همانند تصویب ۲۰دقیقه‌ای برجام در مجلس، با موضوع قراردادهای جدید نفتی برخورد نکند. در بخشی از این نامه آمده است: در تجربه برجام به‌‌رغم تأکیدات فراوان رهبری مبنی بر اینکه برجام برای مردم ما یک تجربه تاریخی است که باید باعث رشد فهم و تجربه مردم شود، آنجایی که تصمیم‌گیری‌ها با اراده شما گره خورد، گویا مساله‌ اصلی که همان رشد مردم است، آن‌طور که شایسته بود لحاظ نشد و این خطر تکرار تجربه‌های تاریخی در مسائل مشابه را افزون می‌کند.  این نامه می‌افزاید: همچنین در مساله‌ الگوی جدید قراردادهای نفتی (IPC)، تأکید شما بر عدم لزوم طرح این مساله در مجلس و پس از ورود آن به مجلس، سعی در برگزاری جلسات غیرعلنی که با شرایط امنیتی خاص تشکیل می‌شود، این بیم را شدت می‌بخشد که شما اعتماد لازم به فهم نمایندگان ملت را نداشته و لزومی در انتشار و تبیین مطالب مطرح‌ شده در مجلس برای عموم مردم نمی‌دانید، در حالی که رهبر معظم انقلاب درباره شاخصه‌های انقلابی‌گری می‌فرمایند: «جمهوری اسلامی یعنی این؛ مردم محورند، مقاصد برای مردم است، هدف‌ها متعلق به مردم است، منافع مال و مِلک مردم است، اختیار در دست مردم است». تشکل‌های دانشجویی از رئیس مجلس خواستار توجه بیشتر نسبت به وظایف اصلی مجلس یعنی بررسی موشکافانه و تبیین مسائل کلان ملی و تنظیم روابط خارجی براساس مصالح کشور و ملت شدند تا در خلال آن هدف بلند انقلاب اسلامی یعنی افزایش فهم تاریخی ملت در برهه‌های سرنوشت‌ساز رخ بدهد.

داعش تحت رصد کامل دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ایران
رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس گفت: اعضای داعش در سوریه و عراق تا مرزهای شرقی توسط دستگاه‌های امنیتی ایران رصد می‌شوند. علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره نحوه کنترل و شناسایی اعضای گروه تروریستی داعش توسط نهادهای امنیتی کشور گفت: آنها از زمانی که در مرکز اصلی داعش در سوریه یعنی رقه و موصل در عراق، علیه ایران ماموریت پیدا می‌کنند، از سوی نهادهای امنیتی کشورمان  شناسایی و سپس بازداشت می‌شوند. وی در پاسخ به پرسشی درباره ورود آزادانه اعضای گروهک تروریستی منافقین به اروپا بویژه فرانسه گفت: در سفری که به فرانسه داشتم و نیز در سفر همتای فرانسوی‌ام به ایران یکی از مباحثی که بیان شد، همین نکته بود که اروپا به سردمداری انگلیس گروهک منافقین را از گروه‌های تروریستی خارج و بقیه هم از او تبعیت کردند که این مساله مورد انتقاد جدی ایران قرار گرفت. بروجردی با بیان اینکه غربی‌ها از منافقین استفاده ابزاری می‌کنند، تاکید کرد: در حال حاضر تلاش بر این است که دوباره منافقین در لیست گروه‌های تروریستی قرار گیرند. رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس افزود: با توجه به اینکه ماهیت و کارنامه منافقین در ایران و سایر کشورها از جمله عراق تروریستی بوده و هست باید رابطه این گروهک تروریستی با کشورهای اروپایی قطع شود.

غرب در آینده گرفتار گروهک تروریستی منافقین می‌شود
رئیس مجلس شورای اسلامی می‌گوید در آینده غربی‌ها گرفتار گروهک تروریستی منافقین می‌شوند. به گزارش تسنیم، علی لاریجانی با یادآوری پیشرفت کشور ایران و جایگاه آن در منطقه و جهان بیان کرد: بعد از انقلاب گروه‌های مختلف برای تضعیف نظام اسلامی گام برداشتند اما به موفقیت نرسیدند. وی درباره اقدامات منافقین علیه ملت ایران عنوان کرد: منافقین از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به نظام اسلامی دریغ نکردند اما نقشه‌های شوم آنها عملی نشد. رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت‌ غربی‌ها از گروهک منافقین اظهار داشت: این گروه سیاه‌ترین سابقه تروریستی دنیا را به خود اختصاص داده اما غربی‌ها از این گروهک پلید حمایت می‌کنند، آنها باید این موضوع را بدانند که در آینده گرفتار این گروهک تروریستی می‌شوند.


Page Generated in 0/0056 sec