printlogo


کد خبر: 162928تاریخ: 1395/6/10 00:00
اخبار

انتشارات شهید کاظمی منتشر کرد
«سه‌شهید»؛ روایت داوودآبادی از شهیدان اندرزگو، رجایی و طیب
کتاب «سه‌شهید» تازه‌ترین اثر حمید داوودآبادی با محوریت شهیدان اندرزگو، رجایی و طیب حاج‌رضایی از سوی انتشارات شهید کاظمی روانه بازار کتاب شد. به گزارش فارس، تازه‌ترین اثر حمید داوودآبادی با عنوان «سه‌شهید» از سوی نشر شهید کاظمی روانه بازار کتاب شد. در این اثر گفت‌وگویی صریح و منتشر نشده با خانواده این 3 شهید شاخص انقلاب منتشر شده و نکاتی را پیرامون این شخصیت‌های انقلاب اسلامی بیان کرده‌اند. کتاب «سه شهید» به قلم حمید داوودآبادی از سوی انتشارات شهید کاظمی در 232 صفحه روانه بازار کتاب شده است.

مسعود ده‌نمکی در مراسم رونمایی از  مستند «پرونده ناتمام»:
فیلمنامه «نفوذی‌ها» را رها کردم
مسعود ده‌نمکی گفت: فیلم پرونده ناتمام عصبانی‌کننده است، زیرا تصمیم‌سازی جریان نفوذ را به‌درستی نشان می‌دهد و باید منتظر فعالیت جریان نفوذ در سال ۹۸ باشیم.
به گزارش فارس، نشست رونمایی از فیلم مستند «پرونده ناتمام» ساخته جواد موگویی با حضور حمید روحانی مدیرعامل بنیاد تاریخ‌پژوهی انقلاب اسلامی، مسعود ده‌نمکی کارگردان، حمید ترقی عضو حزب مؤتلفه اسلامی و حسن عباسی کارشناس فرهنگی در تالار سوره برگزار شد. در ابتدای نشست پس از نمایش فیلم، مسعود ده‌نمکی به کار سخت تاریخ‌پژوهی در حوزه تاریخ معاصر اشاره کرد و گفت: ارائه تصویر از تاریخ معاصر انقلاب اسلامی در دهه 60 کار بسیار سختی است، همان‌طور که دیدید بسیاری از افرادی که در پرونده شهیدان باهنر و رجایی فعالیت می‌کردند، هیچ‌یک امروز در میان ما نیستند؛ یا شهید شدند یا به نوعی آنها را به شهادت رساندند. من توصیه کردم به آقای موگویی که این کار را انجام ندهد، البته خودم فیلمنامه‌ای با نام نفوذی‌ها را آماده می‌کردم، اما چون جانم را دوست داشتم، آن را رها کردم. در این نشست حسن عباسی، کارشناس فرهنگی درباره ورود مستندسازان به حوزه تاریخ‌نگاری گفت: امروز مقالات و نظریات در حوزه تاریخ‌نگاری به صورت مستند ارائه می‌شود و «پرونده ناتمام» حضور جوانان انقلابی در این عرصه است.

مهدی صباغ‌زاده:
جشنواره « چهل‌چراغ» سبب ایجاد نگاه نزد فیلمسازان می شود
عضو هیات انتخاب جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل چراغ» ابراز امیدواری کرد این جشنواره سبب ایجاد نگاه عمیق‌تر فیلمسازان جوان شود. به گزارش تسنیم، مهدی صباغ‌زاده عضو هیات انتخاب جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل چراغ» با موضوع امام حسین(ع) درباره سطح کمی و کیفی آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره، گفت: با توجه به اینکه نخستین دوره جشنواره است و هنوز جای کار بسیاری برای تجربه‌اندوزی وجود دارد، شاهد آثار قابل توجهی به لحاظ کمی و کیفی بودیم و فیلمسازانی جوان در حد توان خود توانستند آثاری را تهیه و به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و ما هم از میان آنها سعی کردیم بهترین‌ها را برای گزینش نهایی و اکران در جشنواره انتخاب کنیم. در مجموع می‌توان جشنواره را مناسب دید.

اعلام جزئیاتی از یادواره سالگرد شهدای قرآنی فاجعه منا
مدیر دارالقرآن بسیج کشور از اجرای ۱۲ برنامه توسط نهاد‌های مختلف قرآنی در اولین سالگرد فاجعه منا خبر داد. به گزارش فارس، رحیم قربانی، مدیر دارالقرآن بسیج کشور در این باره گفت: مراسم سالگرد شهدای قرآنی فاجعه منا روز 16 شهریور‌ماه در سالن همایش‌های سازمان حج و زیارت برگزار می‌شود، همچنین خانواده‌های شهدای منا روز 17 شهریور به دیدار مقام معظم رهبری می‌روند. وی افزود: برگزاری نمایشگاهی از آثار هنری مرتبط با فاجعه منا، اجرای سرود و تواشیح، انتشار ویژه‌نامه، برنامه کوهنوردی جامعه قرآنی، پخش تلاوت‌های شهدای منا در اوقات اذان‌گاهی و دیگر اوقات از صداوسیما و پخش فراز‌های تلاوت شهدای قرآنی منا از جمله کار‌های تدارک دیده شده برای سالگرد فاجعه منا است. وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های سالگرد فاجعه منا ساخت 7 مستند برای شهیدان  منا است.


Page Generated in 0/0056 sec