printlogo


کد خبر: 162941تاریخ: 1395/6/10 00:00
چهارگوشه

انفجار مقابل سفارت چین در قرقیزستان
وزارت بهداشت قرقیزستان، سه‌شنبه اعلام کرد در انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی سفارت چین در قرقیزستان راننده این خودرو کشته و 3 تن دیگر مجروح شدند. به گزارش منابع محلی 2 تن از کارکنان سفارت و یک زن از جمله مجروحان این انفجار هستند. پلیس بیشکک در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت یک خودرو خود را به در سفارت کوبیده است. یک منبع از سرویس اطلاعاتی قرقیزستان نیز گفت: «وسیله انفجاری در داخل خودرو جاسازی شده بود». فرد یا گروهی مسؤولیت این اقدام را برعهده نگرفته است.

اعدام 2 مقام کره شمالی در ملأ‌عام
یک روزنامه کره جنوبی مدعی شد کره شمالی، وزیر سابق کشاورزی و یکی دیگر از مقامات عالی این کشور در وزارت آموزش و پرورش را به جرم نافرمانی از دستور کیم جونگ اون در اوایل ماه جاری میلادی در ملأعام اعدام کرده است.  

بحرین: به شورای حقوق بشر توجهی نمی‌کنیم
خالد بن احمد آل‌خلیفه، وزیر خارجه بحرین، شورای حقوق بشر سازمان ملل را به دلیل انتقاد آن از رفتارهای رژیم آل‌خلیفه علیه مردم بحرین، به «سیاسی‌کاری» متهم کرد و گفت: «بحرین حتی یک لحظه به کسانی که تلاش دارند از این کشور باج بگیرند، توجه نخواهد کرد بویژه به شورای حقوق بشر سازمان ملل.»   رژیم آل‌خلیفه با انتقادات زیادی از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل رو‌به‌رو شده است.

درگیری پلیس با هواداران روسف
هزاران تن از هواداران دیلما روسف، رئیس‌جمهور تعلیق شده برزیل که مخالف روند استیضاح وی بودند، دوشنبه شب در خیابان پائولیستا در مرکز پایتخت اقتصادی این کشور اجتماع کردند و سطل‌های زباله را به آتش کشیدند. نیروهای پلیس ضد شورش برزیل در واکنش به این تظاهرات، به سوی آنان گاز اشک‌آور شلیک و تلاش کردند آنان را متفرق کنند. این تظاهرات در حالی برگزار شد که روسف روز دوشنبه در آخرین گام از روند استیضاح خود در مجلس سنای این کشور حاضر شد و به دفاع از خود پرداخت. روسف در سخنانی در مجلس سنا استیضاح خود را کودتایی علیه قانون اساسی این کشور خوانده است.

انصارالله: عربستانی‌ها هم باید تلخی درد ناشی از بمباران را بچشند
تعداد قربانیان جنگ یمن به 10 هزار نفر رسید
جنگ ائتلاف متجاوز سعودی- آمریکایی علیه یمن در سکوت جامعه جهانی ادامه دارد. جمی مک گولدریک، هماهنگ‌کننده سازمان ملل در امور بشردوستانه، روز گذشته در نشستی مطبوعاتی در صنعا پایتخت یمن گفت براساس اطلاعات رسمی ارائه شده از سوی نهادهای بهداشتی پزشکی در این کشور، شمار قربانیان جنگ 18 ماهه ائتلاف سعودی علیه یمن به حدود 10 هزار نفر رسید. رقم قبلی بیش از 6 هزار نفر برآورد شده بود. وی اضافه کرد معتقد است رقم یاد شده حتی بالاتر از 10 هزار نفر باشد زیرا در برخی مناطق نهادهای پزشکی وجود ندارد و اجساد توسط خویشاوندان قربانیان دفن می‌شود. در مقابل، ارتش و نیروهای مردمی یمن (وابسته به انصارالله) اعلام کردند تمام امکانات لازم را برای مقابله با تداوم تجاوز دشمنان یمن دارند. در همین راستا، صالح الصماد، رئیس شورایعالی سیاسی یمن در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت: زمانی که حملات ائتلاف سعودی در یمن همچنان ادامه دارد و مثلا در یک روز ۱۰۰ حمله انجام می‌دهد در حالی که ما هیچ جنگنده و سلاح کشنده‌ای را در اختیار نداریم طبیعی است که یمنی‌ها از خودشان دفاع کنند. این حق آنهاست. ما هیچ طمعی به خاک عربستان نداریم. حملات ما علیه عربستان تنها به این دلیل است که می‌خواهیم عربستان نیز تلخی درد و رنجی را که یمنی‌ها در نتیجه بمباران و حملات هوایی ائتلاف متجاوز سعودی می‌کشند، بچشد. وی گفت آماده از سرگیری مذاکرات برای پایان جنگ در یمن است اما حق خود را برای مقاومت در برابر حملات دولت مستعفی یمن محفوظ نگه می‌دارد. الصماد گفت: ما در صلح و مذاکره را نبستیم.


Page Generated in 0/0055 sec