printlogo


کد خبر: 162942تاریخ: 1395/6/10 00:00
ابقای هیأت رئیسه اصولگرا در شورای شهر تهران
چمران رئیس شورا ماند

گروه اجتماعی: روز گذشته در دویست‌و هشتادوهفتمین جلسه شورای شهر تهران، انتخابات هیات رئیسه سال چهارم شورا شامل انتخاب رئیس، نایب‌رئیس، سخنگو و منشی‌ها در دستور کار قرار داشت و پس از پایان رای‌گیری و شمارش آرا مهدی چمران با 16 رای برای سومین سال متوالی به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر تهران انتخاب شد. این در حالی است که با وجود جوسازی‌های صورت گرفته علیه برخی اعضای شورای شهر که طی چند روز گذشته به اوج خود رسید، فرجام انتخابات هیات رئیسه شورا به نحوی بود که هیات رئیسه همچنان در دست اصولگرایان باقی ماند. بر این اساس مهدی چمران رئیس، مرتضی طلایی نایب‌رئیس، محسن پیرهادی و ابوالفضل قناعتی منشی و رضا تقی‌پور به عنوان سخنگو انتخاب شدند.
ابقای چمران با 16 رأی
برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورای شهر تهران در سال آخر از فعالیت شورای چهارم روز گذشته به صورت علنی برگزار شد. در این جلسه انتخابات اعضای هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد که از نمایندگان اصولگرا مهدی چمران به عنوان رئیس، محسن پیرهادی و ابوالفضل قناعتی به عنوان منشی و رضا تقی‌پور به عنوان سخنگو و مرتضی طلایی نیز به عنوان نایب‌رئیس کاندیدا شده بودند، از سوی دیگر احمد مسجدجامعی به عنوان رئیس و احمد حکیمی‌پور به عنوان نایب‌رئیس و اسماعیل دوستی به عنوان سخنگو کاندیدای طیف اصلاح‌طلب شورای شهر تهران بودند. البته در کنار این 2 فهرست رحمت‌الله حافظی نیز به عنوان نایب‌رئیس به صورت مستقل وارد رقابت انتخاباتی شد. در دویست‌وهشتادوهفتمین جلسه شورای شهر تهران با توزیع برگه‌های ویژه رای‌گیری میان 31 عضو حاضر انتخابات به صورت رسمی آغاز شد. ولی‌الله شجاع‌پوریان به عنوان نماینده اصلاح‌طلبان شورا و هادی ساعی به عنوان نماینده اصولگرایان برای شماره آرا به حضور در جایگاه هیات رئیسه فراخوانده شدند. نخستین رای‌گیری برای انتخاب رئیس شورای اسلامی شهر تهران انجام شد و در نهایت با شمارش آرا مهدی چمران با 16 رای موفق شد برای یک سال دیگر در سمت ریاست شورای شهر تهران ابقا شود.
وجود یک رأی سفید در گلدان
همچنین احمد مسجدجامعی در این رای‌گیری 14 رای را به خود اختصاص داد و یکی از اعضای حاضر نیز در گلدان ویژه جمع‌آوری آرا رای خود را به صورت سفید انداخته بود. پس از انتخاب رئیس نوبت به رای‌گیری برای نایب‌رئیس شورای شهر تهران رسید. احمد حکیمی‌پور، ‌رحمت‌الله حافظی و مرتضی طلایی کاندیدای تصاحب این سمت بودند که در نهایت مرتضی طلایی با کسب 17 رای در سمت نایب‌رئیسی شورای شهر تهران ابقا‌ شد. در این رای‌گیری رحمت‌الله حافظی که به عنوان عضو مستقل شرکت کرده تنها یک رای را به خود اختصاص داد. آرای احمد حکیمی‌پور نیز پس از شمارش 13 رای بود و وی بار دیگر نتوانست به عنوان نایب‌رئیس شورای شهر تهران انتخاب شود.
انتخاب 2 منشی و سخنگو
علاوه بر این انتخاب منشی‌های هیات رئیسه نیز پس از برگزیده شدن مرتضی طلایی به عنوان نایب‌رئیس شورا در دستور کار قرار گرفت که پس از شمارش آرا ابوالفضل قناعتی و محسن پیرهادی با تصاحب 16 و 17 رای بار دیگر در سمت خود به عنوان منشی شورا ابقا شدند و رقبای آنها یعنی محمدمهدی تندگویان 15 رای و محسن سرخو 13 رای اعضای شورا را به خود اختصاص دادند.
در نهایت پس از انتخاب رئیس، ‌نایب‌رئیس و اعضای هیات رئیسه نوبت به انتخاب سخنگوی شورای شهر تهران رسید. اسماعیل دوستی و رضا تقی‌پور کاندیدای تصدی این سمت بودند که در نهایت رضا تقی‌پور با کسب 16 رای موفق شد برای یک سال دیگر به عنوان سخنگوی شورای شهر تهران باقی بماند.
شفاف‌سازی درباره لیست املاک
این در حالی است که رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دویست‌وهشتادوهفتمین جلسه علنی شورای شهر درباره برخی حاشیه‌سازی‌ها و انتشار گزارش سازمان بازرسی درباره لیست املاک توضیحاتی ارائه کرد. مهدی چمران درباره لیست منتشر شده و املاکی که در اختیار اعضای شورای شهر و مدیران شهری قرار گرفته است،‌ اظهار داشت: نامه‌ای خطاب به سازمان بازرسی نوشته‌ام که لیستی را که منتشر شده است برای بنده ارسال کنید که عنوان کردند ما این لیست را به هیچکس نداده‌ایم و گزارش نبوده است، بلکه به افراد ارسال کرده‌ایم که این موضوع را تایید کنند یا توضیحات لازم را ارائه دهند. به گفته چمران این موضوع گزارش سازمان بازرسی نبوده است که بتوان به آن اتکا کرد و 50 درصد از گزارش‌هایی که ارسال می‌شود نیز پس از ارائه توضیحات پس گرفته می‌شود.

درخواست از دستگاه قضا برای رسیدگی به اموال اعضای شورای شهر
عضو شورای اسلامی شهر تهران از دستگاه قضا درخواست کرد رسیدگی به اموال 31 عضو شورای شهر را در دستور کار قرار دهد. الهه راستگو، عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران پس از پایان انتخابات هیات‌رئیسه به انتشار اخبار حاشیه‌ای و کذب درباره واگذاری املاک نجومی به برخی اعضای شورا اشاره کرد و بیان داشت: مطالب منتشر شده توسط برخی افراد در چند روز گذشته بازی کردن با احساسات مردم با ارائه اطلاعات غلط بود که با تمسک به استفاده ناموزون، غیراخلاقی، سیاسی‌کاری و عوام‌فریبانه از فضای مجازی توسط چند فرد فریب خورده و نادان صورت گرفت به گونه‌ای که می‌توان ادعا کرد یک عده کاسب و مزدور این شیوه را درپیش گرفتند. وی تاکید کرد: از دستگاه  قضا تقاضای رسیدگی به اینگونه رفتارهای غیراخلاقی، عوام‌فریبانه و ناشی از بی‌تقوایی را دارم، چرا که تداوم اینگونه رفتارها که بخشی از آن را در آستانه انتخابات هیات‌رئیسه شورای شهر شاهد بودیم اثرات سویی در انتخابات ریاست جمهوری به دنبال خواهد داشت. راستگو تقاضای دیگر خود را درباره رسیدگی به اموال و دارایی‌های 31 عضو شورای شهر از پیش از ورود به شورا تاکنون عنوان کرد و گفت: مطمئنم این رسیدگی و اطلاع‌رسانی به مردم نشان خواهد داد که چه کسانی غارتگر اموال بیت‌المال بوده و به دنبال چه منافعی هستند. وی خاطرنشان کرد: متأسفانه این سیاسی‌کاری‌ها جایگزین رفع مشکلات مردم شده و لزوم چاره‌جویی برای آن ضروری است. رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای اسلامی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر همکاری، هم‌افزایی و هماهنگی برای رفع مشکلات یادآور شد: متاسفانه برخی اقدامات انجام گرفته دراین دوره از شورا از بازخورد مناسبی برای نظام برخوردار نبود.
 


Page Generated in 0/0072 sec