printlogo


کد خبر: 162943تاریخ: 1395/6/10 00:00
اخبار

معاون وزیر بهداشت خبر داد
اجرای طرح ویژه حمایت از زوج‌های نابارور
«طرح پوشش حمایت 85 درصدی هزینه درمان زوج‌های نابارور به بیمارستان‌های دولتی ابلاغ شد». به گزارش ایرنا، محمد آقاجانی، معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این مطلب اظهار داشت: برای این پوشش حمایتی 105 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است و حدود 2 میلیون زوج نابارور تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند. وی افزود: به عنوان مثال یک میلیون و 700 هزار تومان از هزینه IVF را وزارت بهداشت پرداخت می‌کند و زوج‌ها فقط 300 هزار تومان می‌پردازند و این پوشش برای 3 بار درمان قابل تکرار است. آقاجانی عنوان کرد: 17 مرکز جدید درمان ناباروری دولتی در کشور ساخته شده است که 6 مرکز آن در 6 شهر بندرعباس، یاسوج، شهرکرد، زاهدان، خرم‌آباد و گرگان است که پیش از این هیچ مرکز درمان ناباروری دولتی یا خصوصی نداشتند. معاون درمان وزیر بهداشت همچنین از نوسازی و توسعه ناوگان اورژانس کشور خبر داد و گفت: هزار و 600 دستگاه آمبولانس جدید پیشرفته تا پایان سال در کشور توزیع می‌شود و نیمی از این آمبولانس‌های جدید نیز تاکنون توزیع شده است.

جولان حقوق‌های نامتعارف در وزارت بهداشت
«وزارت بهداشت بالاترین تعداد دریافت ‌کنندگان حقوق نامتعارف را دارد و برخی دنبال لابی‌گری در شورای حقوق و دستمزد برای متفاوت ماندن سقف حقوق پزشکان از سایر اقشار جامعه هستند». محمد شریفی‌مقدم، دبیرکل خانه پرستار با بیان این مطلب و با اشاره به مصوبه شورای حقوق و دستمزد در زمینه تعیین سقف پرداخت برای مقامات و کارمندان دولت، اظهار داشت: این مصوبه شامل 7 بند است و  باید گفت این موضوع اختلاف در پرداخت‌ها را شفاف می‌کند. وی به فارس گفت: براساس این مصوبه میزان کارانه پزشکان را در نظر نگرفته‌اند و این قشر از جامعه علاوه بر حقوق و مزایا پرداخت‌هایی تحت عنوان کارانه می‌خواهند که این موضوع با روح برخورد با پرداخت غیرمتعارف در تعارض است. دبیرکل خانه پرستار خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت قبل از این مصوبه بیشترین تعداد پرداخت غیرمتعارف را داشته است و اگر در این زمینه چند مدیر بانکی داشتیم در وزارت بهداشت اگر مبنای پرداخت متعارف را 15 میلیون در نظر بگیریم چندده هزار نفر حقوق غیرمتعارف دارند.


تعیین تکلیف احداث کارخانه زباله‌سوز  پایتخت
احداث کارخانه زباله‌سوز پسماندهای خانگی پس از مشخص شدن زمین مناسب، تعیین تکلیف می‌شود. مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به احداث کارخانه زباله‌سوز پسماند خانگی در تهران، اظهار داشت: احداث این کارخانه پس از مشخص شدن زمین مناسب تعیین تکلیف می‌شود. وی به باشگاه خبرنگاران بیان داشت: بدون شک طی یک ماه آینده، موضوع احداث کارخانه زباله‌سوز تعیین تکلیف می‌شود. معاون خدمات شهری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: درباره اجرای این پروژه با سرمایه‌گذاری که شرایط بهتری داشته باشد، مشارکت خواهیم کرد. یزدانی با اشاره به بحث احداث کارخانه زباله‌سوز بیمارستانی، تصریح کرد: در حال حاضر به دنبال ساماندهی پسماندهای خانگی هستیم، به همین منظور پس از اتمام و اجرای این پروژه وارد بحث احداث زباله‌سوز بیمارستانی خواهیم شد.

اجرای طرح انضباط شهری در محدوده پاساژ علاءالدین
 مدیرعامل شهربان شهرداری تهران از اجرای طرح انضباط شهری با همکاری نیروی انتظامی در محدوده پاساژ علاءالدین خبر داد. به گزارش«وطن‌امروز» ابوالقاسم چیذری، مدیرعامل شهربان شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: به دنبال تماس‌ها و درخواست‌های مکرر شهروندان و کسبه که نسبت به ایجاد سدمعبر، مزاحمت در رفت‌وآمد شهروندان و ایجاد ترافیک جمعیتی در محدوده پاساژ علاءالدین توسط بساط‌گستران اعتراض داشتند، طرح انضباط شهری و رفع سدمعبر بساط‌گستران توسط شهربان شهرداری تهران و با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری منطقه 11 در این محدوده به اجرا در آمد.
 


Page Generated in 0/0060 sec