printlogo


کد خبر: 162955تاریخ: 1395/6/10 00:00
اخبار

۶میلیون پول پراید در جیب بانک و دولت
مشاور خودرویی وزیر صنعت با اعلام  اینکه خودروسازیم ولی در حد ژاپن ۵۰سال پیش، گفت: در اجرای قراردادها شُلیم. فرانسوی‌ها هم فهمیدند و تا مجبور نباشند فناوری نمی‌دهند. به گزارش تسنیم، سعید مدنی درباره اینکه چرا پس از برجام فرانسوی‌ها آمدند ولی دیگران نیامدند؟ افزود: فرانسوی‌ها می‌دانند نه تنها پولشان در ایران نمی‌سوزد بلکه به سود هم می‌رسند. وی در بخشی از این گفت‌وگو از گرفتن 13 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی توسط  2خودروساز بزرگ کشور خبر داد و گفت: 6 میلیون تومان از پول پراید به جیب دولت و بانک می‌رود. به گفته مدنی، شرکت خارجی که تولید 400 هزار خودرو را در ایران هدفگذاری کرده حاضر به انتقال دانش فنی نیست.


چه کالاهایی در سال 95 وارد شد؟
براساس اطلاعات گمرک ایران در 5 ماهه نخست امسال، ۵۰ میلیون تن صادرات و ۱۳ میلیون تن واردات غیرنفتی به کشور صورت گرفته است.  به گزارش ایسنا، در این مدت میزان صادرات بـالغ بـر ۵۰ میلیون تـن و بـه ارزش ۱۹ میلیارد و ۱۰۸ میلیون دلار (۵۸ هزار میلیارد تومان) بوده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسـال افزایشـی ۲۵ درصـدی در وزن و 1/22  درصدی در ارزش دلاری داشته است. همچنین میزان واردات کشور در این مدت، با کاهشـی 4/6 درصـدی در وزن و 8/2 درصدی در ارزش دلاری در مقایسه بـا 5 ماهـه پارسـال بـه میزان 13 هزار و 166 میلیون تن و ۱۶میلیارد دلار رسیده است. همچنین اقلام عمده وارداتی در این مدت شامل برنج به ارزش ۴۷۶ میلیون دلار و سهم ارزشی 85/2 درصد، ذرت دامی به ارزش ۴۱۷ میلیون دلار و سهم ارزشی 5/2 درصد، لوبیای سویا به ارزش ۴۱۳ میلیون دلار و سهم ارزشی 47/2 درصد، قطعات منفصله جهت تولید اتومبیل سواری (ردیف ۸۷۰۳) بنزینی با حجم موتور ۲۰۰۰ سی‌سی به اررزش ۳۴۹ میلیون دلار و سهم ارزشی 09/2 درصد، وسایل نقلیه به ارزش ۲۸۴ دلار و سهم ارزشی 70/1 درصد بوده است.


خطای حذف یارانه‌بگیر‌ها؛ ۱۵ درصد
معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از وجود بانک‌های اطلاعاتی دقیق برای حذف یارانه ثروتمندان خبر داد. احمد میدری با بیان اینکه درصد خطای حذف یارانه‌بگیران را به ۱۵ درصد می‌رسانیم، درباره سیر حذف یارانه‌‌بگیران پس از مصوبه جدید مجلس درباره حذف «الزام» به فارس گفت: الزام حذف شده اما حذف یارانه‌بگیران، همچنان ادامه خواهد داشت. وی با بیان اینکه حذف یارانه‌بگیران ثروتمند کار بسیار دشواری است، افزود: اقدامات مهمی در سطح وزارتخانه برای کاهش درصد خطا انجام شده و امید داریم در آینده منابع حاصل از حذف یارانه‌ها در بخش‌های زیربنایی از جمله اشتغال هزینه شود تا انتفاع عمومی ایجاد کنیم.


آتش‌سوزی در پارس‌‌جنوبی!
مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر‍ گفت: یکی از انبارهای بزرگ در پارس جنوبی عصر دیروز دچار آتش‌سوزی شد و نیروهای امدادی بعد از چند ساعت آتش را خاموش کردند. به گزارش میزان، کاظم مرادی گفت: این انبار متعلق به شرکت کره‌ای بوده و مقابل فازهای ۱۵ و ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ پارس‌جنوبی واقع شده است. وی افزود: پشم شیشه و مواد قابل احتراق در این انبار نگهداری می‌شده است. وی از اعزام تیم‌های آتش‌نشانی شهرستان کنگان و دیگر مناطق همجوار پارس‌جنوبی برای مهار آتش خبر داد و افزود: تیم‌های آتش‌نشانی بلافاصله پس از اعلام حریق به محل حادثه اعزام شدند. مرادی تاکید کرد: حدود ۲۰ تا ۲۵ تیم آتش‌نشانی از شهرستان عسلویه موفق شدند آتش‌سوزی را خاموش کنند.
 


Page Generated in 0/0069 sec