printlogo


کد خبر: 162967تاریخ: 1395/6/10 00:00
اخبار

ناتوانی دولت در احقاق حقوق شهدای منا
سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که دولت برای احقاق حقوق شهدای منا چه اقدامی انجام داده است، گفت: به دلیل بی‌مسؤولیتی دولت عربستان، موفق نشدیم حقوق تضییع‌شده جان‌باختگان منا را احقاق کنیم. محمدباقر نوبخت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، تاکید کرد: این مسؤولیت اجتماعی برای دولت عربستان است که باید به جامعه بین‌المللی و کشورهای اسلامی پاسخگو باشد. وی در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت فیش‌های نجومی گفت: جامعه از این مسائل اشباع شده است ولی ظاهرا کسانی که تا انتخابات نیازمند این مباحث هستند، اصلا کوتاه نمی‌آیند. ولی مقام معظم رهبری تاکید کردند دولت از این حواشی بیرون بیاید. سخنگوی دولت درباره اظهارات اخیر حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه‌قضائیه درباره برخورد با دریافت‌کنندگان حقوق غیرمتعارف گفت: قطعا اگر جرمی واقع شده، چه ما بگوییم و چه نگوییم وظیفه مدعی‌العموم این است که جرم را تعقیب کرده و مسیر رسیدگی قضایی را دنبال کند. وی در پاسخ به این سوال که اخیراً یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده به اتهام جاسوسی بازداشت و گفته شده این فرد از طریق تیم اقتصادی دولت معرفی شده، آیا این مطلب صحت دارد، گفت: درباره این موضوع اطلاعات دقیقی ندارم، چون این موضوع در یکی، دو روز اخیر مطرح شد و فرصتی نشد بروم اطلاعات کسب کنم که ببینم چه کسی بوده و موضوع چه بوده است.

اولین سیلی به دشمن را پدافند هوایی می‌زند
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی با تاکید بر اینکه پدافند هوایی باید اولین سیلی را به مهاجم بزند، اظهار داشت: البته دشمن ما بزرگ نیست اما خبیث است و باید هوشیار باشیم. به گزارش فارس، امیر فرزاد اسماعیلی در مراسم تجدید میثاق فرماندهان و کارکنان پدافند هوایی با آرمان‌های امام راحل، گفت: در دیدار اخیر با فرمانده معظم کل قوا به حضرت آقا گزارش دادیم نیروهای پدافند از شرجی گرمسیر تا سرمای سردسیر، دست روی ماشه و آماده دفاع از کشور هستند. وی با بیان اینکه ولایی بودن به معنای حمایت از مظلوم و هجوم به ظالم است، گفت: در زمینه تجهیزات و تکنولوژی، آنچه به میدان دفاع می‌آید بومی است. فرمانده قرارگاه پدافند هوایی توان ایران در حوزه دفاع هوایی را با توجه به تحریم‌ها و تهدیدها توانی بی‌نظیر دانست و افزود: مردم از ما می‌خواهند قاطعانه در برابر دشمن بایستیم و ما هم خواهیم ایستاد. اسماعیلی با بیان اینکه امنیت ایران امروز در همه بخش‌ها مثال‌زدنی است، گفت: حجم بالایی از تهدیدات پیش رو به دلیل سرعت زیاد، در حوزه هوایی تعریف می‌شود.

بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از آیت‌الله عیسی قاسم
203 نماینده مجلس شورای اسلامی در حمایت از مردم مظلوم بحرین و آیت‌الله شیخ عیسی قاسم بیانیه‌ صادر کردند. به گزارش فارس، در این بیانیه آمده است: مردم مسلمان و مظلوم بحرین سال‌هاست تحت ستم و اقدامات خصمانه،‌ کینه‌توزانه و ضدبشری رژیم آل‌خلیفه قرار گرفته‌اند و با سلاح صبر و همت والا در حالی به مقابله و مبارزه با این حکام جور و ظالم پرداخته‌اند که سازمان‌های بین‌المللی در شعاع زر و زور و تزویر در برابر چنین پرونده سیاه و تاریک در سکوت مرگبار فرو افتاده‌اند و بدون هیچ حرکتی در برابر این ستم‌ها به نظاره نشسته‌اند. این بیانیه می‌افزاید: اقدام نابخردانه دولتمردان بحرین علیه فقیه مجاهد و عالم فرزانه، حضرت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، علاوه بر نقض حقوق‌ بشر و شهروندی،‌ نقض حقوق شیعیان در داشتن آزادی دین از طریق اقدام علیه چهره سرشناس و رهبر دینی آنهاست. تردیدی نیست که این عمل غیرانسانی موجب شعله‌ور شدن انقلاب اسلامی بحرین و شکل‌گیری قیامی ویرانگر علیه رژیم وابسته و حاکم بر این کشور خواهد شد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پایان با محکوم کردن تعرض حاکمان بحرین به این عالم برجسته و تضییع حقوق شهروندی و صدها جنایت دیگر از جمله به زندان کشاندن کودکان و زنان و دستگیری رهبران سیاسی و دینی که نشانه بلاهت آن رژیم است، این موضوع را رسوایی بزرگ و تاریخی برای جوامع بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر کشورهای آمریکا، عربستان سعودی و رژیم آل‌خلیفه دانستند.


Page Generated in 0/0051 sec