printlogo


کد خبر: 162970تاریخ: 1395/6/10 00:00
اخبار

بسیاری از افراد دوره اصلاحات  از «سکولاریسم» دفاع می‌کردند
رئیس قوه‌قضائیه گفت: بسیاری از افراد که در دوره اصلاحات آمدند و از سکولاریسم دفاع می‌کردند قانون اساسی را قبول نداشتند زیرا قانون اساسی ما بر مبنای نگاه توحیدی است. به گزارش فارس، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در هفدهمین همایش سالانه سازمان بسیج اساتید افزود: در دولت اصلاحات برخی مشاوران اقتصاددان 500 صفحه در رابطه با توسعه اقتصاد به دولت تحویل دادند و در بخشی از آن آوردند که اگر بخواهیم توسعه اقتصادی در کشور رخ دهد باید بحث ارزش‌ها را کنار بگذاریم. وی ادامه داد: مقام معظم رهبری از سال 89 که بحث اقتصاد مقاومتی مطرح شد به طور مستمر در سخنرانی‌های خود سیاست‌هایی را مطرح کردند که ما باید از آن سیاست‌ها اطاعت کنیم، انسان موحد باید در راه اطاعت امر الهی باشد. رئیس قوه‌قضائیه تاکید کرد: اگر بسیج و سپاه ما قدرت دارند و اگر توانستند آن بلا را بر سر ناوگان آمریکایی در خلیج‌فارس بیاورند جز با فیض حق‌تعالی نبوده است. انسان باید به قرآن و مطالب عالی اهل‌بیت علیهم‌السلام توجه خاص کند. وی عنوان کرد: باید تاثیرات نگاه توحیدی شکافته شود تا کسی نگوید ما سکولاریم و قانون اساسی را قبول داریم، چنین افرادی دروغ می‌گویند زیرا قانون اساسی بر مبنای توحید است و نگاه توحیدی و تاثیراتش بر تمام عوالم وجود دارد. آیت‌الله آملی‌لاریجانی گفت: حتی در دانشگاه‌های ما کتاب‌هایی تدریس می‌شود که گاهی نگاه توحیدی را بیان نمی‌کنند، انسان موحد نباید اینگونه فکر کند انسان موحد نگاهش به دنیا هم نگاه حقوقی است. و خداوند در قرآن به ما هشدار داده است حواسمان جمع باشد چقدر به آنچه قرآن آن را لهو و لعب می‌داند مشغول شده‌ایم، قرآن هشدار داده است مواظب باشیم اموال و اولادمان ما را از ذکر حق باز ندارد.

بزودی با آیت‌الله یزدی درباره انتخابات ۹۶ دیدار می‌کنم
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز درباره زمان دیدار با آیت‌الله یزدی گفت: هنوز صحبت خاصی درباره زمان این دیدار انجام نشده است، اما امیدوارم به‌زودی انجام شود. آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه نیروهای انقلاب برای انتخابات 96 در حال برنامه‌ ریزی و تعیین راهبرد هستند، اظهار داشت: قرار است بنده به‌عنوان دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با آیت‌الله یزدی رئیس جامعه مدرسین درباره انتخابات 96 دیدار داشته باشم اما این دیدار هنوز برگزار نشده است. وی با ابراز اینکه جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز آمادگی دارند نیروهای انقلاب و جریان اصولگرا را در رسیدن به مکانیزم وحدت همراهی کنند، تأکید کرد: توصیه ما به نیروهای انقلاب، اتحاد و همدلی است و ما امیدوار هستیم به ‌لطف و عنایت خداوند زمینه وحدت و اتحاد بیشتر در بین نیروهای انقلاب فراهم شود.


ابراز نگرانی آمریکا از استقرار  اس 300 در ایران
وزارت خارجه آمریکا در واکنش به خبر استقرار سامانه دفاعی اس 300 در سایت فردو اعلام کرد واشنگتن نگران دستیابی ایران به تسلیحات پیشرفته است. به گزارش ایسنا، جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره خبر استقرار سامانه دفاعی اس 300 در نزدیکی تاسیسات فردو گفت: این مساله‌ای است که وزیر خارجه در گذشته به‌طور شفاف درباره آن اظهارنظر کرده و در موارد متعدد نگرانی واشنگتن درباره فروش سلاح‌های پیشرفته، از جمله اس ۳۰۰ به ایران را به همتای روس خود منتقل کرده است. براساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، کربی در ادامه گفت: ما این اخبار را دریافت کرده‌ایم و نگران آن هستیم، چرا که با فروش آن به ایران مخالفیم. وزارت خارجه پیش‌تر گفته است دفاعی بودن این سامانه مورد اعتراض نیست، بلکه پیشرفته بودن آن مطرح است که ظرفیت موشکی ایران را که موجب نگرانی واشنگتن و برخی همپیمانان آن در منطقه است، تقویت می‌کند. وی افزود: ما نگران این ظرفیت‌ها هستیم و به‌طور قطع به رایزنی‌های خود با شرکای‌مان در این زمینه ادامه می‌دهیم.
 


Page Generated in 0/0077 sec