printlogo


کد خبر: 162996تاریخ: 1395/6/11 00:00
نبض جامعه

معاون امداد و نجات هلال‌احمر البرز مطرح کرد
ریزش مرگبار کوه در جاده چالوس
ریزش کوه روی یک دستگاه خودرو در محور کرج - چالوس، یک کشته بر جا گذاشت.
داوود رجبی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر البرز در این باره بیان داشت:  بامداد روز چهارشنبه، بر اثر ریزش کوه  روی یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ در محور کرج - چالوس یک نفر جان خود را از دست داد. معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر البرز  به مهر عنوان کرد: این حادثه در محدوده تونل شماره 5 اتفاق افتاد. وی همچنین از مصدوم شدن یک نفر در این حادثه خبر داد و گفت: مصدوم این حادثه پس از دریافت کمک‌های امدادی به مراکز درمانی شهرستان کرج منتقل شد.

بازداشت همسر و فرزند مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی درباره فساد 80هزار میلیارد ریالی در صندوق ذخیره فرهنگیان و بازداشت همسر و فرزند مدیرعامل این صندوق توضیحاتی ارائه داد. به گزارش اقتصاد آنلاین، حسین مقصودی، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در این باره اظهار داشت: شفاف‌سازی در صندوق ذخیره فرهنگیان یکی از دلایل اصلی استیضاح وزیر آموزش و پرورش بود که طی تحقیقات به عمل آمده در حدود 80 هزار میلیارد ریال فساد مالی در این صندوق گزارش شده است. نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اعلام خبر بازداشت شدن همسر و فرزند مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: شخص مدیرعامل صندوق نیز این فساد را قبول داشته و مبلغ آن را 3هزار و 500میلیارد تومان عنوان می‌کند. وی همچنین درباره استیضاح وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: بیش از 74 نفر از نمایندگان نامه استیضاح را امضا کرده‌اند و پس از شفاف‌سازی‌های مالی نیز این عزم بیشتر شده است.
 
اعلام شرایط ثبت‌نام دانشگاه علمی ـ کاربردی
مشاور عالی سازمان سنجش کشور درباره مهلت ثبت‌نام در دوره‌های کاردانی فنی و دوره‌های کاردانی حرفه‌ای نظام جدید آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی- کاربردی توضیحاتی ارائه داد. به گزارش خبرگزاری دانشجو، حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش کشور  با بیان این مطلب گفت: ثبت‌نام برای شرکت در پذیرش دوره‌های کاردانی فنی و دوره‌های کاردانی حرفه‌ای نظام جدید آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی- کاربردی سال 96-95 فقط از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌شود. وی افزود: داوطلبان تا روز شنبه
13 شهریورماه 95 برای ثبت‌نام در دوره‌های کاردانی فنی و دوره‌های کاردانی حرفه‌ای نظام جدید آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی- کاربردی زمان خواهند داشت.


کم‌توجهی به حمل‌ونقل عمومی در برنامه ششم
«توجه نداشتن به گسترش حمل‌ونقل عمومی و نوسازی بافت‌های فرسوده از جمله نقایص برنامه ششم توسعه و نمونه بازگشت به عقب در قانونگذاری است». به گزارش
«وطن امروز»، عباس جدیدی، معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران با بیان این مطلب اظهار داشت: از هر 3 نفر جمعیت کشور، 2 نفر در شهرها و کلانشهرها زندگی می‌کنند و در این میان، 10 درصد جمعیت کشور در تهران سکونت دارند و 20 درصد کل تولید ناخالص داخلی کشور نیز در این کلانشهر و اطراف آن حاصل می‌شود. وی با اعلام اینکه اکنون در بزنگاه تصویب برنامه ششم توسعه قرار داریم و از برنامه‌ای با این اهمیت، انتظار می‌رود موضوع مهم نقش کلانشهرها و جایگاه مدیریت شهری را مورد توجه قرار دهد، تأکید کرد: این در حالی است که دولت در برنامه ششم توسعه با نگاه تهدیدانگارانه به مدیریت شهری، سعی در تحدید این نهاد دارد. معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه دولت قصد دارد کمبود منابع خود برای عمل به تکالیف در برابر شهرهای کوچک را از محل تضییع حقوق قانونی شهروندان تهران و سایر شهرهای بزرگ کشور جبران کند، خاطرنشان کرد: دولت در حالی شعار تمرکززدایی را سر می‌دهد که تمرکزگراترین برنامه را ارائه کرده است.


Page Generated in 0/0057 sec