printlogo


کد خبر: 163009تاریخ: 1395/6/11 00:00
ائتلاف سعودی روابط با اسرائیل را معیار عرب بودن می‌داند
بدرالدین: انقلاب یمن امتداد هیچ‌ گروه‌بندی نیست

گروه بین‌الملل: رهبر انقلاب مردمی یمن تأکید کرد: قبل از آغاز تجاوز ائتلاف تحت رهبری سعودی به یمن، در این کشور هیچ کسی تهدید به شمار نمی‌آمد و همه گروه‌ها و احزاب سیاسی مشغول گفت‌وگو بودند.  عبدالملک بدرالدین الحوثی در مصاحبه با مجله «مقاربات السیاسیه» وابسته به مرکز پژوهش‌های استراتژیک یمن افزود: متجاوزان، خیزش مردم یمن را برخلاف خواست و به ضرر پروژه‌ها و برنامه‌هایشان دیدند. الحوثی خاطرنشان کرد: گروه‌های انقلابی، تلاش کردند از همه راه‌ها حسن‌نیت خود را در قبال کشورهای اسلامی و عربی، نشان دهند. رهبر انقلاب مردمی یمن تأکید کرد: دلیل نگرانی آنها از دست ما و همه ملت‌های آزاده منطقه، مسیر و روش ‌آزای‌خواهانه و ضد استبدادی و مخالفت با هیمنه و سلطه بیگانگان است.  الحوثی با اشاره به بهانه‌های واهی ائتلاف متجاوز سعودی برای حمله به یمن، اظهار داشت: آنان (کشورهای متجاوز) حق ندارند ما را به دشمنی با ایران مجبور کنند، در حالی که ایران کشوری اسلامی است و مواضع این کشور در قبال مسائل امت اسلامی مثبت است. وی افزود: آنان (کشورهای متجاوز) موضع‌گیری در قبال سیاست‌های آمریکا را یک موضوع ایرانی معرفی کردند تا کسی جرأت نکند موضوع دشمنی با اسرائیل را مطرح کند. الحوثی با ابراز تعجب از مواضع باطل برخی دولت‌های عربی در قبال رژیم صهیونیستی، ادامه داد: آنان (کشورهای ائتلاف متجاوز) روابط با اسرائیل را به معیاری برای اثبات عرب بودن تبدیل کرده‌اند. الحوثی با بیان اینکه انقلاب یمن امتداد هیچ گروه‌بندی خاصی نیست و به نفع هیچ طرفی فعالیت نمی‌کند، اظهار داشت: تجاوز (به یمن) برای کشورها و ملت‌های منطقه موضوعی غافلگیرکننده بود؛ اگر ملت یمن پیش‌بینی می‌کرد این تجاوزگری تا این حد وحشیانه و جنایتکارانه است، به صورت بهتر و با قدرت بیشتری برای دفاع از خود و حمایت از سرزمین و آزادی‌اش آماده می‌شد.
وی با اشاره به اینکه ائتلاف متجاوز به دنبال تکه تکه کردن و تجزیه یمن بدون هیچ مانعی است، خاطرنشان کرد: این تجاوزها خسارت‌ها و ضررهای فراوانی به ملت ما وارد کرد، ولی حجم این درد و رنج هر اندازه که باشد، گزینه‌ای جز مقابله با آن وجود ندارد. طبق این گزارش، از زمان آغاز جنگ یمن در اواخر مارس 2015 این اولین مصاحبه رهبر انصارالله با یک رسانه خبری است.
دیدار انصارالله با آیت‌الله سیستانی
هیات  اعزامی جنبش انصارالله یمن به عراق روز گذشته با آیت‌الله سیستانی دیدار کرد.  به گزارش فارس، فرستادگان انقلابیون یمنی که  در هیأتی به ریاست «محمد عبدالسلام» از روز یکشنبه وارد عراق شده بودند، روز چهارشنبه پس از زیارت کربلا وارد نجف اشرف شدند و در بیت مرجع بزرگ شیعیان عراق با ایشان ملاقات کردند. سفر هیات مزبور به عراق و سپس سوریه و لبنان از آن جهت مهم ارزیابی می‌شود که تایید این کشورها درباره شورای سیاسی تشکیل شده از سوی انصارالله و کنگره مردمی را به دنبال دارد. این در حالی است که این شورا که اداره یمن را بر عهده دارد توسط ایران و روسیه هم به رسمیت شناخته شده است.
 


Page Generated in 0/0059 sec