printlogo


کد خبر: 163011تاریخ: 1395/6/11 00:00
چهارگوشه

ترکیه سفیر آمریکا را احضار کرد
در حالی که غروب سه‌شنبه جان توماس، سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا از آتش‌بس ناپایدار میان نظامیان ترک و نیروهای تحت حمایت ترکیه با شبه‌نظامیان کرد در شمال سوریه خبر داده بود اما ارتش ترکیه این خبر را رسما تکذیب کرد. طبق این گزارش، آنکارا این اظهارات را غیرقابل قبول توصیف کرده و جان باس، سفیر آمریکا را برای ابلاغ اعتراض و نارضایتی خود احضار کرد.

رزمایش روسیه در دریای سیاه و خزر
براساس بیانیه وزارت دفاع روسیه نیروهای دریایی واقع در دریای سیاه و ناوهای حاضر در دریای خزر این کشور تمرینات نظامی مختلفی را در راستای برنامه آمادگی نیروهای واکنش‌ سریع اجرا کردند. بر این اساس، ناوگان دریای سیاه و کشتی‌های بزرگ ساراتف، تزار کونیکف، آزوف و یامال تمریناتی را در راستای ایجاد یک گروه زمینی و پیاده‌سازی نیروهای تهاجمی آبی - خاکی با پشتیبانی نیروهای هوایی انجام دادند. در این رزمایش، سربازان ناوگان‌ دریای خزر نیز در تمرینات فرود موشک و تمرینات گسترده دیگر مشارکت کردند.

بازداشت 2 روحانی شیعه در مکه
مقام‌های سعودی روز چهارشنبه 2 روحانی شیعه از اهالی استان القطیف واقع در مکه مکرمه را بازداشت کردند. این دو روحانی شیخ فهمی زین‌الدین از اهالی شهر سیهات و سیدجعفر علوی از اهالی شهر صفوی استان قطیف هستند. علل و عوامل این بازداشت اعلام نشده است. شیخ فهمی زین‌الدین و سیدجعفر علوی از روحانیانی هستند که فقط به داشتن فعالیت‌های دینی در منطقه قطیف شناخته می‌شوند. آنها دارای تالیفات متعددی هستند و در فعالیت‌های فرهنگی مشارکت دارند.

آتش‌سوزی در برج ابوظبی
بنا بر گزارش‌ها، یکی از برج‌های در حال ساخت در ابوظبی، پایتخت امارات، دچار آتش‌سوزی گسترده شده است. این برج 28 طبقه در یکی از مناطق مسکونی و تجاری ابوظبی قرار دارد. منابع رسانه‌ای گزارشی از آمار تلفات احتمالی این حادثه منتشر نکرده‌‌اند. برج‌های مسکونی و هتل‌های امارات پیش از این نیز دچار حریق شده بودند.

جنایات بی‌پایان سعودی در یمن
با تداوم حملات هوایی مرگبار ائتلاف به یمن، جت‌های سعودی بامداد چهارشنبه، محله الروضه و یک محله مسکونی دیگر در نزدیکی دانشکده نظامی شهر صنعا را بمباران کردند که در پی آن 4 غیرنظامی کشته و شماری دیگر مجروح شدند. در همین راستا، 16 شهروند یمنی که اغلب آنان زن و کودک هستند در بمباران منطقه مسکونی الصحن واقع در استان صعده در شمال یمن، جان خود را از دست دادند. از طرفی، جنگنده‌های سعودی، دادگاهی را در استان عمران واقع در شمال یمن در
3 نوبت بمباران کردند که به مجروح شدن شماری غیرنظامی انجامید. منابع یمنی، از کشته و مجروح شدن بیش از 60 تن در حملات هوایی روز سه‌شنبه عربستان به
3 شهر صعده، صنعا و تعز خبر می‌دهند.

دبیرکل حزب‌الله عراق: داعش اهرم آمریکا علیه عراق است
دبیرکل جنبش مقاومت حزب‌الله عراق که در حال حاضر در تهران به سر می‌برد دخالت آمریکا در عراق به بهانه مبارزه با تروریسم را محکوم کرد و گفت: حملات ائتلاف به‌اصطلاح ضد داعش تنها به گروه‌های ضدعراقی کمک کرده است. اکرم الکعبی، دبیرکل حزب النجبا، در گفت‌وگو با شبکه پرس‌تی‌وی ضمن اشاره  به تمجید نخست‌وزیر عراق از نقش مشترک مراجع دینی، نیروهای بسیج مردمی موسوم به حشد الشعبی و نیروهای داوطلب در کنار ارتش و پلیس در آزادی فلوجه، اعلام کرد که آمریکا از زمان ورودش به منطقه هرگز نقش مثبتی ایفا نکرده است. او گروه نقشبندیه، متشکل از حامیان صدام، دیکتاتور معدوم عراق و اعضای رژیم سرنگون شده بعث را ساختار داعش برشمرد. دبیرکل حزب النجبا به بمباران اطراف پایگاه‌های ارتش و نیروهای مردمی عراق توسط جنگنده‌های آمریکایی اشاره کرد وگفت  که ائتلاف موسوم به ضد داعش تاکنون به هیچ دستاوردی در مبارزه با تروریست‌ها دست نیافته است. «این ائتلاف بین‌المللی در پی نابودی داعش نیست بلکه از آن به عنوان اهرمی برای جلوگیری از تقویت ارتش و نیروهای مردمی عراق استفاده می‌کند».
 


Page Generated in 0/0048 sec