printlogo


کد خبر: 163021تاریخ: 1395/6/11 00:00
اخبار

جاسوس بازداشتی دوتابعیتی است
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با توجه به بازداشت عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: افراد دوتابعیتی مورد توجه جدی سرویس‌های اطلاعاتی دشمنند و در پروژه نفوذ به کار گرفته می‌شوند. به گزارش خانه ملت، سیدحسین نقوی‌حسینی با اشاره به جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی که صبح دیروز چهارشنبه 10 شهریورماه  با عنوان بررسی «پروژه نفوذ» برگزار شد، گفت: در این جلسه که جمعی از مسؤولان اطلاعات سپاه حضور داشتند، ارکان پروژه نفوذ در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، علمی- فنی، ایدئولوژی و... مورد بررسی و تبیین قرار گرفت.  وی افزود: در این جلسه مطرح شد که افراد دوتابعیتی مورد توجه جدی سرویس‌های اطلاعاتی دشمن هستند و در پروژه نفوذ به کار گرفته می‌شوند و نمونه‌های مختلف به کار گرفته شده دارای تابعیت مضاعف هستند. در همین راستا اشاره شد فردی که در جریان مذاکرات هسته‌ای به اتهام جاسوسی بازداشت شد، دارای تابعیت مضاعف است. نقوی حسینی تصریح کرد:  جلسات یادشده در آینده ادامه خواهد داشت تا پروژه نفوذ به طور مستمر رصد شود.

دستگیری فرد دوتابعیتی در گرگان
سازمان اطلاعات سپاه نینوای استان گلستان، فردی با 2 تابعیت (ایرانی - آمریکایی) را دستگیر کرد. به گزارش روابط عمومی سپاه نینوا، این فرد اواخر تیرماه سال جاری در شهر گرگان به اتهام همکاری با دولت‌های متخاصم، اقدام علیه امنیت ملی و ارتباط با عناصر و رسانه‌های ضد انقلاب، به محض ورود به کشور شناسایی و طی اقدامات اطلاعاتی توسط سازمان اطلاعات سپاه استان دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.

نامه تشکل‌های دانشجویی به روحانی
درباره تحصیل برادرتان شفاف‌سازی کنید
جمعی از تشکل‌های دانشجویی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار شفاف‌سازی روند تحصیل فریدون در دانشگاه شهید بهشتی شدند. در ابتدای این نامه آمده است: چندی پیش اساتید محترم و هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران در بیانیه‌ای مدعی شدند برادر شما به صورت غیرقانونی در این دانشگاه مشغول به تحصیل شده است و به دلیل غیرعادلانه بودن این اتفاق، واکنش‌های زیادی به این موضوع نشان داده شد. انتظار می‌رفت به سرعت به این مساله واکنش نشان دهید و موضوع را برای اذهان عمومی روشن سازید ولی این کار از سوی حضرتعالی انجام نشد و همین موضوع باعث شد در فاصله کوتاهی، تحصیل شبهه‌انگیز آقای فریدون در دانشگاه شهید بهشتی، برای افکار عمومی تبدیل به یک چالش فراگیر شود. این تشکل‌های دانشجویی تأکید کردند: امروز توقع دانشجویان از حضرتعالی این است که یا با ارائه سند و مدرک، برادرتان را از این اتهام مبرا کنید یا به‌عنوان یک حاکم اسلامی متعهد به اصول اسلام، رفتاری علوی از خود نشان داده و رفتار حضرت امیرالمومنین علی(ع) با برادرش عقیل را سرلوحه کار خود قرار دهید.

عادل جبیر، ایران را به ترویج بی‌ثباتی در منطقه متهم کرد
وزیر خارجه عربستان که به همراه جانشین ولیعهد این کشور به چین سفر کرده، ضمن تکرار ادعاهای نخ‌نمای خود، ایران را به ترویج بی‌ثباتی در منطقه متهم کرد. به گزارش فارس، «عادل الجبیر» بار دیگر اتهامات نخ‌نمای خود علیه ایران را تکرار کرد و مدعی شد عربستان اجازه نخواهد داد حوثی‌های تحت حمایت ایران [انصارالله] بر یمن چیره شوند. پایگاه خبری «آی24»، گزارش داد
وزیر خارجه عربستان که به همراه «محمد بن‌سلمان» جانشین ولیعهد و وزیر دفاع این کشور به چین سفر کرده در نشست خبری که در پکن داشت ایران را به ترویج بی‌ثباتی در منطقه متهم کرد. الجبیر که کشورش جنگ نابرابری علیه مردم یمن آغاز کرده و جنایت‌های جنگی بی‌شماری را در این کشور رقم زده مدعی شد ریاض اجازه نمی‌دهد انصارالله سلطه را در یمن به دست بگیرد. وی همچنین افزود: درباره از سرگیری گفت‌وگوهای صلح، توپ در حال حاضر در زمین حوثی‌هاست [انصارالله] و چیزی که بدون هیچ قید و شرطی می‌توانم بگویم این است که به آنها اجازه نمی‌دهیم سلطه در یمن را در دست بگیرند و از دولت قانونی [عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن] حمایت می‌کنیم. وزیر خارجه عربستان گفت فرصت برای انصارالله وجود دارد که در روند سیاسی برای رسیدن به توافق درباره آینده یمنی‌ها از جمله حوثی‌ها مشارکت داشته باشند.
 


Page Generated in 0/0052 sec