printlogo


کد خبر: 163022تاریخ: 1395/6/11 00:00
اخبار

تذکر به وزیر ارتباطات درباره همایش ایران‌کانکت
بیش از 20 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیر ارتباطات درباره برگزاری همایش انگلیسی ایران‌کانکت در ایران تذکر دادند. به گزارش فارس، این نمایندگان خواستار جلوگیری از جریان نفوذ سلطه جهانی براساس اصل ۱۵۲ قانون اساسی بویژه نفوذ انگلیس در قالب همایش‌هایی همچون ایران کانکت شدند. «ایران کانکت 2016» همایشی است که به میزبانی مشترک شرکت «Capacity Media»، وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران و شرکت ارتباطات زیرساخت برگزار می‌شود اما نکته قابل توجهی که موجب اعتراض رسانه‌ها و مسؤولان شد، سطری از اطلاعیه سایت این همایش بود که اعلام کرده بود «علاوه بر ضوابط شرکت برگزار‌کننده این همایش، شرایط الحاقی بر این سمینار حاکم است. شرکت در «Euromoney» برای افراد حقیقی و حقوقی که برابر مقررات بین‌المللی اتحادیه اروپایی و دولت انگلستان در لیست تحریم قرار دارند به هیچ‌وجه مجاز نیست و این شرکت مجاز است امکان شرکت افراد را براساس این ضوابط بررسی کند». به عبارت دیگر این متن بیانگر اجرای تحریم‌ها برای نخستین‌بار در قلب ایران یعنی تهران است، بر این اساس بسیاری از مسؤولان ایرانی که به بهانه‌های مختلف از سوی آمریکا و کشورهای غربی در لیست تحریم قرار گرفته‌اند اجازه حضور در این سمینار را در کشور خودشان نداشتند. در نهایت این شرط با اعتراض نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رسانه‌ها لغو شد.

جلسه ویژه کمیسیون امنیت مجلس درباره «توافق خطرناک FATF»
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس  با بیان اینکه سیستم FATF تحت نظر صهیونیست‌ها و آمریکایی‌هاست، گفت: این موضوع در کمیسیون امنیت ملی مجلس تحت بررسی ویژه قرار می‌گیرد و بدانید هیچ‌گاه نظام از حمایت خود از حزب‌الله لبنان دست بر نخواهد داشت. حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به ابهامات مطرح شده درباره حضور ایران در توافق FATF، اظهار کرد: این سیستم تحت نظر صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها‌ست و بسیار خطرناک است. هدف آنها رصد اقتصادی کشورها، فعل و انفعالات تجاری و گردش اعتبارات و قراردادهای اقتصادی آنهاست. وی افزود: در صورت حضور ایران، اقتصاد کشورمان توسط این سیستم نظارت و پالایش می‌شود و از لحاظ امنیتی خطرات جدی برای نظام متصور است. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در سایه این توافق قرار است ایران عضو کنوانسیون پالرمو شود که هدف اصلی این کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته است، البته قصد اصلی غربی‌ها از تشکیل این سیستم ضربه زدن به حزب‌الله لبنان است. حجت‌الاسلام ذوالنور در ادامه تأکید کرد: آنها با اجرای این توافقات به‌دنبال این هستند که هیچ‌کدام از بانک‌های ما برای متضرر نشدن در معادلات پولی و بانکی جهان، با جریان مقاومت ارتباطی برقرار نکنند و حزب‌الله لبنان را با این کار تحت فشار قرار دهند.


ایران از تداوم عملیات نظامی ترکیه در سوریه ابراز نگرانی کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از تداوم حضور و استمرار عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه ابراز نگرانی کرد. بهرام قاسمی با تاکید مجدد بر ضرورت احترام همه کشورها به حق حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه اظهار داشت: اگرچه مبارزه با تروریسم و تلاش برای حفظ ثبات و امنیت منطقه یک اصل غیر قابل تغییر و مهم در سیاست خارجی کشورهای صلح‌طلب منطقه است اما این موضوع نمی‌تواند و نباید توجیهی بر نقض تمامیت ارضی و انجام عملیات نظامی در قلمرو کشوری دیگر بدون هماهنگی با دولت مرکزی و بی‌اعتنایی به حق حاکمیت ملی آن کشور باشد. قاسمی تاکید کرد: در روند مبارزه با تروریسم هرگونه توسل به شیوه‌هایی که بر حاکمیت سیاسی و اقتدار مشروع دولت مرکزی سایه افکند، غیر قابل قبول خواهد بود. وی با اشاره به اینکه تداوم حضور نظامی ترکیه در خاک سوریه موجب پیچیده‌تر شدن اوضاع منطقه می‌شود، افزود: گسترش دامنه درگیری‌ها در شمال سوریه منجر به کشته شدن هرچه بیشتر انسان‌های بی‌گناه و غیرنظامی می‌شود و لازم است ارتش ترکیه سریعاً اقدامات نظامی خود در سوریه را متوقف کند.
 


Page Generated in 0/0056 sec