printlogo


کد خبر: 163045تاریخ: 1395/6/13 00:00
اخبار

خبری از «تاریخ زندان قصر» نیست؟
محمدجواد مرادی‌نیا از انتشار کتابی تاریخی خبر داد که خواهان بسیاری در بخش بین ناشران داشته و گفت: «تاریخ زندان قصر» تحویل معاونت اجتماعی شهرداری تهران شده اما از زمان انتشار آن خبری نیست. به گزارش فارس، محمدجواد مرادی‌نیا، نویسنده پیرامون تالیفات خود اظهار داشت: «تاریخ استان مرکزی»، «تاریخ زندان قصر» و «زندگینامه داستانی بهاء‌الدین محلاتی» از رهبران استان فارس زیر چاپ است.  وی با بیان اینکه کتاب مستند زندگینامه آیت‌الله بهاء‌الدین محلاتی مدتی است تحویل انتشارات سوره مهر شده ولی هنوز منتشر نشده است، گفت: آیت‌الله بهاء‌الدین محلاتی از یاران امام(ره) و رهبر مردم استان فارس در جریان انقلاب اسلامی بودند. مرادی‌نیا به «تاریخ استان مرکزی» اشاره کرد که تاریخ کاملی از استان و شهرستان‌های این منطقه را ارائه می‌کند و از انتظار انتشار این کتاب خبر داد.

ملاقات رئیس رسانه ملی  با مراجع تقلید
رئیس سازمان صداوسیما صبح پنجشنبه گذشته در سفر به قم با آیات عظام صافی‌گلپایگانی، نوری‌همدانی، مکارم‌شیرازی، موسوی‌اردبیلی و حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) دیدار کرد. به گزارش فارس، حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در دیدار رئیس رسانه ملی، ضمن قدردانی از خدمات سازمان صداوسیما، کار این سازمان را مهم ارزیابی کردند و افزودند: این اهمیت، مسؤولیت کار رسانه ملی را هم بیشتر می‌کند.  آیت‌الله صافی‌گلپایگانی تأکید کردند: برنامه‌های صداوسیما باید دینی و اسلامی تهیه شود تا اثرگذاری آن بیشتر باشد. آیت‌الله نوری‌همدانی نیز در دیدار رئیس رسانه ملی وظیفه صداوسیما را سنگین توصیف کردند و با اشاره به نقش این سازمان در حوزه فرهنگ، خواستار توجه بیشتر به حوزه‌های علمیه و علمای دینی که در حوزه فرهنگ اثرگذارند، شدند تا تأثیر برنامه‌های این سازمان بیشتر شود. آیت‌الله نوری‌همدانی به تلاش رسانه‌های معاند برای ضربه زدن به اسلام اشاره کردند و افزودند: این رسانه‌ها برای دشمنی با اسلام با تمام قوا به میدان آمده‌اند و صداوسیمای جمهوری اسلامی باید با قدرت پاسخ آنان را بدهد.  آیت‌الله مکارم‌شیرازی نیز در دیدار رئیس رسانه ملی، بر اهمیت کار صداوسیما تأکید کردند و گفتند: اخلاقیات از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید مستقیم و غیرمستقیم در برنامه‌های صداوسیما بر آن تأکید کرد. ایشان همچنین خواستار همکاری صداوسیما با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تقویت شبکه ملی اطلاعات شد.

اجرای نمایش‌های 5 دقیقه‌ای در مساجد
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور گفت: تئاتر 5 دقیقه‌ای مسجد با هدف ترویج هنر ارزشی، اسلامی و انقلابی در بین 2 نماز در مساجد روی صحنه می‌رود. به گزارش فارس، کورش زارعی عصر دیروز در مراسم آغاز به کار دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد کردستان در قروه، اظهار داشت: این طرح از خواسته‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی است. مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور افزود: سال‌هاست رهبر معظم انقلاب در کنار مسائل اقتصادی، دغدغه اصلی خود را فرهنگ اعلام کرده‌اند، امسال نیز با اشاره به ولنگاری فرهنگی، جنگ نرم دشمن را یادآور شدند که هجمه اصلی آن به خانواده‌ها و جوانان است.  زارعی به 3 محور اصلی در تئاتر اشاره و اظهار داشت: هنرمند، مخاطب و محصولی که خلق می‌شود، هر 3 بر حول محور انسان قرار دارد و لذا تئاتر چیزی جز «انسان» ندارد که به آن بپردازد. مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور در ادامه با اشاره به اهداف راه‌اندازی دفاتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، اظهار داشت: در این دفتر تنها به دنبال تربیت نویسنده، بازیگر و کارگردان نیستیم و هدف اصلی ما پرورش مدیران هنری است.  زارعی با ابراز تاسف از نبود مدیران هنری برجسته برای به‌کارگیری در نهادهای اصلی متولی فرهنگ و هنر کشور، اظهار داشت: استفاده از مدیران هنری بازنشسته در برخی نهادها، ما را بر آن داشت تا برای پروسه زمانی 5 تا 10 ساله مدیران هنری شایسته‌ای را تربیت کنیم.
 


Page Generated in 0/0053 sec