printlogo


کد خبر: 163047تاریخ: 1395/6/13 00:00
پیروزی دراماتیک تیم‌ملی در آخرین دقایق مقابل قطر
مشت اول

گروه ورزشی: نخستین بازی تیم‌ملی برای صعود به جام جهانی 2018 دراماتیک‌‌تر از آن چیزی از آب در آمد که همه تصورش را می‌کردند. ورزشگاه لبریز از تماشاگر بود اما در نهایت تعجب قطر تا دقیقه 4+90 تیم ما را متوقف کرده بود. همه خودشان را برای یک تساوی آماده کرده بودند که ناگهان اشتباه تاریخی و مرگبار دروازه‌بان تیم‌ملی قطر، آب رفته را به جوی بازگرداند. توپ او به کریم انصاری‌فرد رسید و در حالی که مهاجم تیم‌ملی قصد داشت خودش ضربه را بزند با دخالت بموقع مدافع قطری توپ به قوچان‌نژاد رسید تا او در مصافی تک به تک‌ گل پیروزی‌بخش تیم ملی فوتبال ایران را به ثمر برساند.  گلی که ورزشگاه آزادی را منفجر کرد و شادی نیمکت‌نشینان ایران را موجب شد تا بازی 5 دقیقه قطع شود. درگیری‌های درون زمین در نهایت موجب شد جواد نکونام از سوی داور سریلانکایی که به هیچ عنوان برازنده قضاوت این دیدار مهیج نبود، اخراج شود. البته این پایان کار نبود و در ادامه علیرضا جهانبخش طی یک حرکت انفجاری موفق شد با شوتی سرکش گل دوم تیم‌ملی را بزند تا در نهایت این شاگردان کی‌روش باشند که در نخستین بازی هر 3 امتیاز را از آن خود کنند. ایران با این نتیجه به صدر جدول گروه خود رفت. ازبکستان و کره‌جنوبی- 2 رقیب دیگر کشورمان- هم موفق شدند از سد رقبای خود بگذرند. تیم‌ملی فوتبال کشورمان سه‌شنبه هفته جاری باید در خاک چین، مقابل تیم‌ملی فوتبال این کشور صف‌آرایی کند. چین روز پنجشنبه طی یک بازی بسیار نزدیک در سئول با نتیجه 3 بر 2 مغلوب کره‌جنوبی شد. از این رو چینی‌ها برای جبران این شکست مقابل تیم‌ملی ایران قرار می‌گیرند و قطعا شاگردان کی‌روش روز بسیار سختی را پیش‌رو خواهند داشت.
 وقتی کی‌روش فرگوسنی عمل کرد
سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران در دیدار برابر قطر حرکتی انجام داد که ما را یاد فرگوسن انداخت و در کسب 3 امتیاز سهم بسزایی داشت.
تیم‌ملی فوتبال ایران شروعی شیرین در انتخابی جام‌جهانی 2018 روسیه داشت و موفق شد در ورزشگاه مملو از تماشاگر آزادی قطر را با 2 گل شکست دهد. ایران در حالی در این دیدار به پیروزی رسید که تا دقایق پایانی بازی با تساوی بدون گل دنبال می‌شد اما شاگردان کی‌روش ناامید نشدند و با 2 گلی که به ثمر رساندند 3 امتیاز شیرین را در گام نخست دشت کردند تا از همان هفته نخست به صدر جدول رده‌بندی صعود کنیم. کی‌روش سال‌ها دستیار سرالکس فرگوسن بوده و طبیعی است که از سرمربی سابق شیاطین سرخ چیزهای زیادی یاد گرفته باشد که بدون شک مهم‌ترین آنها روحیه پیروزی و ناامید نشدن تا آخرین ثانیه‌های بازی است. هواداران یونایتد به پیروزی‌های دقایق پایانی تیم خود عادت کرده بودند. آنها تا آخرین ثانیه ورزشگاه را ترک نمی‌کردند، چرا که بخوبی می‌دانستند فرگوسن در دقایق پایانی چیزهای زیادی برای گفتن دارد و چه گل‌های شیرینی که تیم فرگوسن در دقایق پایانی به ثمر رساند. پیروزی در دقایق پایانی آن هم در شرایطی که بسیاری پیش‌بینی می‌کنند بازی با نتیجه تساوی یا شکست به پایان می‌رسد، بسیار لذتبخش است و شادی وصف‌ناپذیری را به هواداران هدیه می‌دهد. طرفداران منچستریونایتد بارها چنین شادی‌ای را با سرمربی افسانه‌ای خود تجربه کرده‌اند و کارلوس کی‌روش هم چند بازی چنین شادی‌هایی را به هواداران فوتبال ایران هدیه داده است، البته این طبیعی است، چرا که او شاگرد مکتب فرگوسن است و باید هم چیزهای زیادی از استاد خود یاد گرفته باشد. شاید برای بسیاری جای سوال باشد که چرا سرالکس فرگوسن در دقایق پایانی با اشاره کردن به ساعت خود داور را خطاب قرار می‌داد. فرگوسن در کتابی که درباره خود منتشر کرد به این سوال پاسخ می‌دهد تا جایی که می‌گوید: هدف من از این کار این بود که روحیه حریف را خراب کنم و تمرکز آنها را بهم بریزم. با نشان دادن ساعت به آنها می‌گفتم بازی به پایان نرسیده است و هر آن امکان گلزنی ما وجود دارد و اینگونه بود که هم روحیه آنها را خراب می‌کردم و هم تمرکزشان را بهم می‌زدم.
کی‌روش در دیدار برابر قطر چنین حرکتی را انجام نداد اما حرکتی انجام داد که بسیار شبیه فرگوسن بود. سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران در حالی که داور وقت‌های تلف شده را اعلام می‌کرد تازه کت خود را درآورد تا نشان دهد بازی برای او تازه شروع شده و به حساس‌ترین لحظات خود رسیده است. کی‌روش با این حرکت خود به بازیکنان قطر فهماند بازی به پایان نرسیده و دلخوش تساوی نباشند، از طرف دیگر هم به شاگردان خود پیام داد تا آخرین لحظه امید خود را از دست ندهند و خوشبختانه این حرکت فرگوسنی او جواب داد.
 نکونام: به من برمی‌خورد نتوانیم قطر را شکست دهیم
کاپیتان سابق تیم‌ملی فوتبال ایران از پیروزی برابر قطر خوشحال است و از احساس خود می‌گوید. تیم‌ملی فوتبال ایران کار خود در انتخابی جام‌جهانی 2018 روسیه را با پیروزی آغاز کرد تا 3 امتیاز حساس را به دست آورد.
جواد نکونام که برای نخستین‌بار به عنوان مربی روی نیمکت ایران نشست بعد از گل نخست به سمت نیمکت قطر رفت و با خوشحالی جنجالی که داشت با بازیکنان حریف درگیر شد و در نهایت هم از بازی اخراج شد. او بعد از بازی اینگونه واکنش نشان داد: به من برمی‌خورد که نتوانیم برابر قطر به پیروزی برسیم. مهم کسب 3 امتیاز بود که خوشبختانه به آن دست یافتیم. داور با تصمیم‌های اشتباهی که داشت ما را عصبی کرد. من همیشه به پیراهن ایران تعصب داشته‌ام.
 کی‌روش: بعضی آتش به آماده‌سازی تیم‌ملی زدند
سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران بعد از پیروزی ارزشمندی که برابر قطر به دست آورد بار دیگر برابر منتقدان موضع‌گیری کرد و جمله تندی را بر زبان آورد. با وجود آنکه تیم‌ملی فوتبال ایران در بازی نخست خود در انتخابی جام‌جهانی 2018 روسیه به پیروزی رسید اما به نظر می‌رسد کارلوس کی‌روش دست‌بردار منتقدان خود بویژه برانکو نیست. سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران هر چند نامی از برانکو نیاورد اما روشن بود که تیغ انتقاد او به طرف سرمربی سرخپوشان است.  او گفت: در ایران، ما بعضی مواقع دوست داریم با آتش بازی کنیم. ما با آتش بازی کردیم وقتی در مراحل آماده‌سازی قبل از این بازی آن اتفاقات افتاد. آن افرادی که آتش به آماده‌سازی تیم‌ملی فوتبال ایران در مسیر مقدماتی جام‌جهانی زدند، هنوز هستند. لطمه به برنامه آماده‌سازی تیم‌ملی زدند. کی‌روش ادامه داد: امیدوارم مسؤولان فوتبال ایران تکلیف افرادی را که اینگونه آتش‌بازی می‌کنند یک بار برای همیشه مشخص کنند. ما امروز مقابل قطر نبردیم، بلکه از باخت مقابل قطر فرار کردیم.
شوک بزرگ به تیم‌ملی و کی‌روش
هافبک تیم‌ملی فوتبال کشورمان احتمالا نمی‌تواند سایر ملی‌پوشان را در سفر به چین همراهی کند. اشکان دژاگه، هافبک تیم‌ملی فوتبال که در بازی مقابل قطر دچار مصدومیت شد و از زمین بازی بیرون رفت، به احتمال فراوان در سفر به چین حضور نخواهد داشت. اشکان دژاگه، کاپیتان دوم تیم‌ملی ایران دچار مصدومیت نسبتا شدیدی شد و حتی روی نیمکت سایر بازیکنان سعی می‌کردند به او دلداری دهند. غیبت ستاره کلیدی کی‌روش در میانه میدان قطعا شوک بزرگی به تیم‌ملی خواهد بود که البته بعد از نخستین تمرین تیم‌ملی قطعیت پیدا می‌کند.
 


Page Generated in 0/0049 sec