printlogo


کد خبر: 163070تاریخ: 1395/6/13 00:00
اخبار

بانک مرکزی: سراغ دلال‌ها نروید
بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با هدف توسعه موسسات پولی، کمک به رونق اقتصادی کشور و انجام وظیفه خود در راستای تکریم ارباب رجوع، به همه درخواست‌های متقاضیان تاسیس یا تطبیق فعالیت نهادهای پولی غیربانکی در اسرع وقت و بدون اخذ هرگونه کارمزد و به صورت کاملاً رایگان رسیدگی می‌کند.  در این اطلاعیه آمده است: بر مبنای گزارش‌های واصله، متاسفانه برخی متقاضیان تاسیس یا تطبیق فعالیت موسسات پولی غیربانکی اعم از شرکت‌های واسپاری (لیزینگ)، صندوق‌های قرض‌الحسنه، تعاونی‌های اعتبار و صرافی‌ها، بدون اطلاع از سیر رسیدگی به درخواست‌های خود در بانک مرکزی با استخدام اشخاص حقیقی یا حقوقی به عنوان واسط، مخارج سنگینی را متحمل می‌شوند. براساس این اطلاعیه بانک مرکزی در صورتی که طبق دستورالعمل‌های مصوب و ضوابط جاری، امکان ترتیب اثر به درخواست هر یک از متقاضیان امکان‌پذیر نباشد، مراتب به صورت مشخص به اطلاع متقاضیان خواهد رسید. همچنین این بانک آمادگی دریافت گزارش هرگونه تخلف و معرفی افراد سودجو را داشته و با متخلفان حسب قوانین و مقررات از طریق مراجع قانونی ذی‌صلاح برخورد خواهد شد.


شکایت یک مدیر نفتی از رضا رشیدپور!
با شکایت امین محمدی، مدیرعامل نفت و گاز گچساران، رضا رشیدپور به دادسرای فرهنگ و رسانه تهران احضار شد. چندی پیش رضا رشیدپور، مجری برنامه حالا خورشید در بخش پیشنهاد سردبیر برنامه، سندی از برکناری یک مدیر نفتی و بازگشت دوباره آن مدیر به سمت سابقش در کمتر از چند ساعت منتشر کرد. پس از آن مدیرعامل نفت و گاز گچساران در واکنشی سریع به این برنامه با ارسال نامه‌ای دارای واژه‌هایی همچون «سخیف»، «بی‌ادب» و «نادان» به تیم حالا خورشید، تلاش کرد تا این برکناری را توجیه و از عوامل آن شکایت کند. حال پس از حدود ۴۰ روز، احضاریه شکایت آنها به دفتر برنامه ارسال شده است و رشیدپور اعلام کرده در جلسه دادگاه حضور خواهد یافت.


سهم3500 متر مربعی ایرانی‌ها از نمایشگاه پوشاک
گروه اقتصادی: چهارمین نمایشگاه بین‌المللی پوشاک ایران(Iran Mode)  امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح می‌شود.  به گزارش «وطن امروز» سهم تولیدکنندگان و برندهای ایرانی شرکت‌‌کننده از سراسر کشور در این نمایشگاه بالغ بر 3500 مترمربع فضای نمایشگاهی است در حالی‌که سهم شرکت‌کنندگان ترکیه‌ای از فضای نمایشگاهی بالغ بر 600 مترمربع است.  مهدی یکتا، دبیر اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان صنایع نساجی در این باره به «وطن‌امروز» گفت: این نمایشگاه از امروز به مدت 4 روز برپاخواهد شد. یکتا افزود: همراهی کارگروه مد و لباس در برپایی این نمایشگاه خوب بوده و تعامل آنها با تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان پوشاک به گسترش فرهنگ استفاده از تولیدات ایرانی کمک می‌کند. وی ادامه داد: کارگروه و وزارت ارشاد برای نخستین بار در برپایی این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند که تداوم حضور آنها به تقویت و پایداری برندهای ایرانی در بازار کمک زیادی خواهد کرد.


معامله مسکن‌مهر فقط در کارگزاری‌ها
مردم برای نقل و انتقالات مسکن‌مهر پرند هیچگونه هزینه‌ای به دلالان بازار مسکن ندهند. به گزارش صداوسیما، علی‌اکبر طاهری، مدیرعامل شهر جدید پرند در این‌باره اعلام کرد: برخی سودجویان بازار مسکن از نداشتن آگاهی مردم در نقل‌وانتقالات مسکن‌مهر سوءاستفاده و از آنها پول دریافت می‌کنند. وی تصریح کرد: در یک‌سال گذشته در شهر جدید پرند، کارگزاری درباره نقل و انتقالات مسکن‌مهر و مشکلات مردم ایجاد کردیم تا مردم بتوانند بدون هیچگونه مشکلی اقدام به داد و ستد کنند و تاکنون یکهزار واحد به شکل نقل‌وانتقالات به صورت قطعی انجام شده است.  وی افزود: به مردم سفارش می‌‌کنم فقط به کارگزاری‌ها مراجعه کنند زیرا استعلام فقط از طریق کارکنان انجام می‌شود و سند در شرکت عمران شهرهای جدید ثبت می‌شود. طاهری تاکید کرد: زمان نقل و انتقالات بسیار کوتاه و کمتر از نصف روز است و هیچ هزینه‌ای ندارد.


Page Generated in 0/0046 sec