printlogo


کد خبر: 163081تاریخ: 1395/6/13 00:00
نبض جامعه

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس انتقاد کرد
حقوق شهدای منا قربانی نگاه سیاسی دولت
نگاه سیاسی سازمان حج در دولت یازدهم مانع استیفای حقوق حاجیان و شهدای فاجعه منا شد. حجت‌الاسلام احد آزادیخواه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس درباره اقدامات و عملکرد سازمان حج و زیارت در دولت یازدهم گفت: حادثه منا در عمق فاجعه بی‌نظیر و نیازمند مدیریت هوشمندانه در این دولت بود اما به نظر می‌رسد دولتمردان جدیتی در پیگیری آن و احقاق حقوق مظلومان نداشتند. وی به فارس بیان داشت: متأسفانه سازمان حج و زیارت نتوانسته در فاجعه منا به امورات محوله و وظایفش عمل کند و توفیقی در آن به دست آورد. سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس  با بیان اینکه سازمان حج و زیارت باید وظایف خود را به دور از نگاه سیاسی موجود در وزارت خارجه پیگیری و به صورت ویژه به موضوع حج ورود پیدا می‌کرد، بیان داشت: سازمان حج باید با قاطعیت و جدیت خاص اقتدار جمهوری اسلامی ایران را درباره حج و فاجعه منا پیگیری و حفظ می‌کرد که در بسیاری از امور اینطور رفتار نکرد.

استیضاح فانی همچنان در دستور کار
جمعی از استیضاح‌کنندگان وزیر آموزش‌وپرورش نسبت به استیضاح فانی اصرار دارند و وی برای پاسخ‌دهی به نمایندگان در مجلس حاضر خواهد شد. حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر عبادی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به طرح موضوع استیضاح فانی، وزیر آموزش‌وپرورش در خانه ملت، اظهار داشت: همچنان جمعی از استیضاح‌کنندگان وزیر آموزش‌وپرورش نسبت به استیضاح فانی اصرار دارند. وی با بیان اینکه استیضاح‌کنندگان وزیر آموزش‌وپرورش ۱۵ پرسش از وی در جلسه قبلی داشتند، به خبرگزاری دانشجو عنوان کرد: در آن جلسه فرصت برای پاسخگویی به همه سوالات فراهم نشد و برخی از آنها به جلسه بعد موکول شد. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات یادآور شد: وزیر باید برای پاسخ به سوالات باقیمانده در جلسه کمیسیون حضور یابد که به احتمال زیاد این جلسه پس از تعطیلات مجلس خواهد بود.

مجلس پیگیر تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان
سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه وزیر آموزش‌وپرورش در قبال صندوق ذخیره فرهنگیان امانتدار نبوده است، از پیگیری مبالغ ناپدید شده در این صندوق خبر داد. حسین مقصودی، سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با اشاره به جلسات فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی که از اول تیرماه آغاز به کار کرده است، گفت: در جلسات این فراکسیون به تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک‌ها و شرکت‌های وابسته که در اصل متعلق به قشر فرهنگیان است، ورود کردیم. وی به خانه ملت عنوان کرد: در یکی از بانک‌های وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان، چند هزار میلیارد تومان ناپدید شده که درحال پیگیری آن هستیم. مقصودی اظهار داشت: یکی از موارد استیضاح فانی به عنوان رئیس هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان نیز همین مورد است که امانتداری صورت نگرفته و دلیل آن نیز اعطای سمت به افراد خاص در پست‌های حساس بوده است.

هیاهوی املاک شهرداری
 برای خنثی‌سازی فیش‌های نجومی
«بی‌اخلاقی‌ها درباره واگذاری املاک، اقدامی در مقابل فیش‌های حقوقی نجومی بود». مرتضی طلایی، نایب‌رئیس شورای شهر تهران با بیان این مطلب عنوان کرد: بداخلاقی‌های سیاسی حوزه اخلاق و ایمان را در جامعه هدف قرار داده است. فرقی ندارد که این بداخلاقی‌ها از طرف کدام جریان سیاسی باشد، هرچه باشد مخرب است و آبروی نظام را زیر سوال می‌برد. وی با انتقاد از اینکه در آستانه انتخابات هیات رئیسه شورای چهارم تهران نوعی بداخلاقی سیاسی صورت گرفت که با آبرو و حیثیت کلی شورا و اعضای آن بازی کرد به شهر نوشت بیان داشت: وقتی روند افشای اسامی را در بی‌اخلاقی‌های پرونده واگذاری املاک می‌بینیم می‌فهمیم که یک جریان سیاسی می‌خواهد با هر توانی به اهداف سیاسی خودش دست یابد و عیان است که عنوان نام‌ها و چگونگی خبرسازی واگذاری‌ها اقدامی در مقابل فیش‌های حقوقی نجومی است.


Page Generated in 0/0060 sec