printlogo


کد خبر: 163099تاریخ: 1395/6/13 00:00
اخبار

اگر پرداختی‌های نجومی قانونی بود، چرا عذرخواهی کردند؟
امام جمعه موقت تهران گفت: گاهی متاسفانه مطرح می‌شود که آقایانی که حقوق‌های نجومی دریافت کردند طبق قانون بوده است، بنده از این موضوع در تعجبم؛ اگر واقعا این حقوق‌ها قانونی بوده و آنان اقدام غیرقانونی انجام ندادند، چرا مسؤولان مربوط از مردم عذرخواهی می‌کنند؟ کار قانونی نیاز به عذرخواهی ندارد.  به گزارش فارس، آیت‌الله موحدی‌کرمانی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه تصریح کرد: در موارد بجا و لازم قوه قضائیه نیز باید ورود و با متخلفان برخورد کند، چون موضوع ساده نیست. از دولت تشکر می‌‌کنم که وارد موضوع شده و گام مهمی در این زمینه برداشته است. بویژه بیانی که رئیس‌جمهور محترم دارد که نباید ذی‌نفعان در تعیین حقوق‌ها و درآمدهای خودشان عامل و دخیل باشند، نباید ذی‌نفع خودش برای خود حقوق تعیین کند.  وی تاکید کرد: در این شرایط باید یک اقدام جدی و برخورد مناسب انجام شود، آیا آقایانی که این حقوق‌های کلان را دریافت کردند، نمی‌دانند نظام اسلامی بر پایه عدل و انصاف مستقر است؟  وی اضافه کرد: فردی حقوق 40 یا 50 میلیون تومانی هر ماه دریافت می‌کند از طرفی یک کارگر ساعت‌ها کار می‌کند و هر ماه حقوق یک یا 2 میلیون تومانی دریافت می‌کند؛ کجای این عدالت و انصاف است؟ اگر این آقایان می‌دانستند که نظام اسلامی بر پایه عدل و انصاف مستقر است، چرا این حقوق‌های نجومی را دریافت کردند و اگر هم نمی‌دانستند که شایستگی مسؤولیت در نظام اسلامی را ندارند.


بعد از امتیاز دادن‌ها اکنون باید منتظر صدقه آمریکا باشیم
قائم‌مقام جمعیت رهپویان گفت: بعد از این همه امتیاز دادن دولتمردان ما خوشحال و شادان از صدقه سری هستند که قرار است آمریکا به ما بدهد و در این شرایط ما باید به سخنان آقای ظریف دلخوش کنیم. پرویز سروری در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به تأکید ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان برای گرفتن نامه آرامش‌بخش از وزارت خزانه‌داری آمریکا برای تعامل بانک‌های خارجی با ایران اظهار داشت: ما بالاخره پس از 3 سال متوجه شدیم دیپلماسی فعال و تعاملی مورد ادعای دولت نتیجه‌اش به کجا می‌رسد و چگونه جمع‌بندی می‌شود. سروری ادامه داد: آمریکا کمترین خروجی برجام را رعایت نکرده و در این شرایط ما باید به سخنان آقای ظریف دلخوش کنیم. قائم‌مقام جمعیت رهپویان با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه اگر دولت یازدهم هیچ دستاوردی هم نداشت، برجام کفایت می‌کند، تصریح کرد: از سوی دیگر سخن آقای ظریف مبنی بر گرفتن نامه آرامش‌بخش از آمریکا حد دستاوردهای برجام برای ملت ایران را نشان می‌دهد. سروری در پایان افزود: گذشته از این سخنان، آدرس‌های جدیدی که مسؤولان از مواضع رسمی جمهوری اسلامی به جای مواضع انقلاب القا می‌کنند، خطری بسیار بزرگ‌تر محسوب می‌شود.

دشمنان با «FATF » دنبال مهار عمق استراتژیک ایران در منطقه‌اند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خواستار رعایت ملاحظات امنیتی برای پیوستن بهFATF شد و گفت: دشمن درصدد مهار دامنه نفوذ استراتژیک ایران در منطقه است. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به پیوستن احتمالی ایران به.FATF، اظهار کرد: پیوستن به این کنوانسیون ممکن است مانند پیوستن به هر موافقتنامه دیگری فرصت‌هایی را در مقابل ایران به وجود آورد. وی با بیان اینکه باید در پیوستن به چنین کنوانسیون‌هایی ملاحظات امنیتی را در نظر گرفت، افزود: دشمنان جمهوری اسلامی ایران می‌توانند با این موافقتنامه عمق استراتژیک ایران را در منطقه ببندند. نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس تصریح کرد: کشورهایی که به‌دنبال دشمنی با ایران هستند، می‌توانند با سیاست فشار مبتنی بر ادعای پولشویی ارتباط ایران با گروه‌های مختلف مقاومت و همچنین کشورهایی را که از لحاظ راهبردی با ایران همسو هستند تحت تأثیر قرار دهند که در راستای پیوستن به FATF باید این چنین ملاحظاتی را در نظر گرفت تا ضریب نفوذ امنیتی کشور کاهش نیابد. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در برخی توافقنامه‌های بین‌المللی شرایط خاصی را می‌گنجانند، تصریح کرد: این شرایط این امکان را به دشمنان می‌دهد تا از طریق برخی بندهای موجود در توافقنامه زمینه نفوذ و جاسوسی را از کشورهای هدف برای خود فراهم کنند.
 


Page Generated in 0/0060 sec