printlogo


کد خبر: 163102تاریخ: 1395/6/14 00:00
اخبار

معاون پایش محیط‌زیست تهران خبر داد
هوای پایتخت در شرایط ناسالم
مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست استان تهران شاخص آلودگی هوای پایتخت را ۱۲۴ و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام کرد. به گزارش «وطن امروز» محمد رستگاری، معاون پایش و نظارت اداره کل محیط‌زیست استان تهران درباره کیفیت هوای پایتخت در روز شنبه گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در ۲۴ ساعت منتهی به روز شنبه در وضعیت «ناسالم» بوده است.  رستگاری افزود: در این بازه زمانی وضعیت آلاینده منواکسیدکربن پاک (۳۴)، ازن سالم (۴۸)، دی‌اکسید نیتروژن سالم (۶۳)، دی‌اکسید گوگرد پاک (۱۷)، ذرات معلق با قطر کمتر از
١٠میکرون ناسالم برای گروه‌های حساس (۱۱۴) و ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون ناسالم برای گروه‌های حساس (۱۲۴) بوده است.
 
فعالیت 33 جایگاه عرضه دام ویژه عید قربان
معاون خدمات شهری شهرداری تهران از عرضه بهداشتی دام در ۳۳ جایگاه شهر تهران همزمان با روز عید قربان خبر داد. به گزارش «وطن امروز» مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران در این‌باره اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن  روز عرفه و عید قربان، شهرداری تهران در راستای حفظ سلامت مردم اقدام به برگزاری جلسه هماهنگی برای عرضه بهداشتی دام در سطح شهر تهران کرد به طوری که امسال تعداد جایگاه‌های عرضه دام نسبت به سال گذشته با افزایش ۴ مرکز همراه است. یزدانی افزود: ۳۳ جایگاه عرضه بهداشتی دام در شهر تهران توسط سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار و با کمک مناطق بیست‌ودوگانه راه‌اندازی و پشتیبانی می‌شود. معاون خدمات شهری شهرداری تهران درباره اقدامات پیش‌رو در مراکز عرضه دام بیان داشت: بیش از ۳۵۰ دامپزشک و کادر بهداشتی درگیر مستقیم اجرای این برنامه هستند به طوری که دام‌ها قبل از ورود به جایگاه، معاینه می‌شوند و پس از آن مردم دام معاینه شده و سالم را خریداری می‌کنند.


مأموریت دادستان برای پیگیری مطالب مطروحه علیه اعضای شورای شهر
به دنبال ارسال نامه رئیس شورای اسلامی شهر تهران به رئیس قوه قضائیه درباره مطالب منتشرشده علیه اعضای شورای اسلامی شهر تهران، آیت‌الله آملی‌لاریجانی با صدور ابلاغی، دادستان کل کشور را مأمور رسیدگی به این موضوع کرد. در بخش‌هایی از متن ابلاغ رئیس قوه قضائیه به دادستان کل کشور آمده است: با توجه به نامه شماره ۱۶۰/۱۴۳۴۰ـ 10/6/95 رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره مطالب منتشره علیه اعضای شورای اسلامی شهر تهران در فضای مجازی و همینطور علیه جمعی دیگر و ضرورت بررسی جدی موضوع، به سرعت با کسب اطلاع از سازمان بازرسی کل کشور و دیگر ارکان مرتبط و بررسی گزارش‌های واصله نتیجه به اینجانب منعکس شود. پیگیری شود اصحاب رسانه و مدیران سایت‌ها خارج از ضوابط قانونی از درج مطالبی که باعث هتک حیثیت افراد و تشویش اذهان عمومی می‌شود خودداری کرده و با مدیران مسؤول رسانه‌ها و سایت‌های متخلف برخورد قانونی به ‌عمل‌ آید.

برگزاری چهارمین جشنواره انگور
چهارمین جشنواره انگور با هدف فراهم آوردن فرصت برای بیان مشکلات باغداران و توسعه کشاورزی در راستای اقتصاد مقاومتی، ۲۳ تا ۳۱ شهریور در دهکده ساحلی چی‌چست ارومیه برگزار می‌شود. محمد حضرت‌پور، شهردار ارومیه درباره چهارمین جشنواره انگور اظهار داشت: این جشنواره فرصتی برای بیان مشکلات باغدارانی است که سال‌ها در سایه حضور دلال‌ها نتوانسته‌اند به بیان دردهای خود  بپردازند. شهردار ارومیه خاطرنشان کرد: توسعه کشاورزی و ایجاد فرصتی برای معرفی تولیدات و همچنین صادرات آن یکی از اساسی‌ترین راهکارهای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و می‌کوشیم با معرفی این محصول پربرکت به تاجران و سرمایه‌گذاران زمینه صادرات هرچه بیشتر و همچنین سرمایه‌گذاری در راستای صنایع تبدیلی را فراهم کنیم. وی تأکید کرد: این جشنواره اگرچه در ارومیه برگزار می‌شود اما می‌تواند فرصتی برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تولیدات کشورمان درباره این محصول در کشورهای منطقه باشد.


Page Generated in 0/0056 sec