printlogo


کد خبر: 163112تاریخ: 1395/6/14 00:00
اخبار

«تک‌تیرانداز آمریکایی» در جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت
فیلم سینمایی«تک‌تیرانداز آمریکایی» ساخته کلینت ایستوود همزمان با چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت طی روزهای ۲ تا ۹ مهرماه در بخش اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی این رویداد سینمایی همراه با نشست نقد و تحلیل به نمایش گذاشته می‌شود. به گزارش فارس، فیلم «تک‌تیرانداز آمریکایی» توسط دکتر مجید شاه‌حسینی، استاد دانشگاه و پژوهشگر مورد بررسی تحلیلی قرار می‌گیرد. گفتنی است چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با شعار «تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی» به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس از 2 تا 9 مهرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

توصیه‌های خانواده شهید صیاد شیرازی برای ساخت سریال
نویسنده مجموعه تلویزیونی «صیاد شیرازی» بیان کرد که نکات مورد نظر خانواده این شهید بزرگوار در فیلمنامه اعمال شده است. به گزارش مهر، فرهاد توحیدی، فیلمنامه‌نویس سریال «صیاد شیرازی» در این‌باره گفت: رایزنی‌ها برای اجرای پروژه «صیاد شیرازی» در جریان است. چندی پیش که فیلمنامه را برای خانواده آن شهید فرستادیم با تایید فضای کلی داستان، توصیه‌ها و نکاتی مدنظر داشتند که به شکل مکتوب به ما ارائه کردند و ما هم اعمال کردیم و به تلویزیون ارائه دادیم. هم‌اکنون نیز منتظر تامین بودجه هستیم تا این مجموعه ۳۰ قسمتی را در نخستین فرصت کلید بزنیم. سریال «صیاد شیرازی» قصه زندگی 3 کاراکتر اصلی را به طور موازی به تصویر آورده که در پایان سرنوشت‌شان به هم گره می‌خورد. قصه اول زندگی قهرمان اصلی یعنی شهید صیاد شیرازی است. قصه دوم درباره یکی از افراد گروهک تروریستی منافقین است که در پایان صیاد شیرازی را ترور می‌کند و قصه سوم درباره زنی از اعضای کادر مرکزی این گروهک است. این مجموعه «الف» ویژه اشاراتی به تفکرات شهید صیاد شیرازی، عنادش با حکومت پهلوی، پیگیری پرونده شهادت او در فرانسه و از بین بردن یکسری اسناد و مدارک توسط گروهک منافقین و... دارد و هنوز کارگردان آن مشخص نیست.

ابوالقاسم طالبی:
تا زنده هستم فیلم انقلابی خواهم ساخت
ابوالقاسم طالبی گفت: من یک فیلمساز انقلابی‌ام و تا زنده هستم جز فیلم انقلابی فیلم دیگری نخواهم ساخت. به گزارش تسنیم، ابوالقاسم طالبی کارگردان فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» درباره اکران تازه‌ترین ساخته سینمایی‌اش، گفت: تمام تصمیمات و صحبت‌های انجام شده است تا با امید به خدا فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» که فیلمی تاریخی است بعد از دهه اول محرم روی پرده سینما برود. کارگردان فیلم«قلاده‌های طلا» در پاسخ به این سؤال که آیا دوباره فیلم انقلابی می‌سازید، تصریح کرد: من یک فیلمساز انقلابی هستم و تا زنده‌ام جز فیلم انقلابی فیلم دیگری نخواهم ساخت. فیلم سینمایی«یتیم‌خانه ایران» تازه‌ترین اثر سینمایی ابوالقاسم طالبی درباره قحطی سال‌های جنگ اول جهانی در ایران است که در پی اشغال ایران توسط روس‌ها و انگلیس‌ها و تهاجم بی‌رحمانه روباه پیر و به غارت بردن منابع غذایی مردم و ایجاد قحطی در ایران رخ داد.

«لبخند رخساره» در دربند
سریال «لبخند رخساره» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه‌کنندگی زینب تقوایی در لوکیشنی در حوالی دربند کلید خورد. به گزارش فارس، در اولین سکانس‌های این سریال بازیگرانی چون کامبیز دیرباز، مجید واشقانی و مجید نوروزی مقابل دوربین توفیقی رفتند. سال گذشته مجموعه «پشت‌بام تهران» توسط همین گروه کارگردانی برای شبکه یک ساخته شد و این سریال به گواه نظرخواهی برنامه «سه ستاره» شبکه 3 در سال 94، جزو پربیننده‌ترین آثار نمایشی تلویزیون بود. در خلاصه قصه سریال آمده است: هیچگاه دوری، دوستی نمی‌آورد و خانواده قصه «لبخند رخساره» قبل از آنکه دیر شود، به همدلی می‌رسند. سریال «لبخند رخساره» علاوه بر تهران در شهرهایی چون مشهد (قدمگاه) و بندرعباس مقابل دوربین خواهد رفت.
 


Page Generated in 0/0061 sec