printlogo


کد خبر: 163114تاریخ: 1395/6/14 00:00
منظور کی‌روش دقیقاً کدام مربی بود؟
قلعه‌نویی تیررس‌تر از برانکو

باربد بهراد: در پایان بازی ایران و قطر با وجود اینکه تیم‌ملی موفق شد با نتیجه 2 بر صفر از سد حریفش بگذرد، کی‌روش در مصاحبه خبری پس از بازی مدعی شد از باخت فرار کردیم و مقصر را عواملی دانست که اجازه ندادند برنامه آماده‌سازی تیم‌ملی مطابق برنامه پیش برود. اما منظور او دقیقا کدام مربی بود، برانکو یا قلعه‌نویی؟
در اواخر نبرد، قبل از آنکه دروازه‌بان قطر آن هدیه بزرگ و تاریخی را به کریم انصاری‌فرد دهد، کی‌روش در حال چیدن صحبت‌هایش مقابل خبرنگاران بود. او خودش را آماده می‌کرد تا برای این تساوی خانگی و ضعیف بازی کردن بیش از نیمی از ملی‌پوشان دلایلش را بیاورد. اما ناگهان نتیجه عوض شد اما کلمات از پیش آماده شده همچنان در ذهن کی‌روش ماند.
او صریحا از یک مربی نام برد که مخالف برنامه‌های تیم‌ملی است. هیچ خبرنگاری هم آنجا شهامت نکرد بپرسد منظور دقیقش برانکو است یا امیر قلعه‌نویی؟  اما چرا کی‌روش تا این حد ناراحت بود؟ او از خیلی پیش‌تر از اینها بازیکنان ثابتش را انتخاب کرده بود. برایش اهمیت نداشت نیمی از این بازیکنان در 6 ماه گذشته در هیچ مسابقه رسمی‌ای پا به توپ شده‌اند یا نه.
پژمان منتظری، احسان حاج‌صفی، رامین رضاییان و اشکان دژاگه تقریبا 5 ماه است فقط تمرین کرده‌اند و بس. در این بین طارمی با توجه به اتفاقات رخ‌داده زمان اندکی برای بازگشت به آمادگی قبل در اختیار داشت و تیموریان هم ماه‌ها مصدوم بود و حتی به صورت کامل نتوانست برای ماشین‌سازی بازی کند. کی‌روش اینها را می‌دانست از این رو از مهدی تاج خواست
2 اردوی تیم‌ملی را برای او اوکی کند. اردوی نخست مربوط به قبل از شروع لیگ بود و قرار بود ملی‌پوشان به ارمنستان بروند که بنا به دلایلی آن اردو لغو شد و بعدا کی‌روش مدعی شد برانکو یکی از عوامل این اتفاق بود. اما بعید است برانکو که در تیمش آنچنان که باید، عنان کار را صفر تا صد در دست ندارد، قدرت لغو اردوی تیم‌ملی را داشته باشد. اما اردوی دوم به صورت برنامه‌ریزی شده در ایتالیا برگزار شد. تازه در این اردو بود که کی‌روش فهمید زمان را از دست داده است. گوش‌های کناری(رضاییان و حاج‌صفی) به هیچ‌وجه شبیه بازیکنان 6 ماه قبل نبودند. اما جانشین بهتری هم وجود نداشت. او نمی‌توانست مقابل قطر ریسک کند و محمد انصاری بدون بازی ملی را ناگهان در ترکیب اصلی بگذارد. البته اگر هم این کار را می‌کرد قطعا انصاری ضعیف‌تر از حاج‌صفی کار نمی‌کرد. کی‌روش در تمام دقایق بازی مقابل قطر به این فکر می‌کرد اگر اردوی تیم‌ملی مطابق 2 برنامه انجام می‌شد، شاید برای این پیروزی جان به لب نمی‌شد.
اما وقتی برانکو برای حمایت از تیم‌ملی به ورزشگاه می‌آید، چه لزومی دارد سرمربی تیم به او اینگونه بتازد؟ برانکو خیلی وقت است علیه کی‌روش حرفی را به زبان نیاورده است برعکس امیر قلعه‌نویی. مصاحبه چندی پیش قلعه‌نویی با روزنامه خبر ورزشی، خشم سرمربی تیم‌ملی را برافروخت. قلعه‌نویی در این مصاحبه گفته بود لازم نیست برای یک بازی، یک ماه لیگ را تعطیل کنیم. او سپس مدعی شد هیچ‌کدام از رقبای ما برای یک بازی یک ماه به اردو نمی‌روند. این آماری بود که سرمربی تراکتورسازی از آنالیزورهای تیمش گرفته بود.
کی‌روش وقتی مطلع شد چنین ذهنیتی درباره تیم‌ملی وجود دارد برآشفت و بی‌آنکه اسمی از قلعه‌نویی بیاورد، پس از بازی با قطر آن حرف‌ها را به زبان آورد. او نمی‌خواست قبل از بازی با قطر پاسخی به این مصاحبه سرمربی تراکتورسازان بدهد اما بعد از بازی فرصت مناسبی پیش آمد تا اینگونه مقابل قلعه‌نویی قرار بگیرد.
 


Page Generated in 0/0058 sec