printlogo


کد خبر: 163118تاریخ: 1395/6/14 00:00
اخبار

خداحافظی «محمد بنا» از کشتی
سرمربی تیم‌ملی کشتی فرنگی گفت برای همیشه از کشتی فرنگی ایران کناره‌گیری کرده است.  محمد بنا ضمن تایید استعفایش از سرمربیگری تیم‌ملی کشتی فرنگی ایران به ایسنا گفت: برای همیشه از کشتی فرنگی خواهم رفت. بنا با بیان اینکه «این بار برای همیشه از کشتی خواهد رفت»، گفت: خدا نگهدار همه باشد. تیم‌ملی کشتی فرنگی ایران در مسابقات المپیک لندن و المپیک ریو با هدایت بنا موفق به کسب ۳ مدال طلا و 2 برنز شد که کسب مدال طلا در تاریخ ورزش ایران بی‌سابقه بوده است.  او همچنین پس از المپیک لندن از سوی فدراسیون جهانی به عنوان بهترین مربی جهان شناخته شد. بنا پیش از این چندین بار از جمله در ۱۸ دی ۱۳۹۱ در اعتراض به آنچه «بی‌توجهی به کشتی فرنگی» خواند، طی نامه‌ای به سرپرست فدراسیون کشتی، جدایی خود را از تیم‌ملی کشتی فرنگی اعلام کرده بود. محمد بنا در نامه خود نوشته بود: «در شرایط کنونی، نه‌تنها امکانات ویژه‌ای برای ورزش اول ایران در نظر گرفته نشده، بلکه بی‌توجهی‌ها به اوج رسیده و مشکلات بسیاری سد راه موفقیت کشتی فرنگی است».  

احتمال دوپینگ قهرمان المپیک کشتی آذربایجان
به احتمال زیاد طغرل عسگراف به دلیل مثبت شدن آزمایش دوپینگش مدال طلای المپیک لندن را از دست خواهد داد. طغرل عسگراف، قهرمان وزن 66 کیلوگرم کشتی آزاد لندن از کشور آذربایجان اکنون با مشکل جدی مواجه شده است و گفته می‌شود آزمایش‌های دوپینگ این کشتی‌گیر در المپیک 2012 لندن مثبت از آب در آمده است و در صورت تایید آن از سوی کمیته‌ بین‌المللی  المپیک، مدال طلای این کشتی‌گیر آذربایجانی از او گرفته خواهد شد. عسگراف در المپیک ریو هم به مدال نقره وزن 66 کیلوگرم رسید. پیش از این نیز مدال نقره بسیک کودوخوف از روسیه در همین وزن و در المپیک لندن نیز مثبت از آب درآمده بود تا کشتی‌گیر هندی یعنی یوگشوار دات که در آن رقابت‌ها برنز گرفته بود، حالا شانس کسب مدال طلای المپیک را داشته باشد. او پیش‌تر در لندن به مدال برنز رسیده بود، اما اکنون ورزشکارانی که به مدال طلا و نقره این وزن رسیده‌اند با مثبت شدن آزمایش‌شان مدال‌های خود را از دست داده‌اند تا یوگشوار هندی بعد از 4 سال‌ به مدال طلای  المپیک لندن برسد.

اقدام جالب کارلوس کی روش در چین
سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران در اقدامی که باعث  تعجب چینی‌ها شد خوردن آب معدنی چینی را ممنوع کرد. به گزارش شفقنا ورزشی، تیم‌ملی فوتبال ایران در دومین بازی خود در انتخابی جام‌جهانی 2018 باید سه‌شنبه برابر چین به میدان رود. ملی‌پوشان ایران که جمعه‌شب با پروازی اختصاصی راهی چین شدند وارد این کشور شدند تا بعد از چند روز تمرین کردن برابر تیم‌ملی این کشور صف‌آرایی کنند. کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران در اقدامی جالب خوردن غذا و آب معدنی چینی را ممنوع کرد. کاروان ایران به همراه خود مقدار زیادی آب معدنی از تهران برده است تا نیازی به آب معدنی چینی‌ها نباشد.

2 پرسپولیسی‌ در راه فولاد
بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس امروز با حضور در این باشگاه فسخ قراردادش را دریافت کرد تا به تیم سابقش یعنی فولاد بازگردد. به گزارش مهر، ساسان انصاری که از نیمکت‌نشینی‌های خود در پرسپولیس ناراضی بود، پس از اینکه چندین جلسه را با برانکو انجام داد او را راضی به جدایی‌اش از جمع سرخپوشان کرد. انصاری با حضور در باشگاه پرسپولیس رضایتنامه‌اش را دریافت کرد تا به صورت رسمی از جمع سرخپوشان تهرانی جدا شود. این هافبک جوان قرار است به تیم سابقش یعنی فولاد خوزستان بازگردد و به احتمال فراوان طی امروز و فردا به اهواز سفر خواهد کرد تا به قرمزپوشان اهوازی ملحق شود. خبر دیگر از فولاد اینکه ادموند بزیک، مهاجم پیشین پرسپولیس نیز برای حضور در کادر فنی فولاد خوزستان با مسؤولان این باشگاه به توافق رسیده است تا دستیار نعیم سعداوی شود.

سرمربی قطر: گل اول آفساید بود!
سرمربی تیم‌ملی فوتبال قطر با بیان اینکه گل اول ایران به این تیم مشکوک به آفساید بوده است، گفت: بازیکنان ایران در بازی با قطر به توپ‌های بلند و ارسال از کناره‌ها روی آورده بودند. دنیل کارینیو  سرمربی قطر بعد از بازگشت به دوحه گفت: از جایی که در کنار زمین ایستاده بودم، گل اول ایران به قطر مشکوک به آفساید بود. البته قطعا جاگیری داور از من برای تصمیم‌گیری بهتر و صحیح‌تر بوده است!


Page Generated in 0/0064 sec