printlogo


کد خبر: 163151تاریخ: 1395/6/14 00:00
اخبار

ایران و چین در بحران سوریه موضع مشترکی دارند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سیاست خارجی چین و ایران بتدریج به یکدیگر نزدیک می‌شود، افزود: گواه این ادعا مواضع اخیر دولت چین در رابطه با بحران سوریه است.  به گزارش ایرنا، علی‌اکبر ولایتی در نخستین روز یازدهمین اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم که به میزبانی قزوین در حال برگزاری است، افزود: شاید برخی کشورها با احیای این جاده موافق نباشند اما ایران در این‌باره هیج مشکلی ندارد.  وی ادامه داد: با احیای جاده ابریشم، چین می‌تواند به عنوان یک قدرت درجه اول اقتصادی در دنیا مطرح شود و ایران نیز با این مهم موافق خواهد بود.  ولایتی، ایران را علاقه‌مند به گسترش همکاری‌های اقتصادی و سیاسی با کشور چین دانست و یادآور شد: رئیس‌جمهوری چین بر برقراری روابط راهبردی با ایران تاکید داشته و کشورمان نیز به طور متقابل خواستار ایجاد روابطی در این سطح با این کشور است.  عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از چین به عنوان مهم‌ترین شریک تجاری ایران یاد کرد و گفت: سال گذشته حجم مبادله‌های تجاری و اقتصادی بین 2 کشور به 50 میلیارد دلار رسید درحالی که دومین شریک تجاری ایران با این رقم فاصله زیادی دارد.  وی گفت: ایران با محوریت اتحاد با عراق، سوریه و لبنان و همچنین در سوی دیگر از طریق ترکیه می‌تواند با اروپا و نقاط دیگر ارتباط زمینی و دریایی داشته باشد.

حمایت تهران از سوریه با صدای بلند ادامه می‌یابد
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل تاکید کرد: حمایت تهران از سوریه با صدای بلند و تا شکست کامل تروریست‌ها تداوم خواهد یافت. حسین امیرعبداللهیان با تاکید بر حمایت قوی ایران از مردم و دولت سوریه موفقیت‌های میدانی ارتش و نیروهای مردمی در این کشور را تبریک گفت. وی با اشاره به شکست تروریست‌ها و عقب‌نشینی آنها در مناطقی از سوریه و حومه دمشق افزود: تهران قویا به حمایت‌های خود از مردم، دولت و رئیس‌جمهوری قانونی سوریه بشار اسد ادامه خواهد داد. دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با اشاره به اینکه ارتش و نیروهای داوطلب مردمی سوریه سهم مهمی در فروپاشی و انهدام تروریست‌ها برعهده دارند، تصریح کرد: حمایت تهران از سوریه با صدای بلند و تا شکست کامل تروریست‌ها تداوم خواهد یافت.

عربستان تعقل را جایگزین توهم کند
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه عربستان علیه ایران گفت: بهتر آن است عربستان در رفتار خود در منطقه تجدیدنظر جدی کند و ضروری است تعقل جایگزین توهم شود. بهرام قاسمی اظهار داشت: اتهامات واهی و ادعاهای بی‌اساس مقامات سعودی بویژه عادل الجبیر علیه نقش و تلاش‌های سازنده و مثبت جمهوری اسلامی ایران در منطقه متاسفانه بی‌اندازه تکراری و ملال‌انگیز شده است. وی افزود: حضور مستشاری جمهوری اسلامی ایران در سوریه و حمایت معنوی و سیاسی از مردم بی‌گناه برخی کشور‌های اسلامی منطقه که دستخوش توحش و خشونت افسارگسیخته گروه‌های تروریستی- تکفیری شده‌اند در راستای حفظ ثبات و امنیت منطقه و جهان است. وی خاطرنشان کرد: امروز بیش از هر زمان واقعیات پنهان منطقه و عوامل اصلی بی‌ثباتی و ناامنی برای افکار عمومی آشکار شده است و با فرافکنی و قلب حقایق موجود قادر نیستند همچون گذشته وجدان‌های بیدار و آگاه را فریب دهند.


علی‌اصغر زارعی جانشین سازمان پدافند غیرعامل شد
در حکمی از سوی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دکتر «علی‌اصغر زارعی» به پیشنهاد رئیس سازمان پدافند غیرعامل به عنوان جانشین این سازمان منصوب شد. به گزارش نسیم آنلاین، زارعی پیش از این نماینده مردم تهران در دوره‌های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی بود. جانشینی دانشگاه  امام حسین(ع)، رئیس بسیج اساتید کشور و فرمانده جنگ‌های الکترونیک از دیگر سوابق دکتر زارعی بوده است.
 


Page Generated in 0/0054 sec