printlogo


کد خبر: 163161تاریخ: 1395/6/14 00:00
جای خالی مدیران در بحران مازندران و گلستان
افزایش قربانیان سیل شمال به 7 نفر

توفان و سیل در استان‌های شمالی و شمال‌غربی کشور جان 7 نفر را گرفت. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سیل و توفان از روز جمعه در استان‌های آذربایجان‌شرقی، اردبیل، سمنان، مازندران و گلستان آغاز شده و خسارات مالی و جانی فراوانی بر جا گذاشته است. ناصر چرخساز، رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر با تایید خبر جان‌باختن ٧نفر در اثر سیل و توفان بیان داشت: امدادگران به ٦ هزار و ٣٤١ نفر امدادرسانی کرده و
٢٠ نفر را اسکان اضطراری داده‌اند. وی با بیان اینکه ١٣٨ شهر و روستا با سیل و توفان دست و پنجه نرم می‌کنند، افزود: بر اثر سیل و توفان 3 نفر مجروح شدند که به مراکز درمانی انتقال یافتند، همچنین ٤ نفر نیز از مرگ نجات یافته و به مناطق امن منتقل شدند.
تاخت‌وتاز توفان در مازندران
علاوه بر این، تندباد ۱۳۰ کیلومتری مازندران باعث شد سقف‌ خانه‌های زیادی در استان از بین برود و خسارت‌هایی نیز به زیرساخت‌ها وارد شود. تندباد با سرعت بین ۹۰ تا ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت بامداد روز شنبه استان مازندران را درنوردید. قوی‌ترین تندباد با سرعت ۱۳۰ کیلومتر در شهرستان قائمشهر ثبت‌ شد. این تندباد که از ساعت ۴ بامداد روز شنبه از سمت غرب مازندران شروع شد، در شهرهای آمل ۹۴ کیلومتر، نوشهر ۶۵کیلومتر، قائمشهر ۱۳۰ کیلومتر و ساری  ۸۰ کیلومتر بر ساعت ثبت ‌شده است. براساس این گزارش تخریب پوشش سقف، قطع برق و آب برخی نواحی و مناطق آسیب‌دیده از مهم‌ترین مشکلات ساکنان این نواحی است به نحوی که تنها در شهرستان قائمشهر سقف 70 واحد مسکونی دچار آسیب شده است. قاسم‌پور، رئیس بنیاد مسکن قائمشهر در این‌باره بیان داشت: تاکنون ۱۸ روستا بر اثر حادثه تندباد دچار آسیب و خسارت شده‌اند.
جای خالی مدیران در بحران شمال
این در حالی است که به دنبال تخریب زیرساخت‌ها و بروز مشکلات متعدد برای ساکنان استان‌های شمالی کشور، شیوه کند امدادرسانی و نبود مدیران استانی در نقاط آسیب‌دیده به عنوان مهم‌ترین انتقادات از سوی نمایندگان مردم در مجلس مطرح شده است. محمدحسین قربانی، نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی درباره نحوه امدادرسانی عنوان کرد: متاسفانه حضور مدیران در سطح شهر مشاهده نشد در حالی که جا دارد مدیران حضور میدانی بهتری را در زمان وقوع حادثه داشته باشند تا از نزدیک در جریان وقوع حوادثی مانند توفان و سیل قرار گیرند. همچنین شهرام کوسه‌غراوی، نماینده مردم کلاله در مجلس با اشاره به وضعیت خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان در استان گلستان افزود: اگرچه یکسری خدمت‌رسانی به حادثه‌دیدگان صورت گرفته و مدیریت بحران نیز شکل گرفته اما با توجه به کمبود تجهیزات و امکانات هلال‌احمر، خدمت‌رسانی به طور مطلوبی صورت نگرفته است.
 


Page Generated in 0/0073 sec