printlogo


کد خبر: 163226تاریخ: 1395/6/16 00:00
اخبار

حسین یاری روایتگر مجموعه پویانمایی «داستان عاشورا»
تهیه‌کننده مجموعه پویانمایی «داستان عاشورا» گفت: کارگردانی این پویانمایی توسط میثم حسنی صورت می‌گیرد که کارگردانی مجموعه‌های «دا»، «نورالدین فرزند ایران» و «یکی از 4 نفر» را در کارنامه خود دارد.  به گزارش فارس، محمدمهدی مشکوری، تهیه‌کننده مجموعه پویانمایی «داستان عاشورا» با اشاره به اقتباس این مجموعه پویانمایی از کتاب کمیک‌استریپ «داستان عاشورا» افزود: مطابقت با اسناد تاریخی و همچنین تصویرگری ارزشمند با تکنیک منحصر به ‌فرد تلفیق هنر مینیاتور و هنر کمیک‌استریپ، 2 ویژگی مهم کتاب «داستان عاشورا» بود که سبب شد اندیشه تبدیل این کتاب به انیمیشن شکل بگیرد. وی گفت: مجموعه پویانمایی داستان عاشورا در قالب 4 قسمت 12 دقیقه‌ای و با تکنیک «موشن کمیک» بر اساس تصویر و متن موجود در کتاب، آفریده می‌شود و صداپیشگی راوی مجموعه را حسین یاری، هنرمند محبوب کشور برعهده گرفته است.  مشکوری تاکید کرد: تولید انیمیشن داستان عاشورا از ابتدای مردادماه در مرکز اوج کودک و نوجوان آغاز شده و تا پایان شهریورماه به سرانجام می‌رسد.

کتاب‌های جدید گلعلی بابایی و حسین بهزاد در راه است
گلعلی بابایی و حسین بهزاد در جدیدترین کتاب مشترک خود به 2 عملیات‌ از دفاع‌مقدس می‌پردازند.  به گزارش تسنیم، مجموعه «حماسه 27» تلاش دارد بدون حضور نویسندگان، به حوادث جنگ از زبان و بیان فرماندهان مفقود و شهید لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) بپردازد. نخستین اثر از این مجموعه با عنوان «همپای صاعقه» به کوشش حسین بهزاد و ‌گلعلی بابایی در یک تلاش مشترک 4 ساله منتشر شد. نویسندگان این اثر را به بازشناسی دوران فرماندهی زنده‌یاد حاج‌احمد متوسلیان اختصاص داده‌اند. جلد دوم این مجموعه نیز با عنوان «ضربت متقابل» به چاپ رسید که در واقع جلد دوم کتاب «همپای صاعقه» است.  حسین بهزاد و گلعلی بابایی برای نگارش چهارمین جلد از این مجموعه به بررسی کارنامه عملیات‌های خیبر و بدر معروف به آبی- خاکی‌ها می‌پردازند. به گفته بابایی، کار پژوهش این اثر به اتمام رسیده و قرار است مراحل نگارش آن آغاز شود. جلد سوم این مجموعه نیز به سفارش سپاه محمد رسول‌الله(ص) برعهده نویسنده دیگری گذاشته شده است.

رضا امیرخانی:
بسیاری از نویسندگان از نسل‌های بعد از خودشان فاصله ‌گرفته‌اند
رضا امیرخانی گفت: بسیاری از نویسندگان از نسل‌های بعد از خودشان که از قضا خوانندگان اصلی داستان و رمان هستند، فاصله گرفته‌اند و درک درستی از جهان داستانی آنها ندارند. به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، نویسنده کتاب‌های «نشت نشا» و «نفحات نفت» در جریان برگزاری اردویی با عنوان حلقه داستان  گفت: یک داستان‌نویس خوب باید چیزی بنویسد که از مردم جلوتر باشد؛ نه عقب‌تر. باید ببینیم مردم چه سوالات واقعی دارند تا به آن سوالات بپردازیم. نویسنده باید بداند مردم انتظار دارند چه چیزی را در ویترین کتاب‌فروشی‌ها ببینند.  ابراهیم زاهدی‌مطلق، معاون مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی در حوزه داستان در مراسم افتتاحیه این اردو گفت: ما سعی کردیم برای انتخاب نویسندگان جوان، سراغ مستعدترین‌های دوره ‌جلال برویم و به نوعی به چکیده‌ای از بهترین هنرجویان و داستان‌نویسان جوان دست یابیم. این دوره، آخرین کارگاه تخصصی بنیاد برای داستان‌نویسان جوان و مشابه دوره تخصصی پزشکی است.

آیین بزرگداشت جلال آل‌احمد برگزار می‌شود
آیین بزرگداشت چهل‌وهفتمین سالمرگ جلال ‌آل‌احمد در فرهنگسرای شفق برگزار می‌شود.  به گزارش مهر، در این مراسم بنا بر اعلام انجمن دوستداران سیمین و جلال چند تن از استادان دانشگاه و شخصیت‌‌های فرهنگی درباره افکار و آثار این 2 نویسنده معاصر سخنرانی خواهند کرد و مستندی راجع به زندگی و درگذشت جلال آل‌احمد نیز پخش خواهد شد.  مراسم یادبود و بزرگداشت زنده‌یاد جلال آل‌احمد، همراه با یادی از سیمین دانشور، بانوی ادبیات داستانی ایران، از ساعت ۴ تا ۷ بعداز ظهر روز پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ در فرهنگسرای شفق برگزار می‌‌شود.


Page Generated in 0/0085 sec