printlogo


کد خبر: 163229تاریخ: 1395/6/16 00:00
رویدادها

احیای تئاتر استان‌ها با جشنواره «مهرواره تئاتر ماه»
یک کارگردان تئاتر معتقد است جشنواره «مهرواره تئاتر ماه» توانسته نفس تازه‌ای به تئاتر مراکز استانی بدمد.  به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مهیار هزارجریبی، نویسنده و کارگردان نمایش «گل خون»، درباره‌ حضور این نمایش در «مهرواره تئاتر ماه» گفت: نمایش «گل خون» اثر جدیدی از حوزه هنری استان مازندران است که اولین تجربه‌ اجرای خود را در «مهرواره تئاتر ماه» تجربه می‌کند و امیدوارم اجرای موفقی را پشت سر بگذاریم.  وی با اعلام اینکه تم نمایش «گل خون» مذهبی و عاشورایی است، توضیح داد: به‌شخصه علاقه‌ بسیاری به نمایش‌های آیینی- سنتی بویژه تعزیه و مقتل‌خوانی دارم و البته این علاقه در دوران کودکی‌ام ریشه دارد. مرحوم خاله‌ام همیشه حکایت بانو شهربانو را مثل لالایی برایم می‌خواند و این داستان از دوران طفولیت با روح من عجین شده است. از این رو در «گل خون» داستان عاشورا را از زاویه‌ دید بانو شهربانو، همسر امام حسین(ع) و اسب امام روایت کرده‌ام و فکر می‌کنم که برای مخاطب جذابیت‌‌‌‌‌‌ داشته باشد. گفتنی است، دومین «مهرواره‌ تئاتر ماه» با اجرای 9 اثر نمایشی از برگزیدگان تولیدات مراکز استانی حوزه هنری از 31مرداد تا 16مهرماه 95 در تماشاخانه‌های «مهر» و «ماه» برگزار می‌شود.

انتشار اولین رمان یک کارگردان
اولین رمان جلیل سامان با عنوان «وقت بودن» با محوریت یک موضوع اجتماعی در منطقه سیستان‌وبلوچستان از سوی انتشارات کتابستان معرفت راهی بازار کتاب شد.  به گزارش فارس، جلیل سامان، کارگردان تلویزیون و سینما با اعلام این خبر گفت: ماجرای نگارش این رمان بازمی‌گردد به زمانی که در سیستان‌وبلوچستان یک کار سینمایی را دستیاری می‌کردم و با سنت «زن طلاق» آشنا شدم. این سنت را بومی‌ها هم دوست نداشتند. بر مبنای این سنت اگر کسی قسم «زن طلاق» را که قسم سنگینی است، بر زبان بیاورد و نتواند آن کار را انجام بدهد، باید زنش را طلاق بدهد. کارگردان سریال «ارمغان تاریکی» می‌گوید: آشنایی با این معضل، انگیزه ساخت یک فیلم سینمایی با نام «وقت بودن» را در من به وجود آورد که در جشن خانه سینما جایزه بهترین فیلمنامه و در جشنواره فجر همان سال 3 جایزه را به خود اختصاص داد؛ با وجود این هنوز هم امکان اکران عمومی را پیدا نکرده است. این محدودیت سبب شد در سال‌ 87 یا 88 دست به نگارش رمانی براساس فیلمنامه «وقت بودن» بزنم.

شکایت آمنه بهرامی از سازندگان «لانتوری»
معروف‌ترین قربانی اسیدپاشی کشور که با بخشش عامل اسیدپاشی در لحظه قصاص چشم‌هایش، به چهره‌ای جهانی تبدیل شد، با حضور در دادسرای فرهنگ و رسانه از تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «لانتوری» شکایت کرد. به گزارش فارس، آمنه بهرامی مدعی است عوامل لانتوری با استفاده از جزئیات زندگی او و جملات کلیدی کتابش، بدون هیچگونه مجوزی، سناریو را  نوشته و فیلم را ساخته‌اند. آمنه بهرامی درباره این موضوع توضیح داد: سال 91 پس از اینکه خبر بخشش اسیدپاش آمنه در رسانه‌های جهان منعکس شد یک شرکت فیلمسازی دولتی آلمانی برای ساخت فیلم، با این دختر پای میز مذاکره نشستند. آمنه بهرامی درباره تبعات ناگوار ساخت فیلم «لانتوری» در زندگی‌اش گفت: «شرکت فیلمسازی آلمانی اعلام کرد ماجرای ساخت فیلم زندگی‌ام منتفی است و نمی‌توانند ادامه همکاری دهند. آنها مدعی بودند بهمن 94 فیلمی به نام «لانتوری» در جشنواره برلین به نمایش بین‌المللی درآمده که با اینکه ساختار ضعیفی داشته اما نکته‌های سخت و کلیدی زندگی شما در آن به نمایش گذاشته شده پس سوژه این فیلم سوخته است».

«دورهمی»  مدیری هر شب در شبکه «نسیم»
مجموعه «دورهمی» از جمعه 19 شهریور تا 10 مهر به صورت روتین روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.  به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مجموعه تلویزیونی «دورهمی» به کارگردانی مهران مدیری و تهیه‌کنندگی مشترک حمید رحیمی‌نادی و هاشم رضایت تا 10 مهر به صورت هر شب روی آنتن شبکه نسیم خواهد رفت. ضبط تمام قسمت‌ها با حضور هنرمندان عرصه‌های مختلف انجام شده و بزودی اسامی میهمانان اعلام می‌شود.


Page Generated in 0/0066 sec