printlogo


کد خبر: 163241تاریخ: 1395/6/16 00:00
اخبار

بدهی خارجی دولت؛ 5/7 میلیارد دلار
بدهی خارجی دولت در خرداد امسال به ۷ هزار و ۵۷۱ میلیون دلار رسید همچنین در این ماه متوسط نرخ دلار در بازار بین بانکی ۳۰۴۷ تومان و در بازار آزاد ۳۴۶۹ تومان بوده است.
به گزارش مهر، بر این اساس، ۲ میلیارد و ۲۲۵ میلیون دلار این بدهی مربوط به بدهی‌های کوتاه‌مدت و ۵ میلیارد و ۳۴۶ میلیون دلار آن مربوط به بدهی‌های میان‌مدت و بلندمدت بوده است. همچنین متوسط ماهانه نرخ فروش دلار در بازارهای بین‌بانکی و آزاد در خردادماه سال جاری نیز اعلام شده است که بر این اساس، متوسط نرخ این ارز در بازار بین بانکی ۳۰۴۷ تومان و در بازار آزاد ۳۴۶۹ تومان بوده است. گفتنی است، تا پایان خرداد امسال در مجموع ۲۴ هزار و ۳۸۴ میلیارد ریال اوراق مشارکت به فروش رفته است.

کاهش سقف وام کارمندان بانک‌ها
طی بخشنامه‌ای که درباره نحوه تسهیلات‌دهی به کارکنان و مدیران عامل بانک‌ها تنظیم و بزودی به شبکه بانکی ابلاغ خواهد شد، سقف مجموعه تسهیلاتی که یک کارمند بانک می‌تواند در طول دوران خدمت خود دریافت کند به ۲۵۰ میلیون تومان کاهش یافت. به گزارش ایسنا، دستورالعملی که برای محدود کردن تسهیلات‌دهی به مدیران و کارکنان بانک‌ها تنظیم شده و بزودی به مرحله اجرا در خواهد آمد، سقف تسهیلاتی که یک بانک می‌تواند به مدیران و کارکنان خود پرداخت کند در ابتدا ۲۵۲ میلیون تومان تعیین شده بود که در نهایت تصمیم‌گیری شد این رقم به ۲۵۰ میلیون تومان کاهش یابد. این در حالی است که پیش از این سقفی برای تسهیلات‌دهی وجود نداشت و در چند حوزه از جمله مسکن، جعاله، خودرو و... امکان دریافت تسهیلات از سوی کارکنان بانک‌ها وجود داشت. در عین حال که قرار است سود پرداختی به مجموعه این تسهیلات حدود ۱۰ درصد باشد این در حالی است که پیش‌تر کارکنان بانک‌ها تسهیلات را با سود 7 درصد و از منابع قرض‌الحسنه دریافت می‌کردند.


تولید 8/3 میلیون بشکه نفت در روز
مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه تولید نفت ایران 8/3 میلیون بشکه در روز است، گفت: ایران می‌تواند بسته به نیاز بازار در 2 تا 3 ماه آینده تولید خود را به 4 میلیون بشکه در روز برساند. به گزارش فارس، محسن قمصری افزود: ایران آماده است تولید نفت خود را در  چند ماه آینده و بسته به تقاضای بازار به 4 میلیون بشکه در روز افزایش دهد. در همین حال علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اظهار داشت محدودیتی برای اجرای «فریز» نفتی نداریم. وی با بیان اینکه از نظر فنی و عملیاتی محدودیتی برای توقف افزایش تولید نفت در کشور وجود ندارد، افزود: وزیر نفت تصمیم نهایی برای پیوستن ایران به طرح «فریز» نفتی را می‌گیرد. کاردر خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری با افزایش ۱۵۰ هزار بشکه‌ای، ظرفیت تولید نفت ایران به بیش از ۴ میلیون بشکه در روز افزایش می‌یابد. در همین حال امیرحسین زمانی‌نیا، معاون امور بین‌الملل وزیر نفت درباره پیوستن ایران به طرح فریز نفتی، گفته است: ایران با حفظ منافع ملی، از هر اقدامی برای احیای قیمت‌ها و برقراری ثبات در بازار نفت حمایت می‌کند. این در حالی است که نورالدین بوطرفه، وزیر انرژی الجزایر از توافق کشورهای عضو اوپک به منظور تعیین قیمت نفت بشکه‌ای بین ۵۰ تا ۶۰ دلار خبر داد و تاکید کرد: با وزیر نفت ایران در تهران گفت‌وگو کردیم و در نشست الجزیره به دنبال هماهنگی بیشتر بین اعضای اوپک برای تثبیت قیمت نفت در بازار هستیم.

قیمت برق پاک ؛ کیلوواتی ۶۸ تومان
وزیر نیرو با اشاره به کاهش قیمت خرید تضمینی برق از واحدهای تولید برق تجدیدپذیر کشور گفت: امسال قیمت خرید تضمینی برق به ازای هر کیلووات از ۱۵۰ تومان به ۶۸ تومان کاهش یافت.
به گزارش مهر، حمید چیت‌چیان در کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های خورشیدی تصریح کرد: سال گذشته میلادی بیش از ۱۴۷ هزار مگاوات انرژی‌های تجدیدپذیر در کشورهای مختلف جهان نصب و راه‌اندازی شده است. چیت‌چیان تاکید کرد: در مجموع امسال حدود ۱۰۰ مگاوات ظرفیت جدید انرژی تجدیدپذیر شامل نیروگاه‌های برق بادی و خورشیدی در کشور نصب و راه‌اندازی خواهد شد. وی با اشاره به تدوین و اعمال بسته‌های جدید تشویقی به منظور افزایش ظرفیت تولید برق پاک در کشور افزود: وزارت نیرو برق نیروگاه‌های تجدیدپذیری را که با استفاده از تکنولوژی داخلی تولید می‌شود، ۳۰ درصد گران‌تر از قیمت خرید تضمینی برق، خریداری می‌کند.


Page Generated in 0/0058 sec