printlogo


کد خبر: 163252تاریخ: 1395/6/16 00:00
نبض جامعه

رئیس پلیس آگاهی ناجا عنوان کرد
ردپای سلاح سرد در 40درصد پرونده‌های قتل
«ممنوعیت حمل سلاح سرد باید هرچه سریع‌تر توسط مجلس پیگیری و به نتیجه برسد، چراکه بیش از 40 درصد قتل‌ها در کشور با سلاح سرد صورت می‌گیرد». به گزارش ایلنا، سردار محمدرضا مقیمی، رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان این مطلب عنوان کرد: طرح ممنوعیت حمل سلاح سرد توسط افراد از سال 1386 تاکنون 2 بار در مجلس هفتم و مجلس هشتم شورای اسلامی مطرح و هر دو بار در کمیسیون قضایی مجلس به دلایلی رد شد. وی خاطرنشان کرد: براساس بررسی‌های به عمل آمده از سال 1380 تاکنون به طور میانگین حدود 35 تا 45 درصد جرم قتل کشور با سلاح سرد از جمله قمه، قداره، چاقو و شمشیر صورت گرفته است. مقیمی افزود: طبق بررسی‌های انجام شده در
4 ماهه اول سال جاری در شهرهای بزرگ 60 درصد جرائم قتل با سلاح سرد اتفاق افتاده و به نظر می‌رسد چنانچه سلاح سرد در اختیار عاملان این جرائم نبود، چه‌بسا این جرائم نیز انجام نشده بود. رئیس پلیس آگاهی با تاکید بر اینکه در 70 درصد نزاع‌های آنی، وسیله ارتکاب قتل، سلاح سرد بوده است، تصریح کرد: درصد بالایی از حاملان سلاح سرد جوانان بوده‌اند، بنابراین تاکید کارشناسان جنایی بیشتر بر مقابله با حمل و به‌کارگیری سلاح سرد است. وی یادآورشد: در مجموع حمل سلاح سرد توسط افراد، احتمال استفاده از آن در هنگامه‌ خشم و در شرایطی که آستانه تحمل آنها پایین آمده یا در مواقعی که قصد قدرتنمایی دارند را افزایش می‌دهد.

افزایش کبدچرب در کودکان
«میانگین سن ابتلا به بیماری کبدچرب از سنین بزرگسالی به کودکان و نوجوانان در حال تغییر است». به گزارش «وطن امروز» علی هاشمی‌کنی، متخصص تغذیه با بیان این مطالب عنوان کرد: در حال حاضر به دلیل تغییر الگوهای غذایی و تمایل کودکان و نوجوانان به غذاهای پرچرب، پرادویه، فست‌فودها و تنقلاتی مانند چیپس، پفک و نوشابه، میزان ابتلای آنها به کبد چرب بیشتر شده است. به گفته این متخصص تغذیه، کودکان مبتلا به کبدچرب بیماری‌هایی مانند دیابت، فشارخون و انواع بیماری‌های قلبی عروقی را در پیش دارند. هاشمی‌کنی مهم‌ترین اقدام در زمینه پیشگیری از این بیماری را غفلت نکردن از تغذیه کودکان دانست و اظهار داشت: خانواده‌ها باید غفلت ایجاد شده درباره تغذیه خود و کودکان را پیگیری کنند. وی افزود: باید از غذاهای غربی دوری کنیم و غذاهای سنتی را جایگرین آن کنیم، همچنین غذاهای سرخ‌کردنی، فست‌فود، نوشابه و نوشیدنی‌های کارخانه‌ای و گازدار را به حداقل رسانده و از میوه‌ها و سبزی‌های طبیعی بیشتر استفاده کنیم. هاشمی‌کنی فعالیت بدنی و ورزشی را مهم‌ترین عامل سلامتی دانست و یادآور شد: داشتن برنامه منظم ورزشی روزانه و پیاده‌روی 2 بار در روز به مدت 45 دقیقه بسیار مفید است و می‌تواند عامل مهمی برای دفع مواد زائد ذخیره شده در بدن باشد.

برگزاری همایش ملی نقش کودک در توسعه‌ پایدار
دومین همایش ملی نقش کودک و نوجوان در توسعه‌ پایدار با رویکرد HSE برگزار می‌شود. به گزارش «وطن امروز» دانشکده‌ محیط‌زیست دانشگاه تهران در نظر دارد ضمن ارزشیابی و کارشناسی واحدهای فعال در حوزه‌ کودک و نوجوان، دومین همایش ملی نقش کودک و نوجوان را در توسعه‌ پایدار با رویکرد HSE برگزار ‌کند. همچنین در این همایش، ۵۰ واحد منتخب آموزشی با بهره‌گیری از تجربه‌های همایش پیشین معرفی می‌شوند. براساس این گزارش، این همایش ۲۳ شهریورماه ۱۳۹۵ در محل دانشگاه تهران و نمایشگاه کودک، نوجوان و خانواده برگزار خواهد شد. همچنین نمایشگاه و کارگاه‌هایی درباره همین موضوع از تاریخ ۲۰ شهریورماه ۱۳۹۵ به مدت 4 روز در محل نماز جمعه‌ تهران برپا می‌شود.


Page Generated in 0/0114 sec