printlogo


کد خبر: 163257تاریخ: 1395/6/16 00:00
اخبار

اظهارنظر عجیب نایب‌رئیس مجلس درباره خودتحریمی
پزشکیان: نمی‌دانم FATF  چیست اما باید بپذیریم
در حالی که رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده بانک‌ها و موسسات مالی می‌توانند با همه اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی که نام آنها در فهرست تحریم‌ها قرار دارد، روابط مالی و تجاری داشته باشند، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار پذیرش قواعد بین‌المللی شده و گفته اگر می‌خواهیم با دنیا معامله کنیم یا باید قواعد بین‌المللی دنیا را بپذیریم یا اینکه رابطه‌ای با کشورهای جهان نداشته باشیم.
مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سوال که آیا با پذیرش FATF خودتحریمی برخی نهادهای کشور که قبلاً در لیست تحریم‌های غرب بوده‌اند، توسط بانک‌های داخلی اقدام درستی است، گفت: هر کدام از این مجموعه‌هایی که مورد تحریم قرار گرفتند برای خودشان بانک دارند، الان سپاه بانک «مهر اقتصاد» را دارد و نیروی انتظامی هم بانک دارد، با بانک‌های خودشان کار کنند. وی در پاسخ به این سوال که آیا یکی از قواعد بین‌المللی دنیایی که می‌خواهیم با آن ارتباط داشته باشیم این است که برخی نهادها و سازمان‌های مهم کشور را توسط بانک‌های داخلی خودمان تحریم کنیم و آن را بپذیریم؟ اظهار داشت: بنده نمی‌توانم جواب تخصصی در این زمینه بدهم، پاسخ‌های من کلی است، برای معامله با دنیا باید قاعده بازی در دنیا را بپذیریم.

اعضای کمیسیون امنیت از رآکتور آب سنگین اراک بازدید می‌کنند
رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اعضای این کمیسیون اواخر شهریور از رآکتور آب سنگین اراک و کارخانه UCF اصفهان بازدید می‌کنند. حجت‌الاسلام ذوالنور در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به برنامه‌های کمیته متبوع خود برای تدوین گزارش 6 ماهه اجرای برجام، اظهار داشت: اعضای کمیسیون  با هدف بازدید از کارخانه رآکتور آب سنگین اراک اواخر شهریور عازم این شهر می‌شوند. وی ادامه داد: همچنین اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بازدید از کارخانه UCF اصفهان را نیز در دستور کار دارند. رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره روند تدوین گزارش 6 ماهه اجرای برجام، گفت: مقدمات تدوین گزارش انجام شده و در حال دریافت اطلاعات از دستگاه‌های مرتبط با اجرای
برجام هستیم.


حلقه بسته مافیایی وزارت علوم اطلاعات غلط به وزیر می‌دهد
مجمع دانشجویان و دانش‌آموختگان بورسیه در بیانیه‌ای تاکید کرد: اساسا آقای دکتر فرهادی در وزارت علوم به صورت مسلوب‌الاختیار در بی‌خبری کامل از مجموعه بزرگ زیردست خود به سر برده و یک حلقه بسته مافیایی مشغول انتقال اطلاعات کاملا دروغ و جهت‌دار در امور مهم و جنجالی وزارت علوم، مانند رشد علمی، آمار دانشجویان، وضعیت فرهنگی، جذب هیات علمی، رانتخواری برخی متنفذان در ورود به مقطع دکترا و پرونده بورسیه‌ها به ایشان می‌باشند. به گزارش تسنیم، در این بیانیه که پیرو اظهارنظر وزیر علوم درباره بسته شدن پرونده بورسیه‌ها منتشر شده، آمده است: تعداد بسیاری از دانشجویان دارای حکم جایابی طبق دستور و ظلم مجموعه تحت مدیریت آقای دکتر فرهادی، با لغو جایابی مواجه شده‌اند که این مشکل نیز کماکان پابرجاست و هر روز نیز بر تعداد آنها افزوده می‌شود. تعداد بسیار زیادی «بالغ بر 1600 نفر» از دانشجویان بورسیه فاقد جایابی بوده که در 3 سال گذشته با همان شیوه قلدرانه و ظالمانه وزارت زیر نظر آقای فرهادی از انجام جایابی بازمانده‌اند و وزارت علوم از جایابی آنان طفره می‌رود. همچنین شهریه 540 نفر از دانشجویان بورسیه نیز تاکنون به حساب دانشگاه‌ها واریز نشده است و 39 نفر نیز به‌صورت ظالمانه ممنوع‌التحصیل شدند که هیچ دادگاه صالحه‌ای تاکنون پرونده این دانشجویان را بررسی و صحت ادعای وزارت علوم را نیز تایید نکرده است. در پایان نامه آمده است: به آقای فرهادی توصیه می‌کنیم در فرصت اندک باقیمانده از عمر این دولت پیش از آنکه دیر شود، یا خود را از مهلکه اخروی ظلم به حدود 3700 دانشجوی مظلوم بورسیه کنار بکشد یا به وجدان خود رجوع کند و شجاعانه جبران مافات نماید و با ظالمین و فتنه‌گرانی که در زیر سایه بی‌خبری وزیر مشغول انهدام پایه‌های علم و دانش در ایران اسلامی هستند، برخورد نماید.


Page Generated in 0/0070 sec