printlogo


کد خبر: 163258تاریخ: 1395/6/16 00:00
اخبار

پرونده شهرداری تهران را قاطع و بی‌طرفانه رسیدگی می‌کنیم
رئیس دستگاه قضا با تاکید بر برخورد قاطع دستگاه قضا با مفاسد بدون توجه به مسائل جناحی و سیاسی، به موضوع واگذاری املاک شهرداری اشاره کرد و گفت: این پرونده با دقت و متانت و در چارچوب قانون مورد بررسی قرار می‌گیرد اما در کنار آن اجازه موج‌سواری و سوءاستفاده از موضوع را هم به کسی نخواهیم داد. به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه مسؤولان عالی قضایی افزود: قوه قضائیه در طول این سال‌ها نشان داده که در برخورد با مفاسد به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد و این موضوع ربطی به جناح‌ها و جریان‌های سیاسی نیز نداشته و ما با افراد متخلف از هر جناحی بدون ملاحظه برخورد کرده‌ایم. آیت‌الله آملی‌لاریجانی با تاکید بر اینکه فساد مقوله‌ای است که جناح نمی‌شناسد، خاطرنشان کرد: بارها گفته‌ایم در مقوله فساد، هیچ کس از هیچ جناحی توقع تخفیف از قوه قضائیه را نداشته باشد. وظیفه شرعی و قانونی ما است که فساد چه در شهرداری یا دولت باشد یا حتی در خود قوه قضائیه با آن برخورد کنیم؛ چنانکه برخی می‌دانند برخوردهایی که با فساد در داخل قوه قضائیه هم انجام می‌شود اگر اشد از برخورد در جاهای دیگر نباشد، کمتر نیست. رئیس قوه قضائیه گفت: در موضوع شهرداری تهران نیز سازمان بازرسی کل کشور علی‌القاعده وظایفی دارد و مشغول رسیدگی است. شهردار محترم تهران نیز هم در گذشته و هم در روزهای اخیر مطرح کرده‌اند که از پیگیری‌های قانونی استقبال می‌کنند البته ما هم توقعی غیر از این نداریم، اگرچه استقبال هم نکنند ما پیگیری‌های قانونی خود را انجام خواهیم داد.

توجیه فیش‌های نجومی «خیانت» است
استاد اخلاق با انتقاد از کسانی که فیش‌های نجومی را توجیه می‌کنند، تاکید کرد: توجیه فیش‌های نجومی، خیانت است و مسؤولان باید آشکارا درباره این موضوع با مردم سخن بگویند و ابهامات پیش آمده را رفع کنند. حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی، عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه استفاده از کلمه اشرافی‌گری برای کسانی که حقوق‌های بالا و سرمایه‌های کلان دارند، صحیح نیست، تصریح کرد: عده‌ای که در کشور حقوق‌‌های کلان و بسیار بالا دریافت می‌کنند، جزو اشراف نیستند، اینها پست هستند نه شریف؛ اینهایی که فیش‌های نجومی دارند، ظلمه و طغیانگر هستند؛ اینها هیچ‌کدام از ویژگی‌‌هایی که اشراف دارند را ندارند و بی‌توجه به جامعه و مردم هستند و نمی‌خواهند به حق و حقوق مردم توجهی داشته باشند. وی با بیان اینکه عبارت «اشراف» مقدس است اما این عبارت را به غلط برای عده‌ای افراد ناسالم به کار می‌برند تا قداست آن از بین برود، اظهار داشت: درباره فیش‌های نجومی باید شفافیت لازم صورت بگیرد و مردم در جریان این امور قرار بگیرند؛ حضرت آقا به درستی فرمودند باید با صاحبان این فیش‌ها برخورد شود و انتظار از دولت و مسؤولان نیز همین است. استاد اخلاق تاکید کرد: برخی می‌گویند این افراد باید حقوق‌ بالاتری نسبت به کارگران سطح پایین‌تر بگیرند چون درس‌خوانده و مدیر هستند؛ درست می‌گویند، ما هم نمی‌گوییم باید کارگر و مدیر یا سرباز و فرمانده به یک اندازه حقوق بگیرند، چرا که این عادلانه نیست اما به هیچ عنوان نمی‌توان پذیرفت فاصله و تفاوت اینقدر زیاد باشد.

بعیدی‌نژاد و نیکلاس هاپتون سفرای جدید ایران و انگلیس شدند
حمید بعیدی‌نژاد سفیر جدید کشورمان در بریتانیا و نیکولاس هاپتون سفیر جدید بریتانیا در تهران شد. به گزارش فارس، بعدازظهر روز دوشنبه حمید بعیدی‌نژاد سفیر جدید کشورمان در بریتانیا و نیکلاس هاپتون سفیر جدید بریتانیا در تهران به‌طور همزمان در وزارت امور خارجه 2 کشور حضور یافته و با تسلیم رو نوشت استوارنامه خود با وزرای خارجه ملاقات کردند. یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه کشورمان با اعلام خبر فوق گفت: بیش از یک سال است سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران و بریتانیا فعال بوده و تمام امور جاری توسط کاردارهای 2 کشور هدایت می‌شده است. اکنون در پی محقق شدن شرایط برای ارتقای روابط 2 کشور تصمیم گرفتند سفرای خود در تهران و لندن را  مستقر کنند. وی در عین حال تاکید کرد ارتقای روابط به معنای حل‌وفصل مسائل فی‌مابین نبوده و جمهوری اسلامی ایران کماکان دیدگاه‌های خود را به‌صورت دوجانبه و غیر آن به صراحت اعلام خواهد کرد.


Page Generated in 0/0061 sec