printlogo


کد خبر: 163293تاریخ: 1395/6/17 00:00
اخبار

در دیدار رئیس مجلس ملی فرانسه
لاریجانی: فرانسه نباید پایگاه تروریست‌ها باشد
کلود بارتلون، رئیس مجلس ملی فرانسه که در راس یک هیات پارلمانی به تهران سفر کرده است، پیش از ظهر دیروز سه‌شنبه با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فرانسه گفت: تبادل هیات‌های بلندپایه میان ایران و فرانسه در مقطع کنونی نشان از علاقه‌مندی متقابل برای توسعه روابط فیمابین دارد. وی با انتقاد از سیاست‌های دوگانه پاریس در قبال تروریسم گفت: فرانسه نباید پایگاهی برای تروریست‌هایی باشد که حتی ارزش صحبت کردن نیز ندارند. لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی برای تولید 20 هزار مگاوات برق از نیروگاه‌های هسته‌ای گفت: در چند روز آینده احداث دو نیروگاه جدید اتمی را با روسیه شروع خواهیم کرد و فرانسه هم می‌تواند وارد این عرصه شود اما ابتدا باید شرایط همکاری بانک‌های درجه یک فرانسه با بانک‌های ایرانی مهیا شود.  

طرح دوفوریتی برای الزام دولت به تصویب FATF در مجلس
جمعی از نمایندگان در حال تهیه طرح دوفوریتی برای الزام دولت به تصویب قرارداد FATF توسط مجلس شورای اسلامی هستند. به گزارش فارس، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال تهیه طرح دوفوریتی برای الزام دولت به کسب مصوبه مجلس در اجرای تعهدات به کارگروه اقدام مالی در مبارزه با پولشویی«FATF» هستند.‌ طبق قرارداد FATF برخی وزارتخانه‌ها مانند اطلاعات، ارشاد و دفاع و برخی نهادهای انقلابی مانند سپاه و صداوسیما توسط  دولت کشورمان تحریم می‌شوند!

وضعیت بحرین نگران‌کننده است
آیت‌الله‌العظمی جعفر سبحانی با صدور پیامی اعلام کرد: از حکام بحرین درخواست مى‌کنم از فشار و اختناق دست برداشته و به منطق قانون گردن نهند و با دلگرمى همسایه، ملت اصیل و نجیب بحرین را آزار ندهند.  به گزارش رسا، در پیام آیت‌الله جعفر سبحانی آمده است: اخبار ناگوار و تکان‌دهنده از بحرین حاکى از آن است که حاکم کشور بر اثر غرور قدرت به هر کار ناشایستى مى‌خواهد دست مى‌زند. سال‌هاى مدیدى است که ملت نجیب بحرین به پا خاسته و حقوق قانونى و شرعى خود را از حاکم و دولت خواستارند ولى آنان به جاى پاسخ مثبت به درخواست‌هاى ملت، با سلاح گرم پاسخ مى‌گویند. در ادامه این پیام تصریح شده است: روزى نیست که در این کشور بگیر و ببند و انحلال نهادهاى قانونى و فشار بى‌رحمانه انجام نگیرد و دلگرمى آنان به توان نظامى است ولى غافل از اینکه «یَداللهِ فَوْقَ أَیْدِیهِمْ» و اراده خدا به نجات مستضعفان تعلق گرفته و روزى این آرمان محقق خواهد شد.

روحانی درباره فریدون توضیح نمی‌دهد
نماینده مردم محلات در مجلس از بی‌توجهی حسین فریدون، برادر حسن روحانی نسبت به مصالح دولت انتقاد کرد و گفت رئیس‌جمهور نیز درباره وضعیت برادرش توضیح نمی‌دهد. حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، رئیس کمیته آموزش عالی مجلس در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به تقلای جریاناتی خاص در به حاشیه بردن موضوع حقو‌ق‌های نجومی گفت: حقوق‌های نجومی، ننگ بزرگی برای دولت است که این اتفاق تأسف‌بار بزودی از فکر ملت پاک نمی‌شود. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات خانه ملت افزود: قانون در این زمینه‌ها با هیچ فرد یا گروه یا دستگاهی شوخی ندارد. هر جا که حق مردم ضایع شود، باید با متخلف برخورد جدی و قانونی توسط دستگاه قضا صورت پذیرد. وی افزود: برخی جریانات به دنبال این هستند تا دولت را مظلوم نشان دهند. آنها بدانند مردم هوشیارتر از این حرف‌ها هستند و آنچه در بحث حقوق‌ها  اتفاق افتاده است، چیزی جز غفلت دولت نیست. حجت‌الاسلام سلیمی به عدم پاسخگویی روحانی در جواب نامه نمایندگان درباره رانت تحصیلی «حسین فریدون» اشاره و عنوان کرد: کماکان موضوع برادر رئیس‌جمهور در کمیته آموزش عالی در حال بررسی است. متأسفانه برادر رئیس‌جمهور برای حفظ آبروی دولت هم که شده است، موضع شفاف نمی‌گیرد.
 


Page Generated in 0/0062 sec