printlogo


کد خبر: 163318تاریخ: 1395/6/17 00:00
اخبار

ساخت زندگی «کربلایی کاظم ساروقی» توسط لطیفی
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما از ساخت فیلم سینمایی «کربلایی کاظم ساروقی» به کارگردانی «محمدحسین لطیفی» خبر داد. به گزارش فارس، محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن در این‌باره گفت: در دوره مدیریتی پیش از من بحث فیلم و سریال از شبکه قرآن حذف شد اما با تلاشی که در این زمینه انجام شده قرار است بحث فیلم و سریال در شبکه رونق بگیرد و حتی طرح‌های مختلفی برای تولید فیلم و سریال به دست ما رسیده است. وی افزود: برای تولید فیلم و سریال در شبکه نیاز است در ساختار شبکه قرآن و معارف سیما تجدیدنظر شود و باید بخش فیلم و سریال به جدول پخش افزوده شود. محمدزاده از ساخت فیلم «کربلایی کاظم ساروقی» در شبکه قرآن خبر داد و گفت: فیلمنامه‌ای توسط آقای محمدحسین لطیفی به دست ما رسیده که درباره زندگینامه کربلایی کاظم ساروقی است. این فرد کسی بوده که به اذن الهی و با وجود بی‌سوادی یک شبه حافظ کل  قرآن شده است از این‌رو ساخت این فیلم به عنوان نخستین پروژه در دستور کار شبکه قرآن قرار دارد.

همزمان با بزرگداشت شهدای منا
آیین رونمایی از «منا منهای بسیاران» برگزار می‌شود
همزمان با نخستین سالگرد فاجعه منا، از کتاب گزیده سروده‌های شاعران درباره فاجعه منا به نام «منا منهای بسیاران» در فرهنگسرای مهر برگزار می‌شود. به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی- هنری منطقه 19، این کتاب با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سیدجواد مظلومی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری و مرتضی رکن‌آبادی، برادر شهید غضنفر رکن‌آبادی (سفیر پیشین ایران در لبنان)، مسعود سیاح‌گرجی، قاری بین‌المللی قرآن و از قاریان حاضر در حادثه منا و محمدرضا تقی‌پورمقدم، مدیر موزه صلح تهران در فرهنگسرای مهر رونمایی می‌شود. مجموعه شعر «منا منهای بسیاران» توسط دفتر شعر شهرستان ادب گردآوری و به همت موسسه فرهنگی شهرستان ادب منتشر شده است. شعرخوانی علیرضا قزوه، حاج سعید حدادیان، میلاد عرفان‌پور و  نفیسه سادات‌موسوی از دیگر بخش‌های این مراسم خواهد بود. این برنامه روز شنبه
20 شهریورماه، ساعت 18 در سالن فرهنگسرای مهر برگزار خواهد شد.

انتشار کتاب «وهابیت، کنش‌ها و پیامدها»
کتاب «وهابیت، کنش‌ها و پیامدها» با قلم شعیب یاری و محمدحسین مجیدی توسط مؤسسه فرهنگی- هنری انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار کتاب می‌شود.
به گزارش فارس، کتاب «وهابیت، کنش‌ها و پیامدها» با قلم شعیب یاری و محمدحسین مجیدی در قالب کتب «دانستنی‌های انقلاب اسلامی برای جوانان» با شمارگان 2500 جلد توسط مؤسسه فرهنگی- هنری انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار کتاب می‌شود. این کتاب در 10 فصل با عنوان‌های «آشنایی با جنبش‌های نوپدید دینی»، «بررسی واژگانی مفاهیم اصلی وهابیت»، «معرفی نیای وهابیت»، «مبانی نظری فرقه وهابیت»، «استراتژی‌های نفوذ و اقناع»، «انواع روش‌های تبلیغ»، «نحوه عملکرد وهابیون در عصر حاضر»، «انواع فعالیت‌های مروجان وهابیت»، «پیامدهای گسترش فرقه وهابیت» و «راهبردهای مقابله با فرقه وهابیت» به تحلیل و بررسی فرقه وهابیت در ابعاد مختلف می‌پردازد.

فاطمه گودرزی پرستار شد
بازیگر سریال «پرستاران» گفت: در این سریال نقش یکی از پرستارها را بازی می‌کنم. قصه «پرستاران» در بیمارستان می‌گذرد اما ارتباط مستقیمی به بیمارستان و کاراکترهای آنجا ندارد.  به گزارش فارس، فاطمه گودرزی، بازیگر سینما و تلویزیون در این باره گفت: چندی پیش به دعوت علیرضا افخمی برای بازی در نقش یکی از پرستارهای این سریال دعوت شدم اما هنوز مقابل دوربین نرفته‌ام. بازیگر سریال «دوردست‌ها» ادامه داد: چندی پیش نیز به دعوت جلیل سامان ایفاگر نقش مادر «روزبه» یکی از شخصیت‌های اصلی سریال «نفس» شدم. این شخصیت از لحاظ سنی بزرگ‌تر از خودم بود.


Page Generated in 0/0053 sec