printlogo


کد خبر: 163322تاریخ: 1395/6/17 00:00
رویدادها

بهزاد خداویسی در برنامه تلویزیونی «کتاب‌باز»:
شبکه‌های مجازی باعث دوری جوانان از کتاب شده است
یک بازیگر گفت: کسانی که کتاب می‌خوانند می‌دانند اگر به کتاب خواندن عادت کنید، دیگر هرگز تنهایی را حس نخواهید کرد.  به گزارش تسنیم، بهزاد خداویسی، بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر با حضور در برنامه تلویزیونی «کتاب‌باز»در ارتباط با کتاب و موضوعات وابسته به آن گفت: کتاب هدیه گرفتن را خیلی دوست دارم و به همه پیشنهاد می‌کنم در کنار هدایایی که به دوستان و آشنایان خود می‌دهند، کتاب هم باشد. خداویسی با اشاره به اولین کتاب خود گفت: اولین کتاب را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواندم. در منزل ما تلویزیون نبود و وسایل سرگرمی کمی وجود داشت، به همین دلیل من و برادرانم خیلی کتاب می‌خواندیم و مادرم هم بسیار به خواندن قرآن علاقه‌مند بود و قرآن و نهج‌البلاغه می‌خواند اما امروز اینترنت و شبکه‌های مجازی فرصت مطالعه را از جوانان و کودکان گرفته و آنها را از کتاب دور کرده است.  برنامه تلویزیونی «کتاب‌باز» با اجرای امیرحسین صدیق و تهیه‌کنندگی محمدرضا رضائیان روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت 20 از شبکه نسیم روی آنتن می‌رود.

در نشست خبری پنجمین جشنواره تئاتر شهر مطرح شد
نهادهای فرهنگی تابع هیچ سیاست واحدی نیستند
شهرام کرمی در نشست خبری پنجمین جشنواره تئاتر شهر که صبح دیروز برگزار شد، تأکید کرد: نهادهای فرهنگی تابع هیچ سیاست واحدی نیستند. به گزارش تسنیم، شهرام کرمی در نشست خبری پنجمین جشنواره تئاتر شهر، هدف اصلی جشنواره را تمرکز بر گروه‌های جوان و مستقر در فرهنگسراها معرفی کرد و گفت: در سال آینده با اضافه شدن 14 سالن به مراکز هنر شهرداری رویکرد جشنواره حرفه‌ای‌تر خواهد شد.  وی آسیب فقدان سالن حرفه‌ای در جشنواره را تولید آثار نمایشی کم‌پرسوناژ معرفی کرد. شهرام کرمی در بخشی از صحبت‌هایش به معضل تابع نبودن نهادهای فرهنگی نسبت به یک سیاست واحد سخن گفت و ابراز امیدواری کرد همانند نمایش دریادلان که با مشارکت حوزه هنری اجرا شده است، سال جاری نیز شاهد رویدادهای مشترک باشیم. در انتهای این نشست از پوستر این جشنواره که کاری از مازیار تهرانی است رونمایی شد.

حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد:
بزودی خبرهایی از بازیگران مهاجر می‌شنوید
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن پاسخگویی به حاشیه‌های اخیر فعالیت‌های هنری کشور، از بازگشت برخی بازیگران مهاجرت کرده که از رفتار خود پشیمان هستند، خبر داد.  به گزارش مهر، حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سی‌ودومین نشست رسانه‌ای خود درباره وضعیت برگزاری کنسرت‌ها گفت: اخیراً در بعضی رسانه‌ها اعلام شده تفاهمی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دادستانی مبنی بر پذیرش شروطی ایجاد شده که بنده در همین جا اعلام می‌کنم هیچ‌گونه تفاهمنامه‌ای میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مقامات قضایی درباره کیفیت برگزاری کنسرت‌ها امضا نشده و هرگونه خبری مبنی بر این موضوع را تکذیب می‌کنم. معاون پارلمانی و حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر ورود فیلم سینمایی «۵۰ کیلو آلبالو» به کارگردانی مانی حقیقی به شبکه نمایش خانگی تصریح کرد: هر فیلمی که مجوز نمایش از شورای اکران دریافت می‌کند و بعد از آن در سینماهای کشور اکران عمومی می‌شود، دلیلی ندارد در شبکه نمایش خانگی نیز با همان مجوز حضور پیدا کند.

بلیت سینماها در روز ملی سینما نیم‌بها می‌شود
سخنگوی شورای صنفی‌نمایش اعلام کرد بلیت سینماها در روز ملی سینما نیم‌بها است. به گزارش فارس، غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: سالن‌های سینما در روز 21 شهریورماه به مناسبت روز ملی سینما به صورت نیم‌بها فیلم نمایش می‌دهند. این قانون شامل همه سینماهای کشور است. روز سینما در سال‌های گذشته از تقویم رسمی کشور حذف شده بود که دوباره روز سینما در تاریخ  21 شهریورماه به تقویم کشور بازگشت.
 


Page Generated in 0/0045 sec