printlogo


کد خبر: 163323تاریخ: 1395/6/17 00:00
بازی برتر تیم‌ملی در خاک چین
سوغات یک امتیازی

تیم‌ملی ایران در چین به تساوی صفر- صفر رسید. تیم‌های چین و ایران در ورزشگاه المپیک شن یانگ در چارچوب دومین هفته رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 در منطقه آسیا به مصاف هم رفتند که این مسابقه در حضور 60 هزار تماشاچی با نتیجه صفر- صفر به پایان رسید. شاگردان کارلوس کی‌روش در این بازی با 4 تغییر وارد زمین شدند و در بازی‌ای که تقریبا متعادل و کم‌موقعیت بود نسبت به حریف مقداری سرتر بودند اما نتوانستند از موقعیت‌های به دست آمده استفاده کنند. در آن طرف چینی‌ها هم دو سه موقعیت نسبتا خوب داشتند که به گل تبدیل نشد. پژمان منتظری و وحید امیری از تیم‌ملی ایران و ژنگ پنگ از چین به دلیل مصدومیت زمین بازی را ترک کردند. همچنین وحید امیری از ایران و هانگ ژن به همراه یو های از چین کارت زرد گرفتند. با این نتیجه تیم‌ملی ایران 4 امتیازی شد. چین هم به نخستین امتیاز خودش در این رقابت‌ها دست پیدا کرد.
بعد از 40 سال، ایران و چین گل نداشت
برای نخستین‌بار بازی بین 2 تیم‌ملی فوتبال ایران و چین گلی دربر نداشت. در بازی‌های گذشته بین 2 تیم نتایج مختلفی ثبت شده بود اما همواره در بازی‌های 2 تیم حداقل یک گل به ثمر رسیده بود و حالا برای نخستین‌بار تیم‌ملی فوتبال کشورمان بازی خودش را برابر تیم‌ملی فوتبال چین با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رساند.  ایران و چین که 25 بار تا به حال با هم بازی داشته‌اند، 6 بار بازی را با تساوی به پایان رساندند که همواره این تساوی‌ها با نتایج یک بر یک و 2-2 بوده است.  ایران و چین برای نخستین‌بار در سال 55 با هم بازی کردند البته این بازی صفر- صفر شد اما در وقت اضافه ایران 2 گل دیگر به تیم‌ملی فوتبال چین زد و بازی با برد 2 بر صفر تیم‌ملی فوتبال کشورمان به پایان رسید.
آزمون: توپ‌های‌مان وارد دروازه نشد
مهاجم تیم‌ملی ایران در پایان بازی برابر چین عنوان کرد به‌رغم دفاع فشرده حریف، تیم‌ملی عملکرد خوبی به نمایش گذاشته است.      تیم‌ملی ایران در دومین دیدار خود در مرحله انتخابی جام‌جهانی موفق شد در شن‌یانگ حریف را متوقف کند و به تک امتیاز این دیدار دست یابد. در پایان این دیدار گزارشگر چینی گفت‌وگویی با سردار آزمون انجام داد و درباره دفاع فشرده چین از مهاجم ایران پرسید که آزمون جواب داد: خیلی شانس داشتیم، درست است که با 5 دفاع بازی می‌کردند ولی ما بارها موفق شدیم خط دفاعی آنها را بشکنیم و آنالیز خوبی روی آنها داشتیم.  وی ادامه داد: متاسفانه نتوانستیم به پیروزی برسیم. چین مشکلات زیادی برابر ما داشت و توپ‌های ما وارد دروازه‌شان نشد.
 


Page Generated in 0/0049 sec