printlogo


کد خبر: 163352تاریخ: 1395/6/18 00:00
اخبار

«ژنرال‌های 13 ساله» به شهرهای مختلف ایران می‌روند
تصویربرداری مستند سینمایی «ژنرال‌های 13 ساله» در شهرهایی مانند کرمان، کاشان و... ادامه دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جعفری، کارگردان سینما و مستندساز درباره آخرین وضعیت مستند«ژنرال‌های 13 ساله» گفت: تصویربرداری این اثر در چند شهر کشور مانند کرمان، کاشان و... ادامه دارد. این مستند درباره نوجوان‌های زمان جنگ ایران و عراق است که با اشتیاق شناسنامه‌های خود را دستکاری کردند و کارهای مشابه اینچنینی را برای رفتن به جبهه انجام دادند و الان به زندگی ادامه می‌دهند. «ژنرال‌های 13 ساله» به سراغ نوجوان‌های زمان جنگ که هم‌اکنون در قید حیات هستند رفته و از آنها می‌خواهد اشتیاق خود در زمان جنگ تحمیلی و قضاوت‌هایی را که الان از آن رویداد می‌کنند، در قالب مصاحبه به زبان بیاورند.

برگزاری محفل شعر و ترانه «قرار»
نخستین جلسه از محفل شعر و ترانه «قرار» با حضور جمعی از شاعران، هنرمندان و علاقه‌مندان این حوزه در باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» برگزار شد. به گزارش تسنیم، نخستین جلسه از محفل شعر و ترانه «قرار» عصر روز گذشته با حضور قاسم صرافان، علیرضا بدیع، مجید سعدآبادی، حسین زحمتکش و حسین صیامی در محل باشگاه خبرنگاران تسنیم برگزار شد. در این مراسم، شاعران جوان به شعرخوانی پرداختند و آثارشان توسط دبیران جلسه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

صدور مجوز یک سریال و ۲ فیلم
شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی برای ۲ فیلم مجوز نمایش و یک سریال به کارگردانی محمود معظمی پروانه ساخت صادر کرد.  
به گزارش فارس، شورای پروانه نمایش در جلسه اخیر که با حضور اکثریت اعضای شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی برگزار شد، مجوز نمایش 2 فیلم «جاودانگی» به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی و کارگردانی مهدی فردقادری و «من و شارمین» به تهیه‌کنندگی یوسف صمدزاده و کارگردانی  بیژن شیرمرز صادر شد. همچنین براساس جلسه اخیر شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور بیشتر اعضا برگزار شد، با موافقت اصولی سریال «پیکسل» به تهیه‌کنندگی مشترک علی جلیلوند، حامد عنقا و کارگردانی محمود معظمی موافقت به عمل آمد. همچنین در این جلسه با ساخت یک عنوان  فیلم مستند موافقت به عمل آمد.

 اولین تیزر«هیهات» با صدای بهداد
اولین تیزر طراحی‌شده برای فیلم سینمایی «هیهات» با صدای حامد بهداد رونمایی شد. به گزارش فارس، اولین تیزر فیلم سینمایی «هیهات» به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی توسط حمید نجفی رونمایی شد. طبق آخرین برنامه‌ریزی‌ها، این اثر بعد از پایان اکران فیلم «ناردون» در سینماهای تهران و شهرستان روی پرده می‌رود. «هیهات» با نام بین‌المللی Never اولین فیلم 4 اپیزودی سینمای ایران به نویسندگی و کارگردانی هادی نائیجی، دانش اقباشاوی، روح‌الله حجازی و هادی مقدم‌دوست با مفاهیم عاشورایی و شهدای حرم ساخته شده است. این فیلم محصول سازمان هنری- رسانه‌ای اوج است.

نعیمی افلاطونِ «سقراط» شد
حمیدرضا نعیمی، نویسنده و کارگردان نمایش «سقراط» در اجراهای 2 شب جایگزین ایوب آقاخانی در نقش افلاطون شد. به گزارش مهر، نمایش «سقراط» که چهارمین دوره اجراهای خود را سپری می‌کند، سه‌شنبه‌شب ۱۷ شهریورماه شاهد جایگزینی حمیدرضا نعیمی، نویسنده و کارگردان این اثر نمایشی به جای ایوب آقاخانی در نقش افلاطون بود. این در حالی است که سفیر یونان از تماشاگران ویژه اجرای شب گذشته نمایش «سقراط» بود. طبق اعلام گروه اجرایی به دلیل همزمانی زمان اجرای نمایش سقراط با اجرای نمایش «زن‌ها به بزها خیره می‌شوند» به کارگردانی ایوب آقاخانی در روزهای سه‌شنبه ۱۷ و شنبه ۲۰ شهریورماه حمیدرضا نعیمی به جای ایوب آقاخانی در نقش افلاطون نمایش به ایفای نقش می‌پردازد.

«ال‌‌کلاسیکو» در اسکار
«ال‌‌کلاسیکو» به کارگردانی هلکوات مصطفی به عنوان نماینده عراق به آکادمی اسکار معرفی شد.  به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، داستان فیلم درباره 2 برادر کرد عراقی است که با به خطر انداختن زندگی‌شان قصد دارند به رویای خود جامه عمل بپوشانند و برای دیدن  کریستیانو رونالدو به اسپانیا بروند. سینمای عراق سابقه چندانی از حضور در رقابت‌های جایزه اسکار ندارد و نخستین‌بار سال 2005 بود که فیلمی از این کشور برای حضور در این رقابت معرفی شد.


Page Generated in 0/0075 sec