printlogo


کد خبر: 163353تاریخ: 1395/6/18 00:00
رویدادها

انتشار عکس‌های دفاع‌مقدسی «سعید صادقی»
مجموعه عکس‌های «سعید صادقی» از دوران دفاع‌مقدس توسط نشر انجمن عکاسان انقلاب و دفاع‌مقدس به چاپ رسید. به گزارش فارس، مجموعه عکس‌های «سعید صادقی» از دوران دفاع‌مقدس طی سال‌های 1359 تا 1367 با مدیریت هنری و محتوایی سیدعباس میرهاشمی و فرهاد سلیمانی در 256 صفحه مصور به چاپ رسید. این کتاب توسط نشر انجمن عکاسان انقلاب و دفاع‌مقدس به 2 زبان فارسی و انگلیسی در 2 جلد با قطع 24×21 و
13× 11 منتشر شده است. براساس این گزارش، سعید صادقی متولد 1332 تبریز است که عکاسی را همزمان با دوران انقلاب اسلامی آغاز کرد. از سال 1358 تا 1367 در روزنامه جمهوری اسلامی عکاسی کرد و از 2 مهر 1359 تا پایان جنگ و عملیات مرصاد به عکاسی جنگ پرداخت. او در ده‌‌ها نمایشگاه عکس با موضوعات جنگ، کودکان، ایران امروز، زنان ایران در داخل و خارج کشور حضور یافته است.

«نفس شیرین» برای محرم آماده می‌شود
سریال «نفس شیرین» به کارگردانی سیامک خواجه‌وند و تهیه‌کنندگی کیان بابائیان این روزها در تالاری حوالی شهریار مقابل دوربین رفته است. به گزارش فارس، در این سکانس‌ها شهین تسلیمی، فخرالدین صدیق‌شریف، کیمیا بابائیان، علیرضا جلالی‌تبار و مریم شاه‌ولی بازی می‌کنند. نقش اصلی و محوری این سریال را مریم شاه‌ولی بازی کرده است. به این دلیل که قرار است این سریال به پخش در دهه اول ماه محرم مصادف با دوازدهم مهرماه برسد،
گروه تولید با سرعت بالا و روزانه حدود 17 ساعت کار می‌کنند تا پایان شهریور ضبط «نفس شیرین» به پایان برسد. این سریال تاکنون در لوکیشن‌های شهرک فرهنگیان، میدان قزوین، بیمارستان رسول اکرم (ص) و... ضبط شده است.

استقبال از کمپین «#شجره_الملعونه» برای محکومیت فاجعه منا
مرکز دانشجویی حقوق بشر در بیانیه‌ای از مردم ایران و فعالان رسانه‌ای دعوت کرد برای محکومیت فاجعه منا به کمپین #شجره_الملعونه بپیوندند. به گزارش «نسیم آنلاین»، مرکز دانشجویی حقوق‌بشر ایران در بیانیه‌ای  به مناسبت سالروز فاجعه منا در قالب کمپین ملی «#به_کدامین_گناه» تاکید کرد جنایت منا فراموش‌شدنی نیست و ملت ایران در کنار خانواده‌های شهدای مکه و منا تا روشن شدن موضوع، تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی و تشکیل کمیته مسؤولیت برگزاری حج، متشکل از کشورهای اسلامی، از پیگیری باز نمی‌ایستد. این کمپین از تمام فعالان رسانه‌ای، فضای مجازی و ملت شریف ایران دعوت می‌کند تا با شرکت در اجتماع مجازی برائت از مشرکان در روز پنجشنبه مورخ 18 شهریور رأس ساعت 20 با شعار #شجره_الملعونه #به_کدامین_گناه در تمام شبکه‌های مجازی شرکت نمایند. در روزهای اخیر این کمپین با استقبال کاربران مواجه شده است.

عزم رسانه ملی  برای جهانی شدن غدیر
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی، برنامه‌های دهه غدیر را برنامه‌هایی ترویجی، تبلیغی، فرهنگ‌ساز و معرفت‌ساز برشمرد.  به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در دیدار با علی‌عسکری رئیس سازمان صداوسیما  تصریح کرد: در پرداختن به موضوع غدیر باید متناسب با نیاز روز جامعه عمل کنیم و با استفاده از فضاهای نوین رسانه‌ای به ترویج فرهنگ غدیر بپردازیم. وی یادآور شد: در نظر است در مراسم امسال، اجتماعات مردم در روز عید غدیر به نماز غدیر ختم شود. در این نشست، دکتر علی‌عسکری، رئیس رسانه ملی بر ضرورت تولید برنامه‌هایی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های عظیم نهج‌البلاغه اشاره کرد و افزود: صداوسیما به‌جز دهه امامت و ولایت در دیگر ایام سال هم آمادگی کامل دارد در قالب ساخت فیلم و سریال و برنامه‌های موضوعی، پیام غدیر و شخصیت امام اول شیعیان را به‌عنوان الگویی جهانی مطرح کند.


Page Generated in 0/0059 sec